SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Well” dzięki wsparciu „Twojego Stylu” może utrzymać się na rynku, zaangażowanie Doroty Wellman wabikiem dla czytelników (opinie)

Czas pokaże, czy magazynowi „Well” uda się zdobyć stałych czytelników, pomocne będzie wsparcie redakcyjne „Twojego Stylu”, który cieszy się renomą i niepodważalną pozycją na rynku. Nazwisko Doroty Wellman może przyciągnąć czytelników, na razie jednak trudno oceniać szanse powodzenia projektu - komentują eksperci rynkowy debiut nowego pisma Wydawnictwa Bauer.

W środę, 5 lipca ukazał się pierwszy numer magazynu „Well” (Wydawnictwo Bauer). Pismo ma charakter lifestylowy - reklamowane jest jako „bez celebrytów, horoskopu, plotek”. Za przygotowanie pisma odpowiedzialna jest redakcja „Twojego Stylu”. Redaktorem naczelnym został  Jacek Szmidt, redaktor prowadzącą Magdalena Jaros a redaktor kreatywną Dorota Wellman.

Rynek coraz trudniejszy, „Well” potrzebuje czasu

Eksperci z domów mediowych ostrożnie podchodzą do oceny nowego projektu Wydawnictwa Bauera. Ewa Ołów, senior communications manager w Starcomie zwraca uwagę na specyficzne warunki panujące na rynku mediów drukowanych, w szczególności w segmencie prasy kobiecej.

- Prasa kobieca w mniejszym stopniu, niż tygodniki opinii, czy dzienniki, traci czytelników, niemniej tendencja spadkowa utrzymuje się od długiego już czasu, a trend ten będzie się raczej pogłębiał. Wieszczenie końca prasy jest jednak przesadzone ponieważ zawsze znajdą się amatorzy wersji papierowej, szczególnie w kobiecych grupach. Pomimo starań wydawców, którzy poszukują alternatywnych form dystrybucji treści, przełożenie magazynów kobiecych na wersje e-wydań wydaje się być nie lada wyzwaniem, zatem segment ten nadal będzie oparty w głównym stopniu na druku. Na rynku co jakiś czas pojawiają się nowe tytuły (choćby planowane wejście Voque, Be Active i wiele innych), ale tak samo często i szybko część tytułów znika po kilku, kilkunastu miesiącach - ocenia Ewa Ołów w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Zdaniem specjalistów, „Well” może w pierwszych miesiącach przyciągać przede wszystkim nowością, choć na rynku łatwo wskazać tytuły, z którymi powalczy o czytelnika - choćby „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) czy „Pani” (Bauer). Niebagatelną role może odegrać wsparcie redakcyjne flagowego tytułu Grupy Bauer - „Twojego Stylu”

- Nowy tytuł Bauera, prawdopodobnie jak większość nowości, może przykuć uwagę reklamodawców w pierwszych miesiącach istnienia - trudno przewidzieć co będzie potem, obecnie niezwykle trudno jest walczyć o rosnące, czy choćby stałe zainteresowanie. Nowy tytuł nie wpisuje się w segment totalnej niszy, nie jest też skupiony na konkretnej tematyce. Jest on raczej oparty o treści, które mają „u siebie” inne tytuły: „Uroda”, „Wysokie Obcasy Extra”, czy choćby „Pani” (należący do Bauera). To z nimi prawdopodobnie będzie najbardziej konkurował - komentuje Ewa Ołów.

Według Bartosza Zientka, group account directora z domu mediowego Codemedia, zaangażowanie redakcji „Twojego Stylu” pomoże w pozyskaniu reklamodawców i czytelników.

- Wsparcie redakcyjne „TS” gwarantuje najwyższą jakość, dlatego jestem pewien, że tytuł będzie serwował bardzo atrakcyjne treści swoim czytelnikom i jeżeli tylko uda się pozyskać ich duże grono reklamodawcy również docenią nowy tytuł - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek.
 
