SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Udana wiosenna ramówka Siódemki, 4,61 proc. udziału w 16-49. „To najlepszy wynik od początku nadawania stacji”

W wiosennej ramówce Siódemka miała 3,47 proc. udziału w rynku w grupie 4+ I 4,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Wśród hitów stacji znalazły się filmy fabularne, „Ślub od pierwszego wejrzenia” i „Hotel Paradise”. - Udało nam się utrzymać naszą stałą widownie, ale również dotrzeć do młodszego odbiorcy, co było naszym celem - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.

W okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku średnia widownia telewizyjnej Siódemki wyniosła 246 tys. osób, co przełożyło się na 3,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 4,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,23 proc. w grupie 25-34 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Każdego dnia przynajmniej przez 1 minutę stację oglądało 7,24 mln widzów.

Nowością Siódemki na wiosnę był realizowany na Bali reality-show „Hotel paradise”. Stacja emitowała również nowe odcinki „Zakochanych po uszy”, a także znane dotychczas z TVN cykle „Szkoła”, „19+” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiosną 2020 roku Siódemka była dziesiątą najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym w 4+. Pierwsze miejsce, z udziałem na poziomie 9,31 proc., zajęła TVP1. Dalej uplasowały się: Polsat (8,35 proc.), TVN (7,89 proc.), TVP2 (7,33 proc.), TVP Info (5,78 proc.), TVN24 (5,50 proc.), TV Puls (3,69 proc.) i TV4 (3,62 proc.).

W grupie 16-49 stacja zajęła miejsce piąte plasując się tuż za kanałami „wielkiej czwórki”. Liderem w tym ujęciu był TVN z 9,96 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (9,43 proc.), TVP2 (6,23 proc.) i TVP1 (5,45 proc.).

W porównaniu do wiosny 2019 widownia TVN7 wzrosła o 34 tys. widzów (wówczas zmieniona została strategia stacji, zaczęto w niej emitować premierowe programy i seriale - reality-show „Big Brother” i telenowelę „Zakochani po uszy”), a względem wiosny 2018 - o 50 tys. (wówczas w Siódemce oglądać można było gł. filmy i powtórki seriali znanych z TVN).

Na przestrzeni ostatnich 2 lat wyraźnie wzrosły również rynkowe udziały stacji. W 4+ wzrost względem wiosny 2019 roku wyniósł 0,18 pkt. proc. w 4+, 0,63 pkt. proc. w 16-49 i 1,23 pkt. proc. w 25-34, a względem wiosny 2018 było to odpowiednio 0,32 pkt. proc., 1,40 pkt. proc. i 2,29 pkt. proc.

- Wiosenna ramówka, którą przygotowaliśmy dla naszej widowni była różnorodna i jak widzimy po wynikach bardzo atrakcyjna. Niestety pandemia, która nas dotknęła i zatrzymała na chwile cały świat, również w naszym przypadku zmieniła plany. Ze względów oczywistych byliśmy zmuszeni wstrzymać niektóre produkcje, co wpłynęło na ograniczenie naszej oferty programowej już w połowie kwietnia, a mimo to udało nam się osiągnąć znakomite wyniki. Zakończyliśmy miesiąc z rekordowym wynikiem oglądalności na poziomie 5,01 proc. w grupie komercyjnej - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7. - To jest bardzo obiecujący start, z którego jesteśmy niezmiernie zadowoleni. I mimo niepełnej oferty zamykamy wiosnę na poziomie 4,61 proc. - to najlepszy wynik od początku nadawania stacji. Umocniliśmy swoją 5. pozycję wśród najchętniej oglądanych stacji w Polsce zaraz za kanałami „wielkiej czwórki”. To ogromny sukces Siódemki! Cieszy nas zainteresowanie z jakim widzowie przyjęli propozycje programowe przygotowane dla nich tej wiosny. Udało nam się utrzymać naszą stałą widownie, ale również dotrzeć do młodszego odbiorcy, co było naszym celem. Nie zwalniamy tempa i konsekwentnie kontynuujemy budowanie nowej Siódemki - dodaje.

Najchętniej oglądaną pojedynczą pozycją programową Siódemki w okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku był film „Karol. Człowiek, który został papieżem”, który 13 kwietnia śledziło 1,68 mln widzów.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu zajęły odcinki reality-show „Ślub od pierwszego wejrzenia”, które śledziło 1,24 mln widzów (3 kwietnia), 1,22 mln (20 marca) i 1,18 mln (17 kwietnia).

Wśród 20 pozycji najwięcej - 9 - pozycji należało do „Ślubu od pierwszego wejrzenia”. Osiem miejsc przypadło filmom fabularnym, a 3 - programowi „Hotel Paradise”.

