SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viva Polska nadaje od ośmiu lat - raport

10 czerwca minęło 8 lat, odkąd wystartowała Viva Polska. Telewizjapoczątkowo dzieliła antenę z niemiecką wersją kanału. Krajowe pasmobyło nadawane przez sześć, a następnie osiem godzin. Od 2001 rokumuzyczna stacja nadaje po polsku 24 h na dobę.

Zespół, który przygotowywał start Vivy w Polsce, liczył 18 osób.Dzisiejszą ekipę stacji, aktualnie należącej do koncernu medialnegoViacom (właściciela m.in. MTV Networks Polska), tworzykilkadziesiąt osób.

Do "sztandarowych" programów Vivy należą "O co kaman" (naukaangielskiego na wesoło), program randkowy "Rendez Vous", magazyn"Viva Spot" czy lifestyle`owy program "In&Out". Najlepiejoglądanym dniem w historii stacji był jak dotąd 17 maja 2008, anajpopularniejszym programem, jaki kiedykolwiek obejrzano - "Parot"(emisja 28.08.2007). Wśród najpopularniejszych programów w 2008roku znalazły się takie formaty, jak "Power Lista", "Chartsufer","Hot or Not" i "Freshlista".

Jednym z najważniejszych wydarzeń w najnowszej historii stacjibyła ceremonia Viva Comet 2007, czyli muzycznych nagród VivaPolska, na których wystąpili najważniejsi polscy artyści orazzagraniczna gwiazda, zespół US5. Zwycięzców w poszczególnychkategoriach wytypowali nasi widzowie - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Agnieszka Kubiak, szefowa kanałów muzycznych wMTV Networks Polska.

Viva Polska kieruje swój program głównie do młodych widzów.Stacja chce walczyć z ich odpływem do Internetu. - Wszyscy czujemyna plecach oddech giganta - Internetu, który wyrósł na groźnegokonkurenta telewizji. Staramy się jednak, aby nasza ofertaprogramowa była tym, co wyróżnia Vivę od tego, co jest dostępne wInternecie. Duży nacisk kładziemy również na rozwój naszej stronyinternetowej, tak, aby była jak najbardziej atrakcyjna dla naszychwidzów - dodaje Agnieszka Kubiak.

Szefowa kanałów muzycznych zapewnia, że Viva pozostanie stacjąprzede wszystkim muzyczną. - Uważam, że dobra oferta muzyczna jestsiłą napędową Vivy. Ale ciągle stawiamy również, i będziemy stawiaćna lokalne produkcje. Jak pokazują badania, wszystkie naszeprogramy - jak choćby "Shibuya" czy "Hot or Not" odniosły dużysukces - konkluduje.

Latem prezenterzy stacji po raz kolejny wyjadą na kilka tygodninad morze, gdzie powstaną letnie edycje programów stacji, takichjak "In&Out", "Rendez Vous" czy notowania list przebojów, którebędą emitowane na antenie stacji do końca wakacji.

Viva Polska należy do grupy MTV Networks Polska, nadającejprogram telewizyjny oraz zarządzającej witrynami internetowymi iprzedsięwzięciami multimedialnymi siedmiu marek: MTV Polska, VH1Polska, Viva Polska, Comedy Central Polska, MTV European, VH1European, VH1 Classic.

Oglądalność Viva Polska na przestrzeni lat, dane AGBNielsen Media Research

KanałRokAMRSHR %

Viva Polska

Od listopada 2001

7554

0,11%

Viva Polska

2002

9261

0,16%

Viva Polska

2003

19390

0,32%

Viva Polska

2004

26099

0,44%

Viva Polska

2005

21560

0,36%

Viva Polska

2006

28455

0,47%

Viva Polska

2007

32113

0,53%

Viva Polska

Do 31 maja 2008

452260,75%


* W  czerwcu 2000 r. na Vivie niemieckiej ukazało się pasmopolskie w godzinach 13.00 - 19.00, we wrześniu pasmo sięrozszerzyło do godzin 11.00 - 19.00. Sytuacja ta trwała dolistopada 2001 roku. Dane nie uwzględniają tego początkoweokresu.

Dołącz do dyskusji: Viva Polska nadaje od ośmiu lat - raport

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl