SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Witold Woźniak odchodzi z Grupy Bauer Media. „Narastające różnice w wizjach rozwoju firmy”

Po prawie 20 latach pracy z Grupy Bauer Media rozstaje się Witold Woźniak, członek zarządu odpowiadający m.in. za polski rynek. - Narastające różnice w wizjach rozwoju firmy i jej struktury stały się niemożliwe do pogodzenia - uzasadnia.

Article

Witold Woźniak w zarządzie Grupy Bauer Media zasiadał od połowy 2015 roku. Odpowiadał za rynki wschodnie, poligrafię i rozwój nowych obszarów biznesowych, a od maja 2016 roku - także za segment radiowy.

- Po ponad dwudziestu latach pracy w Bauer Media przyszedł czas na nowe wyzwania zawodowe. Narastające różnice w wizjach rozwoju firmy i jej struktury stały się niemożliwe do pogodzenia - uzasadnia w oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

- W ostatnich trzech latach odpowiadałem z ramienia zarządu Bauer Media za wszystkie stacje radiowe, porównywarki finansowe, agencje SEO/SEM, drukarnie oraz w Europie Wschodniej za wydawnictwa i portale - wylicza. - Była to dla mnie wspaniała przygoda a jednocześnie wielkie wyzwanie i spełnienie zawodowe. Cieszę się że zostawiam firmę w doskonałej kondycji finansowej i pełną planów rozwojowych, a mając w zespole tylu utalentowanych menedżerów jestem spokojny o jej dalszy dynamiczny rozwój - dodaje Woźniak.

Ogółem Witold Woźniak pracował w Grupie Bauer Media od 1999 roku. Najpierw był dyrektorem generalnym polskiego oddziału, a potem jego prezesem.

Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy wspomina, że Witold Woźniak jako prezes Wydawnictwa Bauer już w 2000 roku decyzją Walnego Zebrania został wybrany do zarządu Izby Wydawców Prasy, w którym, poza problemami ogólnymi środowiska wydawców, szczególnie interesował się problemami kolportażu prasy. - Był jednym z inicjatorów powołania Konsorcjum Wydawców w celu uczestnictwa w prywatyzacji RUCH SA. Konsorcjum wypracowało zasady, które równoprawnie traktowały dużych jak i małych wydawców, co ma zasadnicze, szczególnie dzisiaj, znaczenie dla rozwoju czytelnictwa, różnorodności tytułów prasowych i ich zasięgu - opowiada prezes IWP. Dodaje, że nie zasklepił się wyłącznie w rozwoju prasy kobiecej, którą poszerzał o nowe tytuły mające polski rodowód, jak np. Twój Styl, Pani, Kobieta i Życie, ale też budował i zwiększał zasięg oddziaływania o radio i internet, które dzisiaj znajdują się w czołówce mediów i współgrają z tytułami prasowymi wydawnictwa. - Trzeba też przyznać Witkowi, że jego umysł analityczny pozwalał Izbie oceniać nowe zjawiska i formułować propozycje do tworzonego prawa. Witek wychował swojego następcę Tomka Namysła, który kontynuuje i rozwija działalność Wydawnictwa Bauer - dodaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wiesław Podkański.

Nowa struktura

Koncern Bauer Media uprasza obecnie swoją strukturę wydawniczą, wprowadzając globalne stanowiska kierownicze ds. radia, nowych obszarów działalności i porównywarek internetowych.

Działalność wydawnicza firmy w Europie kontynentalnej podlegać będzie teraz Jörgowi Hausendorfowi, który będzie też kierował nową funkcją globalnej produkcji i druku.

Z kolei Veit Dengler przejmie zarządzanie segmentem radiowym i porównywarkami internetowymi. Ponadto nadal będzie odpowiadał za działalność wydawniczą w Zjednoczonym Królestwie, Stanach Zjednoczonych i w Australii/ Nowej Zelandii, a także za nowe obszary działalności.

