W wakacje widzowie wybierali sport i kabarety, TVP z dużym spadkiem

Podczas tegorocznych wakacji najchętniej oglądanymi pozycjami były transmisje sportowe oraz gale kabaretowe. Najpopularniejszą stacją pozostała TVP1, ale podobnie jak TVP2, zanotowała ona ogromny spadek widowni. Na reklamę wydał najwięcej Aflofarm.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem oglądalności podczas tegorocznych wakacji była - tak jak rok wcześniej - Jedynka. Jej udział spadł jednak o 23,1 proc. do 11,97 proc. i był tylko o 0,10 proc. wyższy od wyniku drugiego Polsatu. Stacja ta zanotowała spadek o 7,2 proc., ale zachowała pozycję wicelidera.

Z czwartego na trzecie miejsce awansowała telewizja TVN, której wynik spadł o 6 proc. do 10,47 proc. Stacji tej udało się wyprzedzić Dwójkę, która spadła z podium na czwartą pozycję, bo jej udział zmalał z 11,48 proc. do 8,08 proc. Trzeba jednak dodać, że podczas ubiegłorocznych wakacji TVP1 i TVP2 transmitowały igrzyska olimpijskie w Londynie, podczas gdy w lipcu i sierpniu br. na ich antenach nie było porównywalnej imprezy sportowej.

Piątą najpopularniejszą stacją w czasie wakacji była TVN7. Jej udział poszedł do góry aż o 33,2 proc. do 3,69 proc. Dalej znalazły się takie kanały jak TVP Info (3,68 proc.), TVN24 (3,38 proc.) i TV Puls (3,27 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 największy udział, wynoszący 13,05 proc., miał Polsat, który zanotował spadek o 9,1 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował TVN (11,33 proc., spadek o 1,7 proc.), dalej uplasowały się: TVP1 (8,57 proc., - 31,9 proc.) i TVP2 (7,07 proc., - 29,4 proc.).

Piąta lokata w tej grupie także należała do TVN7 (3,62 proc.), a oczko niżej znalazła się TV Puls (3,43 proc.).

Najwięcej oglądających podczas wakacji zgromadził mecz eliminacji do Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawą a Steaua Bukareszt, który oglądało 4,02 mln osób. Drugą najpopularniejszą pozycją była “Prognoza Pogody” (3,96 mln widzów), a na na podium znalazł się “Super Mecz”, w którym FC Barcelona grała z Lechią Gdańsk (3,95 mln).

W dziesiątce topowych programów w lipcu i sierpniu br. znalazło się siedem pozycji z TVP1, dwie z TVP2 i jedna z Polsatu.

 

Z danych wynika, że w lipcu i sierpniu br. statystyczny widz oglądał telewizję przez 3 godz. 30 minuty dziennie, czyli o trzy minuty dłużej niż podczas ubiegłorocznych wakacji.

Najwięcej na reklamę w wakacje wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - była to kwota ponad 143 mln zł, co oznacza wzrost o 47,7 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Druga lokata przypadła firmie Unilever z wydatkami na poziomie 104 mln zł (spadek o 11,3 proc.), a trzecie miejsce zajął koncern Procter & Gamble (74 mln zł, spadek o 21,3 proc.).

Prezentowane dane dotyczące wydatków cennikowych brutto.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7