WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Gremi Media od środy na NewConnect, sprzedaje akcje w ofercie prywatnej

Gorący temat

Canal+ i HBO pojawiły się w ofercie Player.pl

0

Wpływy Gremi Media z drukowanej „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Uważam Rze Historia” zmalały o 13 proc., a w internecie wzrosły o 40 proc.

2017-11-06 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszej połowie br. Gremi Media zanotowała 53 mln zł wpływów, z czego 54 proc. w segmencie prasy drukowanej (obejmującym głównie „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i „Uważam Rze”). Przychody firmy w tym segmencie zmalały w skali roku o 13,4 proc., natomiast w internecie wzrosły o 39,8 proc. i stanowią już 33 proc. jej łącznych wpływów.

Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI i szef rady nadzorczej Gremi Media Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI i szef rady nadzorczej Gremi Media

Gremi Media jest wydawcą m.in. dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” oraz miesięcznika „Uważam Rze Historia”, ma także większościowe udziały w spółkach E-Kiosk (zajmującą się się sprzedażą cyfrowych wersji książek i prasy) i agencji public relations ComPress oraz mniejszościowe udziały w firmie eventowej MMConferences.

Obecnie Gremi Media należy do grupy KCI, której prezesem i większościowym akcjonariuszem jest Grzegorz Hajdarowicz. W sierpniu br. grupa KCI sprzedała kilku inwestorom, m.in. spółce głównego akcjonariusza Ruchu, 249,4 tys. akcji Gremi Media, stanowiących 14,6 proc. kapitału zakładowego i dających 11 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Za jedną akcję zapłacono 147 zł, co oznacza, że wartość transakcji wyniosła 36,66 mln zł, a Gremi Media zostałą wyceniona na ponad 251 mln zł.

Firma kolejną część swoich akcji sprzeda inwestorom w ramach oferty prywatnej i w najbliższą środę zacznie być notowana na NewConnect, mniejszym parkiecie warszawskiej giełdy.

W raporcie giełdowym Gremi Media podała, że w całym ub.r. zanotowała 108,64 mln zł wpływów ze sprzedaży, 11,3 mln zł zysku EBITDA i 9,33 mln zysku netto, wobec 111,93 mln zł wpływów, 18,45 mln zł zysku EBITDA i 13,16 mln zł zysku netto w 2015 roku oraz 103,87 mln zł wpływów, 4,89 mln zł straty EBITDA i 10,98 mln zł straty netto w 2014 roku.

W całym ub.r. 62 proc. przychodów zapewnił spółce segment druku, przede wszystkim sprzedaż jej tytułów prasowych („Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Uważam Rze”) w ramach prenumeraty, która przyniosła 28,83 mln zł (27 proc. wszystkich i przychodów) i sprzedaż reklam w nich (24,02 mln zł, 22 proc.). Sprzedaż kioskowa dała firmie 9,1 mln zł (8 proc.), a projekty wydawnicze - 5,08 mln zł (5 proc.).

W internecie Gremi Media osiągnęła 26,5 mln zł przychodów, w tym 19,17 mln zł ze sprzedaży e-wydań, licencji i dostępu do płatnych serwisów, 6,15 mln z reklam internetowych, a 1,19 mln zł z treści wideo.

Segment eventowy przyniósł spółce 12,99 mln zł wpływów, a inne usługi (głownie public relations) - 2,12 mln zł.

W pierwszej połowie br. wpływy Gremi Media w segmencie druku zmalały w skali roku o 13,4 proc. do 28,37 mln zł i stanowiły 54 proc. łącznych przychodów wynoszących 53 mln zł (wobec 53,59 mln zł rok wcześniej). Najbardziej zmniejszyły się wpływy z reklam - o 25,4 proc. do 8,14 mln zł. Ze sprzedaży w ramach prenumeraty firma miała 13,4 mln zł przychodów (8,4 proc. mniej niż przed rokiem), ze sprzedaży kioskowej - 4,46 mln zł (8,3 proc. w dół), a z projektów wydawniczych - 2,36 mln zł (prawie tyle samo co przed rokiem).

Za to wpływy firmy w internecie zwiększyły się rok do roku o 39,8 proc. do 17,23 mln zł. Stanowiły już 33 proc. wszystkich wpływów, o 10 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Ze sprzedaży -wydań, licencji i dostępu do płatnych serwisów spółka miała 12,63 mln zł (32,9 proc. w górę w skali roku), z reklam internetowych - 3,1 mln zł (35,1 proc. w górę), a z treści wideo - 1,5 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej.

Przychody Gremi Media z usług eventowych spadły o 3,3 proc. do 6,84 mln zł, a z usług public relations - z 1,42 mln zł do 563 tys. zł.

Autor: tw

Wiecej informacji: Gremi Media, Rzeczpospolita, Parkiet, Uważam Rze Hisotria, reklama prasowa, reklama internetowa, wideo w internecie, sprzedaż prasy

Komentarze (4) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia