SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół

W styczniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Vivy!” wzrosły prawie trzykrotnie, a „Przyjaciółki” dwukrotnie, za to spadki zanotowały „Wprost”, „Świat Kobiety” i „Polityka”.

Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) wyniosły w styczniu br. 150,4 mln zł, czyli o 10,3 proc. mniej niż przed rokiem - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym spadki cennikowe są zazwyczaj dużo mniejsze od rzeczywistych. Według Starlinka wartość reklamy w czasopismach zmalała w ub.r. o 16,2 proc. (więcej na ten temat), podczas gdy dane Kantar Media mówiły o 3,4-procentowym spadku (zobacz szczegóły).

W styczniu cennikowo najwięcej, po ponad 7 mln zł, zarobiły z reklam „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), „Viva!” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody pierwszego pisma wzrosły w skali roku o 16 proc., drugiego - aż o 178 proc., a trzeciego - o 30 proc. Natomiast „Tele Tydzień” zarobił na reklamach 11 proc. więcej niż przed rokiem, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - aż o 101 proc. więcej.

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) zmalały w skali roku aż o 42 proc. „Świat Kobiety” zarobił 15 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 7 proc. mniej.

>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express" z największymi spadkami

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (dane Kantar Media, bez autopromocji)

WIRTUALNEMEDIA.PL
I.2013I.2012
Twój Styl7 815 854 zł6 752 168 zł
Viva!7 521 322 zł2 709 413 zł
Newsweek Polska7 467 500 zł5 739 290 zł
Tele Tydzień6 898 767 zł6 219 469 zł
Wprost4 817 050 zł8 320 478 zł
Przyjaciółka4 241 356 zł2 108 267 zł
Świat Kobiety3 854 800 zł4 534 140 zł
Polityka3 839 700 zł4 118 200 zł
monitorowane tytuły razem150 397 795 zł167 673 136 zł

Dołącz do dyskusji: „Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
morlok
Lisweek hojnie sponsorowany przez państwowych reklamodawców, którym służy swoją propagandą.
odpowiedź