W kwietniu Polacy krócej w sieci, sobotnie spadki. W górę serwisy kulinarne

W kwietniu br. Polacy surfowali po sieci średnio 2 godz. 40 min. dziennie, czyli o 20 min. krócej niż w marcu - wynika z analizy Gemiusa.

km
km
Udostępnij artykuł:

W dniach 11-15 kwietnia wyraźnie wzrosła liczba użytkowników sieci odwiedzających serwisy kulinarne (źródło: badanie Gemius/PBI). Odnotowały one wówczas łącznie 57 mln odsłon, co stanowi 1/3 wizyt wykonanych w całym miesiącu.

Strony o gotowaniu przeglądały głównie kobiety – 14 kwietnia było ich 1,8 mln, czyli niemal trzykrotnie więcej niż mężczyzn. Większość z pięciu serwisów najchętniej wizytowanych przez kobiety tego dnia było odwiedzanych głównie z urządzeń mobilnych.

W danych Gemiusa widoczne jest mniejsze zainteresowanie internetem w soboty. W każdym tygodniu kwietnia po piątku następował spadek liczby użytkowników sieci i odsłon. Najmniej internautów było w sobotę 1 kwietnia – 16,9 mln. Również Niedziela Wielkanocna była dniem ograniczonej aktywności online. Świąteczny odwrót od internetu można było jednak zaobserwować głównie na komputerach osobistych i laptopach, a 15 i 16 kwietnia były jedynymi dniami w ciągu ostatniego miesiąca, gdy internautów łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych było więcej niż korzystających z komputerów (16 kwietnia różnica wynosiła 0,8 mln). Natomiast 18 kwietnia padł rekord miesiąca: 20,4 mln osób online, które spędziły w sieci średnio 3 godz. 12 min.

grafika

Gemius sprawdził w jakich dniach, jak długo i za pomocą jakich urządzeń Polscy internauci korzystali z sieci w kwietniu 2017 r. W analizie uwzględniono dane zebrane wśród użytkowników sieci w wieku 7-75 lat. Liczba internautów w Polsce w minionym miesiącu wyniosła 27,8 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem