Użytkownicy smartfonów korzystają z 9 aplikacji dziennie. „Dla wydawców to walka o pierwszy ekran”

Według danych firmy analitycznej App Annie użytkownicy urządzeń mobilnych wykorzystują średnio 9 aplikacji każdego dnia i 30 programów w ciągu miesiąca. - Wiele osób po prostu zarządza swoim życiem przez aplikacje i smartfony, a dla wydawców podane statystyki oznaczają walkę o tzw. „pierwszy ekran”, przy czym na tym ekranie to nie tylko tradycyjna konkurencja jest wyzwaniem - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet - RAS Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Użytkownicy smartfonów korzystają z 9 aplikacji dziennie. „Dla wydawców to walka o pierwszy ekran”

App Annie podaje w raporcie, że w ciągu miesiąca użytkownicy smartfonów wykorzystują średnio 30 aplikacji, co stanowi od jednej trzeciej do połowy wszystkich programów zainstalowanych w ich urządzeniach.

Każdy użytkownik mobilny codziennie uruchamia średnio 9 aplikacji. Z raportu wynika także, że liczba programów wykorzystywanych miesięcznie zależy od regionu i konkretnego kraju. Na czele listy znajdują się obecnie Indie, Brazylia i Chiny.

grafika

Podobna zależność regionalna występuje w wypadku codziennego korzystania z mobilnych aplikacji. Także w tym wypadku na podium znalazły się Brazylia, Indie i Chiny, choć w nieco innej kolejności.

grafika

Podane przez App Annie wskaźniki na przykładzie użytkowników w Stanach Zjednoczonych potwierdzają różnice w korzystaniu z aplikacji przez użytkowników smartfonów z iOS oraz Androidem. Okazuje się, że posiadacze iPhone’ów wykorzystują większą liczbę programów, wśród których dominują aplikacje użytkowe.

grafika

Inne zestawienie opublikowane przez App Annie wskazuje, że codziennie najwięcej czasu w aplikacjach mobilnych spędzają użytkownicy w Korei Południowej, Brazylii i Meksyku, i jest to wskaźnik rosnący z kwartału na kwartał.

grafika

Oceniając dane opublikowane przez App Annie Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet-RAS Polska w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę na kilka trendów które wynikają z podanych wskaźników.

- Według danych z raportu App Annie użytkownicy smartfonów spędzają jeden miesiąc z każdego roku na korzystaniu z aplikacji - podkreśla Bartek Pucek. - W zasadzie wiele osób po prostu zarządza swoim życiem przez aplikacje i smartfony. Oczywiście częstotliwość korzystania i kategorie różnią się w zależności od rynku. Inaczej sytuacja wygląda zarówno pod względem instalacji aplikacji per użytkownik (Chiny i WeChat) jak i kategorii (gry na Android są częściej pobierane i używane niż na iOS, natomiast to ta druga platforma dostarcza więcej przychodów firmom, które dystrybuują tam swoje produkty).

Pucek zaznacza, że użytkownicy wykorzystują średnio około 9 aplikacji w ciągu dnia.

- Dla wydawców to oznacza walkę o tzw. „pierwszy ekran”, tak aby znaleźć się właśnie w tych top 9, przy czym na tym ekranie to nie tylko tradycyjna konkurencja jest wyzwaniem. Tak samo konkuruje wydawca aplikacji informacyjnej z Facebookiem, Google, Snapchat czy Pokemon Go. To konkurencja o atencję w ciągu dnia w ramach tych 9 aplikacji - wyjaśnia ekspert z Onet-RAS Polska.

Nasz rozmówca wskazuje, że dominującymi kategoriami pod względem spędzonego czasu są aplikacje z kategorii narzędzia i wyjaśnia dlaczego tak się dzieje.

- Wynika to z dwóch prostych powodów: codziennej przydatności narzędzi takich jak mapy, transport publiczny czy latarka, oraz z racji tego, że są one preinstalowane przez Apple czy Google w systemach iOS i Android. Co ciekawe 80 proc. czasu spędzanego jest w aplikacjach, które nie są w top 5 najczęściej pobieranych w danym kraju. Liczba pobrań podawana w komunikatach wielu firm bardzo często nie przekłada się na używalność aplikacji w swojej kategorii (Daily Active Users). Z jednej strony nie trzeba być w „top App Store”, aby użytkownicy często korzystali z naszej aplikacji, z drugiej strony umiejętność tworzenia dobrych produktów na urządzenia mobilne jest trudniejsza niż kiedykolwiek w obliczu tak dużej konkurencji o naszą uwagę ze strony tak wielu graczy – podsumowuje Pucek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami