SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

WP abcZdrowie pozwala umawiać wizyty lekarskie - Wirtualna Polska chce konkurować ze ZnanyLekarz.pl

W serwisie WP abcZdrowie (należącym do Wirtualnej Polski) uruchomiono opcję umawiania się na wizyty lekarskie. W bazie witryny jest prawie 45 tys. lekarzy. Tym samym serwis zaczyna rywalizację z oferującym podobną usługę ZnanyLekarz.pl.

Article

Nowa usługa jest eksponowana na stronie głównej WP abcZdrowie. Można na niej wybierać spośród 44,7 tys. lekarzy z kilkunastu największych miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Gorzowa Wielkopolskiego, Katowic, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia.

Bazę lekarzy można przeszukiwać pod względem ogólnych dziedzin medycznych oraz szczegółowych specjalizacji i usług, a także płci lekarzy i dzielnic, w których przyjmują. Po znalezieniu odpowiedniego specjalisty i wybraniu terminu, należy wypełnić formularz i potwierdzić umówienie wizyty poprzez SMS lub dokonać płatności.

System przypomni o umówionej wizycie dzień wcześniej, a także na dwie godziny przed jej terminem - emailowo i SMS-em z dokładnymi informacjami o rezerwacji.

- Serwis zoptymalizowaliśmy do szybkiej i intuicyjnej obsługi na każdym urządzeniu. Chcemy wyróżniać się dostępnością terminów praktycznie „od ręki” - umówienie wizyty bez konieczności długiego oczekiwania to jedna z najczęstszych potrzeb podawanych przez użytkowników - podkreśla Mariola Kucharska, dyrektor obszaru zdrowie i parenting w Wirtualnej Polsce.

- Wirtualna Polska wchodząc na rynek umawiania wizyt u lekarza rozszerza swoją działalność o kolejny segment e-commerce po turystyce, modzie, wyposażeniu wnętrz i usługach finansowych. Po raz pierwszy budujemy go samodzielnie. Do tej pory stawialiśmy wyłącznie na przejęcia - zwraca uwagę Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

W ostatnich czterech latach firma kupiła wydawców serwisów Homebook.pl, Domodi.pl, Finansowysupermarket.pl, Jedenwniosek.pl, Allani.pl, Wakacje.pl, Easygo.pl, Wypoczynek.pl, Totalmoney.pl, a w ub.r. za 15,6 mln zł kupiła 6,3 proc. akcji eSky.pl. W grudniu ub.r. zaciągnęła 500 mln zł kredytów na refinansowanie obecnego zadłużenia, bieżącą działalność oraz kolejne akwizycje w segmencie e-commerce.

- Umawianie wizyt lekarskich to część, której potrzebowaliśmy, by WP abcZdrowie stało się kompletnym serwisem w zakresie profilaktyki i zdrowia. Dzięki tej funkcjonalności zyskują zarówno użytkownicy, jak i lekarze - tak naprawdę każdy specjalista może się do nas zgłosić. Nie stosujemy długoletnich umów czy opłaty abonamentowej - podkreśla Adam Plona, wiceprezes Wirtualnej Polski ds. produktu mediowego.

Obecnie największym serwisem do umawiania wizyt u lekarzy jest ZnanyLekarz.pl. Na stronie głównej witryna podkreśla, że w jej bazie jest 146 tys. lekarzy.

Właściciel ZnanyLekarz.pl uruchomił już wiele zagranicznych wersji serwisu (pod marką DocPlanner). W maju ub.r. w kolejnej turze finansowania pozyskał od inwestorów 15 mln euro. - Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy na obszarze Ameryki Łacińskiej, otworzymy nowe biura w Brazylii i Meksyku. Nie wykluczamy też akwizycji młodych innowacyjnych projektów - zapowiedział Mariusz Gralewski, założyciel i prezes firmy.

WP abcZdrowie reklamowane pod hasłem „„Do lekarza bez kolejki”

Nowa funkcjonalność w serwisie WP abcZdrowie będzie wspierana kampanią reklamową pod hasłem „Do lekarza bez kolejki”. Akcja ruszy 29 stycznia i potrwa do końca marca, obejmie kina, radio, prasę (miesięczniki kobiece i poradnikowe) oraz internet. Za koncepcję i przygotowanie kampanii oraz zakup mediów Wirtualna Polska odpowiada we własnym zakresie.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. serwis WP abcZdrowie miał 6,8 mln realnych użytkowników, a wszystkie strony i aplikacje internetowej Wirtualnej Polski zanotowały 20,84 mln realnych użytkowników i 3,54 mld odsłon.

W trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,3 proc. do 328 mln zł i spadek zysku netto o 1,2 proc. do 30,3 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WP abcZdrowie pozwala umawiać wizyty lekarskie - Wirtualna Polska chce konkurować ze ZnanyLekarz.pl

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nocek
Brawo WP
6 10
odpowiedź
User
Nocek
Brawo WP
3 10
odpowiedź
User
aZaliż
Ooooooo tak. Wspaniale.
Zawsze marzyłem, żeby WP wiedziało kiedy i do jakich lekarzy chodzę.
24 4
odpowiedź
User
grzes
szanuję za konsekwencję. Tylko ecommerce za kilka lat pozwoli się utrzymać za rynku. Displaya nikt nie bedzie oglądał. Trzeba inwestować póki nie jest za późno.
3 3
odpowiedź
User
grzes
szanuję za konsekwencję. Tylko ecommerce za kilka lat pozwoli się utrzymać za rynku. Displaya nikt nie bedzie oglądał. Trzeba inwestować póki nie jest za późno.
0 2
odpowiedź
User
Konsekwentnie
Ale tylko do tych, ktorzy "nie obsluguja pacjentow z PiS"?
1 1
odpowiedź
User
Malinka
To jest wlaściwa next strategia zarzadu WP a propos dywersyfikacji przychodów z rynku medycznego. Szkoda że góra ZPRow przez lata decyzyjne bierna na rozwoj poradnikzdrowie
2 0
odpowiedź
User
To istotne
Warto dodać, że negocjacje w tej sprawie zaczął już Wojciech Pawlak, przy okazji negocjacji związanych z Uchem Prezesa (ten sam manager)
1 0
odpowiedź
User
RRrrrrr
To jest wlaściwa next strategia zarzadu WP a propos dywersyfikacji przychodów z rynku medycznego. Szkoda że góra ZPRow przez lata decyzyjne bierna na rozwoj poradnikzdrowie


nie bierna, a ciągle próbują - tyle, że na próbach się kończy :)
0 1
odpowiedź
User
Krystyna
To jest wlaściwa next strategia zarzadu WP a propos dywersyfikacji przychodów z rynku medycznego. Szkoda że góra ZPRow przez lata decyzyjne bierna na rozwoj poradnikzdrowie


To nie bierność. Projekt jest megatrudny i wymaga kogoś, kto będzie przegryzał tętnice, żeby go dociągnąć do końca. Myślę, że właśnie z tego powodu kogoś ostatnio stamtąd zwolniono, nazwiska nie pomnę.
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing