SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wojenne dziewczyny” straciły 360 tys. widzów. Będzie piąty sezon

Czwarty sezon historycznego serialu „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 1,90 mln osób, o 360 tys. widzów mniej niż gromadziła trzecia edycja nadawana dwa lata temu. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 26,51 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. W przyszłym roku Jedynka pokaże piąty sezon produkcji.

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny 4” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, w okresie od 19 września do 5 grudnia 2021 roku. Średnia oglądalność produkcji wyniosła 1,90 mln widzów. Przełożyło się to na 13,13 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,07 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 5 grudnia, który obejrzało średnio 2,46 mln osób.

Produkcja zanotowała o 360 tys. osób mniejszą widownię względem trzeciej edycji emitowanej jesienią 2019 roku. Gromadziła średnio 2,26 mln widzów, co przełożyło się na 14,01 proc. udziału w grupie 4+, 7,86 proc. w grupie 16-49 oraz 9,91 proc. w grupie 16-59.

Z kolei pokazywany jesienią ub.r. w tym samym paśmie serial „Ludzie i bogowie” śledziło 2,33 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 14,75 proc., 9,60 proc. i 11,62 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajął Polsat, który pokazujący show „Kabaret na żywo. Młodzi i moralni”, a jego udział ukształtował się na poziomie 11,81 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (reality-show „MasterChef”; 10,06 proc.) i TVP2 (gł. „Postaw na milion” i „Kabaret. Super show Dwójki”; 4,70 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 była stacją trzeciego wyboru.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków czwartej odsłony historycznej produkcji wyniosły 26,51 mln zł. Dla porównania, trzecia seria „Wojennych dziewczyn” na reklamach zarobiła 14,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Głównymi bohaterkami serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W czwartym sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa).

Zdjęcia do „Wojennych dziewczyn 4” zostały zrealizowane w zeszłym roku.

Będzie piąty sezon

Telewizja Polska pokaże również piąty sezon „Wojennych dziewczyn”. Aktualnie trwają prace na planie produkcji.

Piąta odsłona „Wojennych dziewczyn” według wstępnych planów ma trafić do ramówki Jedynki w przyszłym roku, ale ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Serial na zlecenie Telewizji Polskiej realizuje Akson Studio. Producentem serialu jest Michał Kwieciński.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.

Dołącz do dyskusji: „Wojenne dziewczyny” straciły 360 tys. widzów. Będzie piąty sezon

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jar
Hitoryczno-patriotyczny gniot…
odpowiedź
User
Jar
Hitoryczno-patriotyczny gniot…
odpowiedź
User
rych
"Serial historyczny"???!!! To który podręcznik historyczny mówi o wydarzeniach pokazanych w tym niesamowitym kiczu? To okropny stek bredni i kłamstw, a najgorsze jest to, że analfabeci historyczni, których coraz więcej, będą przekonani, że tak wyglądała w Polsce II wojna światowa.
odpowiedź