- Bardzo ważnym filarem naszej ramówki są filmy i dlatego zawsze staramy się tak tworzyć naszą ramówkę, aby znalazła się w niej bogata oferta filmowa. Oczywiście filmy z serii o Harrym Potterze przyciągają ogromną widownię, ale warto zaznaczyć, że pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów tej wiosny w Siódemce zajął „Karol. Człowiek, który został papieżem”. To dla nas szczególnie ważne, ponieważ polskie kino ma w Siódemce szczególne miejsce - mówi Katarzyna Mazurkiewicz. - Od kilku sezonów kontynuujemy pasmo „Polskie Poniedziałki”, a w dobie pandemii odpowiedzieliśmy na apel polskich twórców i zwiększyliśmy obecność polskich filmów na naszej antenie, m.in. pokazując filmy festiwalowe Kino 2020 - Pierwszego Festiwalu Filmów w Czasie Kwarantanny, którego byliśmy inicjatorami. Cały czas priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów, bo w jakimś sensie to oni tworzą z nami programy, które prezentujemy na antenie. W czasie izolacji reagowaliśmy na bieżąco i zmieniliśmy ramówkę pod kątem oczekiwań naszych widzów, bo to oni są dla nas najważniejsi - opisuje.

Zdaniem Mazurkiewicz, najważniejszą pozycją Siódemki na wiosnę 2020 był reality-show „Hotelu Paradise”. - Widzowie rozgościli się w „Hotelu Paradise” z przyjemnością, śledząc losy uczestników - sam format realizowany był jak codzienny serial. Emocje, które towarzyszyły bohaterom programu udzielały się widzom, co doskonale było widać w internecie. Zrobiliśmy badania zaraz po zakończeniu programu i opinie były entuzjastyczne - nasza publiczność doceniała zarówno autentyczność formatu jak i atrakcyjność postaci oraz miejsca. Debiutująca w roli prowadzącej Klaudia El Dursi bardzo się spodobała, podobnie jak Pan Lektor, który poprzez swój niestandardowy humor wprowadził zupełnie inną narrację i stał się dodatkowym bohaterem show - komentuje nam. - W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie losami uczestników po programie, postanowiliśmy stworzyć spin-off „Hotel Paradise - Powrót z Raju”, który udało nam się zrealizować pomimo pandemii i wszelkich ograniczeń związanych z produkcją - dodaje.

Jak mówi dyrektor Premium TV (TVN Media) Andrzej Karasowski TVN7 jest 5. największym kanałem pod względem zasięgu, porównywalnym z TVP1 i TVP2.

- Celem strategicznym jest wykorzystanie tego benefitu i zbudowanie mocnej 5. pozycji pod względem oglądalności. Efektywność wiosennej oferty programowej widać w wynikach oglądalności stacji, ale programy Siódemki to również cieszące się największą popularnością pozycje na Playerze. W kwietniu TVN7 była nie tylko 5. stacją na rynku, ale również pierwszym kanałem który od ponad 15 lat przekroczył 5 proc. udziału w oglądalności (A16-49) co jest obecnie bardzo trudne do osiągnięcia na tak mocno sfragmentaryzowanym rynku telewizyjnym. W środowisku online „Hotel Paradise” był najpopularniejszym programem nie tylko w kwietniu, ale w całym 2020 roku, a „Zakochani po uszy” to najchętniej oglądany serial na platformie Player. Celem było dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20-39 lat. Ten segment wiekowy jest bardzo trudny z powodu rosnącej konsumpcji digital, a sami nadawcy trochę go zaniedbują, gdyż łatwiej kierować ramówki do mass marketowego odbiorcy w wieku 30-59 lat. I tu się to udało. Dzięki takiemu całościowemu podejściu nowa ramówka Siódemki odnosi sukces zarówno w środowisku telewizyjnym jak i digitalowym - komentuje.

W 2019 roku wraz ze zmianą strategii programowej Siódemki zmieniona została również polityka handlową stacji. Kanały TVN i TVN7 zostały połączone w jeden produkt TVN Max.

Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 3,21 proc.

Dołącz do dyskusji: Udana wiosenna ramówka Siódemki, 4,61 proc. udziału w 16-49. „To najlepszy wynik od początku nadawania stacji”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pola
Ciekawe czy szykują jakieś nowe reality show na jesień -super się sprawdzają w Siódemce.
odpowiedź
User
Ha
HP super!!!,czekam na drugą edycję
odpowiedź
User
Widz
Uważam że mają dobrą strategie .
odpowiedź