Wpływy Gremi Media z drukowanej „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Uważam Rze Historia” zmalały o 13 proc., a w internecie wzrosły o 40 proc.

W pierwszej połowie br. Gremi Media zanotowała 53 mln zł wpływów, z czego 54 proc. w segmencie prasy drukowanej (obejmującym głównie „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i „Uważam Rze”). Przychody firmy w tym segmencie zmalały w skali roku o 13,4 proc., natomiast w internecie wzrosły o 39,8 proc. i stanowią już 33 proc. jej łącznych wpływów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy Gremi Media z drukowanej „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Uważam Rze Historia” zmalały o 13 proc., a w internecie wzrosły o 40 proc.
Grzegorz Hajdarowicz, fot. materiały prasowe

Gremi Media jest wydawcą m.in. dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” oraz miesięcznika „Uważam Rze Historia”, ma także większościowe udziały w spółkach E-Kiosk (zajmującą się się sprzedażą cyfrowych wersji książek i prasy) i agencji public relations ComPress oraz mniejszościowe udziały w firmie eventowej MMConferences.

Obecnie Gremi Media należy do grupy KCI, której prezesem i większościowym akcjonariuszem jest Grzegorz Hajdarowicz. W sierpniu br. grupa KCI sprzedała kilku inwestorom, m.in. spółce głównego akcjonariusza Ruchu, 249,4 tys. akcji Gremi Media, stanowiących 14,6 proc. kapitału zakładowego i dających 11 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Za jedną akcję zapłacono 147 zł, co oznacza, że wartość transakcji wyniosła 36,66 mln zł, a Gremi Media zostałą wyceniona na ponad 251 mln zł.

Firma kolejną część swoich akcji sprzeda inwestorom w ramach oferty prywatnej i w najbliższą środę zacznie być notowana na NewConnect, mniejszym parkiecie warszawskiej giełdy.

W raporcie giełdowym Gremi Media podała, że w całym ub.r. zanotowała 108,64 mln zł wpływów ze sprzedaży, 11,3 mln zł zysku EBITDA i 9,33 mln zysku netto, wobec 111,93 mln zł wpływów, 18,45 mln zł zysku EBITDA i 13,16 mln zł zysku netto w 2015 roku oraz 103,87 mln zł wpływów, 4,89 mln zł straty EBITDA i 10,98 mln zł straty netto w 2014 roku.

W całym ub.r. 62 proc. przychodów zapewnił spółce segment druku, przede wszystkim sprzedaż jej tytułów prasowych („Rzeczpospolitej”, „Parkietu” i „Uważam Rze”) w ramach prenumeraty, która przyniosła 28,83 mln zł (27 proc. wszystkich i przychodów) i sprzedaż reklam w nich (24,02 mln zł, 22 proc.). Sprzedaż kioskowa dała firmie 9,1 mln zł (8 proc.), a projekty wydawnicze - 5,08 mln zł (5 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-dziennik-baltycki-liderami-sprzedazy-e-wydan-dziennikow-dane-za-sierpien ##

W internecie Gremi Media osiągnęła 26,5 mln zł przychodów, w tym 19,17 mln zł ze sprzedaży e-wydań, licencji i dostępu do płatnych serwisów, 6,15 mln z reklam internetowych, a 1,19 mln zł z treści wideo.

Segment eventowy przyniósł spółce 12,99 mln zł wpływów, a inne usługi (głownie public relations) - 2,12 mln zł.

grafika

W pierwszej połowie br. wpływy Gremi Media w segmencie druku zmalały w skali roku o 13,4 proc. do 28,37 mln zł i stanowiły 54 proc. łącznych przychodów wynoszących 53 mln zł (wobec 53,59 mln zł rok wcześniej). Najbardziej zmniejszyły się wpływy z reklam - o 25,4 proc. do 8,14 mln zł. Ze sprzedaży w ramach prenumeraty firma miała 13,4 mln zł przychodów (8,4 proc. mniej niż przed rokiem), ze sprzedaży kioskowej - 4,46 mln zł (8,3 proc. w dół), a z projektów wydawniczych - 2,36 mln zł (prawie tyle samo co przed rokiem).

Za to wpływy firmy w internecie zwiększyły się rok do roku o 39,8 proc. do 17,23 mln zł. Stanowiły już 33 proc. wszystkich wpływów, o 10 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Ze sprzedaży -wydań, licencji i dostępu do płatnych serwisów spółka miała 12,63 mln zł (32,9 proc. w górę w skali roku), z reklam internetowych - 3,1 mln zł (35,1 proc. w górę), a z treści wideo - 1,5 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-rp-pl-w-nowej-wersji-konserwatywna-i-przejrzysta-irytujace-wideo-opinie ##

Przychody Gremi Media z usług eventowych spadły o 3,3 proc. do 6,84 mln zł, a z usług public relations - z 1,42 mln zł do 563 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online