SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska: nie blokujemy maili od OKO.press, wyłączyliśmy je z filtrów antyspamowych

OKO.press opisało, że od stycznia br. części jego newsletterów nie dostawali czytelnicy z kontami mailowymi na portalach Grupy Wirtualna Polska. WP zapewnia, że przyczyną jest korzystanie przez OKO.press z globalnej platformy mailingowej Mailchimp. - Doceniając jednak wkład Oko.press w rozwój dziennikarstwa śledczego i biorąc pod uwagę obywatelski charakter projektu podjęliśmy decyzję o wyfiltrowaniu maili Oko.press z wysyłek tego dostawcy - informuje WP.

W miniony piątek OKO.press podało, że od stycznia br. pojawiały się problemy z wysyłaniem maili zarejestrowanym w serwisie użytkownikom, którzy mają skrzynki w domenach wp.pl, o2.pl i tlen.pl (wszystkie należą do Grupy Wirtualna Polska). Informowali o tym niektórzy czytelnicy OKO.press.

Serwis korzysta z globalnej platformy mailingowej Mailchimp. Według jej statystyk 12 stycznia nie udało się dostarczyć newsletttera serwisu 1,2 tys. internautów, a w kolejnych dniach ta liczba wzrosła do 9-10 tys. użytkowników.

- Apogeum miało miejsce 18 lutego, kiedy informowaliśmy Czytelników o możliwości przekazania jednego procenta podatku na Fundację OKO. Tej wiadomości nie dostało aż 13 382 osób. Około 95 proc. zablokowanych adresów mailowych pochodzi z domen należących do Wirtualnej Polski - opisano.

Na OKO.press zarejestrowało się ponad 90 tys. internautów. Ponieważ platforma Mailchimp po siedmiu nieudanych próbach dostarczenia maili nie wysyła już kolejnych na dany adres, do maja zablokowanych zostało ponad 16 tys. adresów z bazy OKO.press. - Nie możemy ich nawet skutecznie poinformować o tej sytuacji - zaznaczono w serwisie.

Przekroczony limit dzienny

Na początku marca OKO.press zgłosiło tę sytuację Wirtualnej Polsce. Biuro obsługi klientów WP stwierdziło, że maile od OKO.press przestały być dostarczane do skrzynek na WP.pl i o2.pl, ponieważ przekroczono dzienny limit wysyłanych wiadomości z danego adresu IP/domeny.

- Od początku 2020 roku wprowadziliśmy zmiany dotyczące ochrony antyspamowej użytkowników Poczty WP/o2 oraz ochrony infrastruktury pocztowej WP. Jedna ze zmian dotyczy przekraczania dziennego limitu wysyłek na konta użytkowników. Dotychczas korespondencja nadawców, przekraczająca limit dzienny, była kierowana do folderu SPAM. W tej chwili poczta przestaje przyjmować korespondencję przekraczającą ten limit - wyjaśnił Michał Siegieda, kierownik ds. komunikacji w Wirtualnej Polsce.

Zaznaczył, że platformy takie jak Mailchimp mogą w ramach bezpośrednich ustaleń z WP zwiększyć dzienny limit dostarczanych maili. Przedstawiciele Mailchimp ocenili, że IP platformy powinno zostać oznaczone przez WP jako zaufane źródło, tak żeby wysyłane przez nią wiadomości docierały do użytkowników.

WP odblokuje maile z OKO.press

W niedzielę Michał Siegieda bardziej szczegółowo uzasadnił, dlaczego Wirtualna Polska blokuje maile z Mailchimp. - Każda poczta e-mail na świecie ma wbudowane systemowe ograniczenia w przyjmowaniu liczby maili na sekundę, minutę czy godzinę. Poczta WP nie jest tu wyjątkiem. Szczególne restrykcje w zakresie takich limitów dotyczą platform, które świadczą usługę masowej wysyłki emaili, a którym zdarza się rozsyłać spam - stwierdził.

- Należy do nich usługodawca, z którego zdaje się korzystać Oko.press. Miesięcznie od tego usługodawcy na Pocztę WP trafia ponad 100 milionów maili, a te wysyłane przez Oko.press stanowią ok. 2 promili z nich - opisał.

- W tym kontekście zarzut celowego blokowania przez WP maili od usługodawcy, który obsługuje redakcje Oko.press jest karkołomny. Zmiana usługodawcy na platformę, która masowo rozsyłając maile nie rozsyła także spamu, da znacznie lepsze efekty niż publikacja artykułów przypisujących WP nieprawdziwe intencje - zapewnił rzecznik WP.

- Doceniając jednak wkład Oko.press w rozwój dziennikarstwa śledczego i biorąc pod uwagę obywatelski charakter projektu podjęliśmy decyzję o wyfiltrowaniu maili Oko.press z wysyłek tego dostawcy i wpuszczeniu ich do systemu, z pominięciem limitów - poinformował.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwis mailowy WP.pl zanotował 7,7 mln użytkowników i 978,87 mln odsłon, a serwis mailowy o2.pl (obsługujący skrzynki w domenach o2.pl i tlen.pl) - 3,05 mln użytkowników i 338,82 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska: nie blokujemy maili od OKO.press, wyłączyliśmy je z filtrów antyspamowych

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tech
Ja też bym filtrował i nawet bym się nie silił na dyskusję. Nie widziałbym interesu w odbieraniu maili z platformy, która bije bezpośrednio we mnie.
odpowiedź
User
Stasia
Kiepski weekend oko, pobili ich pod blokiem i jeszcze maile blokują, to już chyba można nazwać szykanami. Zaraz będą interwencje Z całej Europy
odpowiedź
User
suwart
jest taka nikomu nieznana poczta @gmail.com, której jakoś nie przeszkadza wysyłka maili przez oko.press. no ale to pewnie amatorzy i pojęcia nie mają jak filtrować masowe wysyłki. pan niedorzecznik wp groził procesami oko.press parę miesięcy temu, gdy oko pisało o suwarcie, czyż nie? o pozwach nic nie słychać, to pewnie ukarali oko za popsucie interesu z ministerstwem sprawiedliwości.

btw. spam dostaję na skrzynkę o2. nadawca to o2@o2.pl. codziennie min 5 sztuk śmieci, jeśli mają 3 mln aktywnych kont to dziennie ten nadawca rozsyła min. 15 mln maili. powinni sami się zablokować :)
odpowiedź