Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem oglądalności podczas tegorocznych wakacji była - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Jej udział spadł jednak o 23,1 proc. do 11,97 proc. i był tylko o 0,10 proc. wyższy od wyniku drugiego Polsatu. Stacja ta zanotowała spadek o 7,2 proc., ale zachowała pozycję wicelidera.
Z czwartego na trzecie miejsce awansowała telewizja TVN, której wynik spadł o 6 proc. do 10,47 proc. Stacji tej udało się wyprzedzić Dwójkę, która spadła z podium na czwartą pozycję, bo jej udział zmalał z 11,48 proc. do 8,08 proc. Trzeba jednak dodać, że podczas ubiegłorocznych wakacji TVP1 i TVP2 transmitowały igrzyska olimpijskie w Londynie, podczas gdy w lipcu i sierpniu br. na ich antenach nie było porównywalnej imprezy sportowej.
Piątą najpopularniejszą stacją w czasie wakacji była TVN7. Jej udział poszedł do góry aż o 33,2 proc. do 3,69 proc. Dalej znalazły się takie kanały jak TVP Info (3,68 proc.), TVN24 (3,38 proc.) i TV Puls (3,27 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 największy udział, wynoszący 13,05 proc., miał Polsat, który zanotował spadek o 9,1 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował TVN (11,33 proc., spadek o 1,7 proc.), dalej uplasowały się: TVP1 (8,57 proc., - 31,9 proc.) i TVP2 (7,07 proc., - 29,4 proc.).
Piąta lokata w tej grupie także należała do TVN7 (3,62 proc.), a oczko niżej znalazła się TV Puls (3,43 proc.).
Najwięcej oglądających podczas wakacji zgromadził mecz eliminacji do Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawą a Steaua Bukareszt, który oglądało 4,02 mln osób. Drugą najpopularniejszą pozycją była “Prognoza Pogody” (3,96 mln widzów), a na na podium znalazł się “Super Mecz”, w którym FC Barcelona grała z Lechią Gdańsk (3,95 mln).
W dziesiątce topowych programów w lipcu i sierpniu br. znalazło się siedem pozycji z TVP1, dwie z TVP2 i jedna z Polsatu.

Z danych wynika, że w lipcu i sierpniu br. statystyczny widz oglądał telewizję przez 3 godz. 30 minuty dziennie, czyli o trzy minuty dłużej niż podczas ubiegłorocznych wakacji.
Najwięcej na reklamę w wakacje wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - była to kwota ponad 143 mln zł, co oznacza wzrost o 47,7 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Druga lokata przypadła firmie Unilever z wydatkami na poziomie 104 mln zł (spadek o 11,3 proc.), a trzecie miejsce zajął koncern Procter & Gamble (74 mln zł, spadek o 21,3 proc.).
Prezentowane dane dotyczące wydatków cennikowych brutto.