Na podobne czynniki wskazuje Paweł Bujak, dyrektor zarządzający w dziale brokerskim Support Media. - Dla interesującego magazynu zawsze znajdzie się miejsce na rynku. Co prawda czytelnictwo prasy spada, ale jeśli zapytamy czytających co jest powodem - usłyszymy - na rynku jeszcze nie pojawił się tytułu dla mnie… Bauer niejednokrotnie udowodnił, że potrafi precyzyjnie ocenić grupę docelową i skutecznie wprowadzić produkt na rynek. Magazyn kierowany jest do atrakcyjnej dla reklamodawców grupy docelowej, sądzę, że może liczyć na zainteresowanie reklamodawców. Trzeba pamiętać także o z pewnością mocnym wsparciu promocyjnym grupy Bauer. Wygląda na to, że „Well” znajdzie się blisko magazynów „Zwierciadło”, „Wysokie obcasy”, „Lavie” - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Bujak.

Ściągnięcie Doroty Wellman może przyciągnąć czytelników

W pozytywnym tonie eksperci wypowiadają się na temat zatrudnienia na stanowisku redaktor kreatywnej dziennikarki TVN Doroty Wellman. - Pani Dorota jest osobą odbieraną bardzo pozytywnie, sądzę że jej zaangażowanie jest dobrym posunięciem wizerunkowym - ocenia Paweł Bujak.

Według Bartosza Zientka znane nazwisko w stopce to dla magazynu to duża wartość dodana.

- Pani Dorota pełni podwójną rolę dla tytułu, z jednej strony jest jej twarzą i ma stanowić uwiarygodnienie dla nowej marki jednocześnie zapewniając od razu grono czytelniczek, które cenią jej dziennikarską twórczość. Drugą rolą ma być zapewnienie odpowiedniego poziomu redakcyjnego i swoiste ustawienie tytułu pod kątem poruszanej tematyki. Jest to bardzo sensowny zabieg, który zapewni tytułowi od razu konkretne postrzeganie wśród potencjalnych czytelniczek. Porównałbym to do zaangażowania Pani Martyny Wojciechowskiej jako redaktora naczelnego National Geographic, która swoją osobowością nie mogłaby być już bardziej spójna z treściami tego magazynu – tłumaczy Zientek.

„Well” zagrozi pozycji „Twojego Stylu”?

Zdaniem Ewy Ołów pojawienie się na rynku magazynu „Well” nie wpłynie na pozycję „Twojego Stylu” w segmencie pism kobiecych.

- "Twój Styl" to swojego rodzaju ikona na polskim rynku z dużo większym nakładem, sprzedażą i zbliżoną ceną (bez dodatków). Czas pokaże, czy nowy tytuł pozostanie na dłużej i czy wpisze się w gusta czytelniczek. Kobiety - a to do nich skierowane jest to pismo - mają teoretycznie w czym wybierać. Choć wybór nie jest tak prosty, bo wiele tytułów generuje podobne treści i skupia się wokół tej samej tematyki (wywiad ze znanymi osobami, moda, uroda, kulinaria) - ocenia Ewa Ołów.

Pierwszy numer magazynu „Well” będzie sprzedawany do września, jego nakład wynosi 120 tysięcy egzemplarzy. Wydawca nie informuje o częstotliwości ukazywania pisma.

Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. według ZKDP wynosiła 169 218 egz., podczas gdy drugi w zestawieniu „Avanti” zanotował 88 266 egz.

Dołącz do dyskusji: „Well” dzięki wsparciu „Twojego Stylu” może utrzymać się na rynku, zaangażowanie Doroty Wellman wabikiem dla czytelników (opinie)

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Kim jest ta nastolatka z okładki? Ma taką gładką cerę. :)
odpowiedź
User
Werty
Kim jest ta nastolatka z okładki? Ma taką gładką cerę.

To powszechnie kochana kobieta o łagodnym charakterze, bez wyrazistych poglądów, głębokiej wiedzy na wszystkie tematy, o nienagannych manierach :-)) czyli taka która przyciągnie masę czytelniczek.
odpowiedź
User
Fix-mix
Jaki wabik? Jaki wabik? Raczej ODSTRASZACZ!!!!! Okropne, niesympatyczne, chamskie babsko z bardzo niesmacznymi zartami! Ten tytul "well" to na jej czesc? Palenka jeszcze bardziej odbije. "Jej osobowość ma wzmacniać wizerunek pisma" - jak dla mnie raczej oslabia go! Bardzo zly wybor, bardzo!!!!!
odpowiedź