SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualnemedia.pl debiutują w pierwszej dziesiątce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media” Instytutu Monitorowania Mediów po raz kolejny znajduje się stacja TVN24. Po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce znajduje się portal Wirtualnemedia.pl. W zestawieniu samych tylko mediów internetowych, zajmujemy pozycję trzecią. 

Fot. ShutterstockFot. Shutterstock

Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów IMM po raz kolejny zajmuje TVN24 z liczbą blisko 5,5 tys. wzmianek. Drugie miejsce zestawienia należy do „Gazety Wyborczej”, do której inne media odnosiły się ponad 4,1 tys. razy. Podium zamyka Onet cytowany w styczniu ponad 3,8 razy.

Zobacz: TVN24 w grudniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Wirtualnemedia.pl w TOP3 w swojej kategorii 

W pierwszej dziesiątce rankingu debiutują Wirtualnemedia.pl. Nasz portal w skali miesiąca poprawił wynik cytowań o sześćset, do 2447 cytatów. 

W zestawieniu mediów internetowych nasz portal zajmuje miejsce trzecie, za Onetem i Wirtualną Polską (3612 cytowań). 


 

Najczęściej cytowane media prasowe 
W zestawieniu tytułów prasowych IMM, w styczniu miejsce pierwsze zajmuje „Gazeta Wyborcza” przed „Rzeczpospolitą” (3714 cytowań) i „Super Expressem” (2884 cytaty).

Viva po raz kolejny otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników – tym razem z liczbą 437 powołań. Dalej są „Do Rzeczy” i „Newsweek Polska”.  Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmują „Perspektywy” z liczbą 608 powołań. Podium uzupełniają „Forbes” i „Press”.

TVN24 liderem w telewizji, awans TV Republiki 
TVN24 dzięki blisko 5,5 tys. cytowań umacnia się na czołowej pozycji zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. 

Zobacz: Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Liderem „Rzeczpospolita”

Drugie miejsce należy do Polsat News, który cytowano ponad 2,8 tys. razy. Na trzecim miejscu – z wynikiem ponad 2,3 tys. cytowań – znajduje się TV Republika.


Z wynikiem ponad 3 tys. powołań Radio Zet obejmuje czołową pozycję wśród najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Drugie miejsce z wynikiem ponad 2,9 tys. cytowań należy do RMF FM, a trzecie z liczbą blisko 1,4 tys. powołań do Programu I Polskiego Radia.

Business Insider wciąż na czele mediów o profilu ekonomiczno–biznesowym

Business Insider za sprawą 900 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Na kolejnym miejscu znalazł się Money, do którego odwoływano się 607 razy. Ostatnie miejsce podium należy do Bankiera, który odnotował 253 wzmianki.


 

W prasie o profilu ekonomiczno–biznesowym liderem jest „Rzeczpospolita” przed „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu”. 



Media branżowe o zdrowiu i sporcie

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się 149 razy. 
 

W kategorii mediów o profilu sportowym, w styczniu najczęściej cytowano Eurosport.

„Dziennik Bałtycki” nowym liderem mediów regionalnych

W styczniu liderem wśród mediów regionalnych zostaje “Dziennik Bałtycki”, który awansował aż o 17 pozycji i uzyskał 132 odwołania w innych mediach. Gazeta pisała m.in. o wypowiedzi wojewody pomorskiej Beaty Rutkiewicz, która sugerowała możliwość zmiany lokalizacji pierwszej polskiej elektrowni jądrowej, która ma powstać w Lubiastowie. Do sprawy odniosła się później w rozmowie z Onetem ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska, która zdementowała tę informację.


RASP na czele opiniotwórczych wydawnictw

Czołowe miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media niespełna 9,5 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Agora z liczbą ponad 9,3 tys. odwołań (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). 
Trzecia pozycja należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niemal 5,7 tys. odwołań (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 70 901 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Dołącz do dyskusji: Wirtualnemedia.pl debiutują w pierwszej dziesiątce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
gratulacje
odpowiedź
User
wina
łow
odpowiedź
User
maria
zero
odpowiedź