W Polsce do Grupy Bauer Media należą przede wszystkim Wydawnictwo Bauer, Grupa RMF i Grupa Interia.pl. Wydawnictwo Bauer jest największym wydawcą prasy na naszym rynku - w ub.r. wydawało 51 tytułów, których łączna sprzedaż wyniosła 228,35 mln egz. (według danych ZKDP). Od lutego do kwietnia br. według badania Radio Track RMF FM miało 25,8 proc. udziału w rynku słuchalności, RMF Maxxx - 3,8 proc., a RMF Classic - 1,5 proc. Natomiast Grupa Interia.pl w kwietniu br. zanotowała 19,81 mln realnych użytkowników i 1,29 mld odsłon (dane z Gemius/PBI).

KOMENTARZ MONIKA RYCHLICA, head of press, OOH, cinema and ambient IPG Mediabrands

Witold Wożniak to ikona rynku mediowego, wieloletnia wizytówka Grupy Bauer.  Niewątpliwie  jeden z ojców  sukcesu rynkowego poszczególnych spółek. Nie wiem czy będzie powołany nowy prezes oddziału polskiego, ale jeśli tak to na pewno  obejmie spółkę w dobrej kondycji, ale wyzwania przed nim będą zdecydowanie większe. Rynek mediów prze ostatnie kilkanaście lat bardzo się zmienił, jest zdecydowanie trudniej. Jeśli takiej osoby nie będzie, a zarządzenie spółkami będzie na poziomie centralnym to obawiam się ze może to utrudnić wykorzystywanie siły mediów wchodzących w skład grupy w ofertach cross - mediowych (które już teraz nie są najmocniejszą stroną grupy).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Witold Woźniak odchodzi z Grupy Bauer Media. „Narastające różnice w wizjach rozwoju firmy”

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mela
Chyba raczej jego "odeszli".
12 8
odpowiedź
User
Golo
Świetny człowiek i menadżer.
25 31
odpowiedź
User
oczywistosc
nic nie trwa wiecznie ... albo się rozwijasz, albo giniesz
25 14
odpowiedź
User
Fotoedytor
Niemcy skracają smycz
17 4
odpowiedź
User
?
nic nie trwa wiecznie ... albo się rozwijasz, albo giniesz

co ty piszesz... bardziej ogarnietego goscia niz on nie ma na rynku na tym szczeblu. wiekszosc moze sie od niego uczyc.
tylko ci co kompletnie nie kumaja bazy moga cos tak glupiego napisac. tak: pisze do ciebie oczywistosc...
42 36
odpowiedź
User
do? ... boisz się, że polecisz?
:)
8 1
odpowiedź
User
ExBauer
Bez zbędnego pastwienia się – przespał ostatnie 10 lat. Fachowiec od papieru, który jednak nie zauważył, nie zrozumiał i nie zareagował na dynamiczny rozwój Internetu. Zresztą nie on jeden jest zakorzeniony w innej, minionej już epoce. Weźmy ostatnie decyzje zarządu powołujące do życia np. „Dworskie życie" czy „Netfilm". Dla kogo? Po co?
16 16
odpowiedź
User
Zygmunt
Bez zbędnego pastwienia się – przespał ostatnie 10 lat. Fachowiec od papieru, który jednak nie zauważył, nie zrozumiał i nie zareagował na dynamiczny rozwój Internetu. Zresztą nie on jeden jest zakorzeniony w innej, minionej już epoce. Weźmy ostatnie decyzje zarządu powołujące do życia np. „Dworskie życie" czy „Netfilm". Dla kogo? Po co?


to prawda zamiast zainwestować w Interię zrobić tam porządek to tylko kasę umiał ciągnąć z RMF ... a pytanie co teraz będzie z prezesami Grupy ? Przyjdą nowi ? Będzie zamiatanie zwalnianie ?
14 4
odpowiedź
User
Pan Adam
Karbowy "miał wizję". Całkiem zabawne.
7 4
odpowiedź
User
dare_k
Yvonne wreszcie pokazała jaja
10 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing