Godne dzieciństwo
Ciepły posiłek to luksus dla co czwartego dziecka w Polsce. Wspierając akcję PCK, ekskluzywne sklepy wprowadziły do swojej oferty (także online) nowe, luksusowe produkty - ciepłe posiłki. Ludzie mogli spełnić marzenia nie tylko swoje ale również dzieci i podzielić się z nimi obiadem, wysyłając SMS. Akcja była wspierana działaniami PR, online i OOH.
Zgłaszający: Saatchi & SaatchiKlient: Polski Czerwony KrzyżProdukt: Akcja marketingowa obejmująca działania PR, outdoor, instore, online
Dyrektor kreatywny: Max Olech, Blanka LipińskaArt director: Agata KubieńCopywriter: Quentin Carenzo, Paweł CzartoryskiArt buyer: Jakub WiniarskiMock-upy: Van den Blocke, PeptoFotograf: Arek KempkaReżyser i operator: Kuba ŁubniewskiDom produkcyjny: inhouse - Saatchi & Saatchi PolandTwórca case film: Pavle MilicevicAutor zdjęć do case film: Sylwester KaźmierczakProducent, Saatchi & Saatchi Poland: Agnieszka FatekAccount supervisor, Saatchi & Saatchi Poland: Oksana WerbowyAccount manager, Saatchi & Saatchi Poland: Anna DrozdaSenior account executive, Walk PR: Kamila Papis

Nagrody:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Direct marketing / direct response advertising / BTLKategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama online / Reklama społeczna i non-profitKategoria: Active advertising, podkategoria: Działania PRKategoria: Active advertising, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit
Pixel Heritage
Brak ciekawych i fajnych aplikacji to podstawowa bariera przy zakupie Nokii Lumii z Windows Phone. Pixel Heritage powstał, by przełamać ten stereotyp i by zachęcić ludzi do wyboru Nokii Lumii z oferty Virgin Mobile. Kampania miała też pokazać, że Nokia to pionier fotografii mobilnej.
Zgłaszający: DDB WarszawaKlient: Virgin MobileProdukt: Nokia Lumia

Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej WaligóraArt. Director: Magdalena DrozdowskaCopywriter: Mateusz KsiążekDesigner: Magdalena Drozdowska, Krzysztof OlejniczakProgramista: Piotr Bialic, Piotr Hechelski - Clever SoftwareSenior Account Manager: Katarzyna Karaim-Baranowska
Nagrody:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Mobile marketingKategoria: Active Advertising, podkategoria: Promocja sprzedaży
Najgrubiej pod chmurą - Pezet i SkyDrive Microsoftu
W przededniu wydania oczekiwanej od 2 lat płyty, najpopularniejszy w polskim internecie raper - Pezet, ogłosił, że przenosi się na SkyDrive, „chmurę” firmy Microsoft. Od tej chwili tylko tam można było znaleźć najświeższe multimedia artysty, w tym nagraną po wielu miesiącach milczenia premierową piosenkę zatytułowaną „Chmura” wraz z teledyskiem.

Zgłaszający: Saatchi & SaatchiWspółzgłaszający: Saatchi & Saatchi DigitalKlient: MicrosoftProdukt: Microsoft SkyDrive
Dyrektor kreatywny: Piotr ChrobotArt. director: Piotr OsińskiCopywriter: Mchał PawłowskiHead of Strategy: Piotr MorkowskiProject Leader: Kacper KłosDesignerzy: Kamil Bugno, Piotr Jakubowski, Krzysztof RejekAccount Manager: Wioletta BaśkiewiczDom Produkcyjny: Grandessa
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Branded content / branded entertainment
When the Hair Grows
W przeszłości włosy pełniły funkcje przede wszystkim ochronne, jak futro u zwierząt. Teraz rodzaj uczesania znamionuje przynależność do określonej grupy społecznej i jest formą wyrażania osobistych przekonań. Wystrzyżona fryzura oznacza więc poddanie się normom kultury w przeciwieństwie do włosów nieuczesanych, które wciąż kojarzą się z dzikością i charakterem.

Zgłaszający: Magdalena KmiecikKlient: Guate Photo Festival 2012Produkt: exhibition
Dyrektor kreatywny, copywriter i fotograf: Magdalena Kmiecik
Nagroda:Kategoria: Fotografia, podkategoria: Projekty autorskie

1 proc. na autyzm
Projekt jest najprostszym możliwym przedstawieniem komunikatu - 1 proc. dla osób z autyzmem. Jednocześnie wpisuje się w claim Fundacji Synapsis - Autyzm wprowadza zmysły w błąd. Komunikat na plakacie sprytnie oszukuje mózg - mówiąc jedno (Autyzm), mówi jednocześnie drugie (1%) - nasz mózg dekoduje oba przekazy ukryte w jednym.
Zgłaszający: PZLKlient: Fundacja SynapsisProdukt: plakat o 1% podatkuDyrektor kreatywny: Kot PrzyboraArt. director: Maciej MilochCopywriter: Weronika Majchrzak
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)

AIDS - Cichy kochanek
Sound design podkreślający akcję filmu, oparty na połączeniu ludzkiego szeptu z mocnymi efektami dźwiękowymi.
Zgłaszający: studio dźwiękowe ZtudioKlient: Fundacja Między UszamiProdukt: kampania społeczna
Dyrektor kreatywny: Tomasz KosińskiArt. Director: Michał KuczkowskiCopywriter: nieobecnyDźwięk: studio dźwiękowe Ztudio - realizator: Marek „Maro” Nowak
Nagroda:Kategoria: Warsztat Film/Radio, podkategoria: Ścieżka dźwiękowa
Aktualne retro
Zdjęcia zostały wykonane aparatem Practica LTL2 (obiektyw Pentacon 1.8/50) przy użyciu przeterminowanej kliszy. Dokumentują zawody narciarskie o tzw. „Wielkanocne Jajo”. Zawodnicy startują na starym sprzęcie w autentycznych strojach z minionych lat: amant z polskich Tatr z zawadiackim szalikiem, pionier ratownictwa górskiego w wełnianym swetrze..

Zgłaszający: Snow & GoldKlient: Snow & GoldProdukt: Fotografie
Dyrektor kreatywny i art. directir: Zofia SobolewskaArt. director: Zofia SobolewskaCopywriter i fotograf: Natalia Kicińska
Nagroda:Kategoria: Fotografia, podkategoria: Editorial

AleBrowar
Seria opakowań stworzonych dla browaru kontraktowego – na etykietach siedem różnych postaci, które budują świat marki i ilustrują style piwa warzone przez AleBrowar w 2012 r. Jedno z piw – Christmas Ale – można było kupić w okolicznościowym kartoniku.
Zgłaszający: Ostecx CréativeKlient: AleBrowarProdukt: Piwo
Dyrektor kreatywny: Sébastien PloszajArt. director: Sébastien PloszajCopywriter: Mariusz ŁowczynowskiIlustrator: Łukasz Belcarski
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D


Autonomie
Reklama kredytu hipotecznego skierowana do młodych ludzi, którzy marzą o wolności we własnym mieszkaniu.
Zgłaszający: DDB WarszawaKlient: Getin BankProdukt: kredyt hipoteczny
Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej WaligóraArt. Director: Maciej TwardowskiCopywriter: Michał DesowskiIlustrator: Łukasz PośladHead of creative solutions: Kasia SeyfriedStudio packshot: Piotr Niewiński
Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Usługi finansowe
Bohaterowie Basenu Narodowego
16 października 2012 roku miał odbyć się mecz Polska-Anglia. Z powodu niezamkniętego dachu stadionu największą uwagę przyciągnęli jednak Bohaterowie Basenu Narodowego. Serwis satyryczny Kwejk.pl postanowił wesprzeć Bohaterów w walce sądowej.
Zgłaszający: Livebrand Digital CommunicationKlient: Kwejk.plProdukt: Kwejk.pl
Dyrektor kreatywny: Barbara SołtysińskaArt. director: Weronika KrzymińskaCopywriter: Mateusz Krogule
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Guerilla advertising
Casa Mariol Wine Ink
Mailing dla marki Casa Mariol wysyłany do potencjalnych biznesowych partnerów, którego częścią jest wieczne pióro wypełnione atramentem na bazie wina. Ponieważ historie biznesowe potrzebują więcej niż tylko atramentu - Odbiorca wypełnia winnym atramentem bloczek zamówienia, aby tworzyć swoje własne, udane relacje. Także z Casa Mariol.
Zgłaszający: Interactive SolutionsKlient: Casa MariolProdukt: wino
Dyrektor kreatywny: Piotr ChrobotArt. Director: Wojtek Kowalik, Piotr ChrobotCopywriter: Marta FrączekDom Produkcyjny: A/H1N1Producent: Barbara KowalskaFotografia: GrandessaAccount Menager: Katarzyna BorkowiczMuzyka: Tomasz Kuczma TJFK.plEditor: Paweł JaskólskiInni autorzy: Michał Pawłowski, Marc Serra, Adam Mazerall, Studio Rytmika, Karol Góreczny
Nagroda:Kategoria: Active Advertisingm podkategoria: Experiental marketing
Cyberpunk 2077 Teaser
„Cyberpunk 2077” jest pierwszą zapowiedzią gry powstającej w oparciu o system Cyberpunk 2020. Estetyka teasera czerpie ze świata tej amerykańskiej gry fabularnej stworzonej przez Mike'a Pondsmitha dwadzieścia lat temu. W pierwszym tygodniu po premierze film zobaczyło ponad 5 milionów osób
Zgłaszający: Platige ImageKlient: CD ProjektProdukt: gra komputerowa
Dyrektor kreatywnym art director i copywriter: Tomek BagińskiIlustrator i animation director: Maciej JackiewiczExecutive Producerzy: Marcin Kobylecki, Jaroslaw Sawko i Piotr Sikora
Nagroda:Kategoria: Warsztat Film/Radio, podkategoria: Efekty specjalne
Opel - spot czujników cofania
Czujniki cofania są tak nieodzowne w samochodzie, jak hamulce w życiu.
Zgłaszający: Scholz & Friends WarszawaKlient: OpelProdukt: czujniki cofania
Dyrektor kreatywny: Józef Dutkiewicz, Jarosław WiewiórskiArt. Director: Tomasz ZiemiańskiCopywriter: Bartosz JeglejewskiProducent agencyjny: Ewelina ZawadzkaReżyseria: Bartosz JeglejewskiDźwięk i efekty specjalne: Dżeksong Onaszkiewicz
Nagroda:Kategoria: Radio, podkategoria: Motoryzacja
Samsung Galaxy SIII - Digital love
Interaktywna aplikacja komunikująca młodym ludziom zalety nowego telefonu Samsung Galaxy SIII.
Zgłaszający: Cheil PolandKlient: Samsung PolskaProdukt: Smartfon Galaxy SIII
Dyrektor kreatywny: Artur Sztarbało, Piotr ZawałłoArt. director: Maciej Jarosz, Piotr ZawałłoCopywriter: Emil Wiśniewski, Artur SztarbałoDesigner: Maciej JaroszFlash developer i programista: Tomasz Łuczyński
Nagroda:Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Interactive craft / Best use of Video
Dom Kereta
Animacja promująca powstanie Domu Kereta w Warszawie.
Zgłaszający: Full Metal JacketDyrektorzy kreatywni i copywriterzy: Wojtek Koss, Jurek Gruchot, Janek BerszKlient: Biuro WystawProdukt: Animacja
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Grafika ruchoma
Doping TV
Doping TV - wspólny projekt hotelu Hyatt Regency Warsaw i PZPN. Pierwsza w historii telewizja całkowicie poświęcona wsparciu piłkarzy reprezentujących Polskę podczas EURO 2012. Przez 24 godziny na dobę transmitująca do 23 pokojów hotelowych piłkarzy słowa wsparcia od fanów z całego świata
Zgłaszający: Young&RubicamKlient: Hyatt Regency WarsawProdukt: usługi hotelowe
Dyrektor kreatywny: Ryszard SrokaArt. Director: Wojciech MichalakCopywriter: Edyta KotowiczDesigner: Bartek WalczukAccount Manager: Łukasz Król
Nagroda:Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Kreatywność w technologii
Dotknij dźwięku
„Dotknij dźwięku” to unikalny projekt, który z pomocą innowacyjnej technologii druku 3D pozwolił ludziom doświadczyć w zupełnie nowy sposób najważniejszych dźwięków XX wieku. Słów, które zmieniły historię świata i Polski a także osobiste losy każdego z nas. Integralnym elementem akcji był event Polskiego Radia na Pikniku Naukowym, w czasie którego odbywał się druk trójwymiarowych modeli fal dźwiękowych.
Zgłaszający: HypermediaKlient: Polskie RadioProdukt: PolskieRadio.pl
Dyrektor kreatywny: Maciej NowickiArt director: Krzysztof JagiełoCopywriter: Jan Cieślar
Nagroda:Kategoria: Kampania
Dzieci
Kampania pokazująca, że transplantologia jest dla niektórych szansą na drugie życie.
Zgłaszający: Havas Worldwide WarsawKlient: Polska Unia Medycyny TransplantacyjnejProdukt: Transplantologia
Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Rafał RyśCopywriter: Magda Banasik, Mateusz GacaAssociate director: Patrycja Rzucidło-ZającStarszy konsultant: Patryk SuchardaSenior strategic planner: Anna RomanGroup account director: Agnieszka Wichracka
Nagroda:Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Reklama społeczna i non profit
Festiwal Przemiany 2012
Projekt oprawy festiwalu Przemiany 2012 w Centrum Nauki Kopernik obejmujący identyfikację wizualną, przestrzenną oraz projekt scenografii angażującej uczestników festiwalu do współtworzenia jej wyglądu.
Zgłaszający: Super SuperWspółzgłaszający: Centrum Nauki KopernikKlient: Centrum Nauki Kopernik
Dyrektor kreatywny: Jacek Majewski, Hanna KokczyńskaArt. Director: Jacek MajewskiGraphic designerzy: Bartosz Szymkiewicz, Jan Dudzik, Natalia KotkowskaMotion designer: Bartek DąbkowskiDesignerzy: Michał Piasecki, Zofia BuchnerPR: Karolina Szymańska-Migut, Paulina Butlewska, Katarzyna ModrakWeb developer: Jarosław Nowotka Klikam.pl3d form designer: Bartek Dąbkowski(Lunapark)
Nagrody:Kategoria: Marketing MiejscKategoria: Active Advertising, podkategoria: Event marketing / B2C
Find your way in Suedtirol
Szalik - infografika. Szalik, w tradycyjnym stylu i kolorystyce regionu zawierający informacje o nie wszystkim znanych zwyczajach i atrakcjach Południowego Tyrolu.
Zgłaszający: Snow & GoldKlient: Południowy Tyrol / SuedtirolProdukt: Szalik - infografika
Dyrektorzy kreatywni i copywriterzy: Zofia Sobolewska / Krzysztof NienałtowskiIlustrator: Zofia Sobolewska
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Ambient advertising
Gadaj*Badaj
Gadaj*Badaj to kampania społeczna stworzona po to, by zwrócić uwagę mężczyzn na konieczność wykonywania profilaktycznych badań w kierunku raka prostaty i przełamać tabu związane z mówieniem o tym temacie.
Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Fundacja Rak’n’RollProdukt: kampania społeczna, profilaktyka zdrowia
Dyrektor kreatywny: Jacek MaciejewskiArt. Director: Michał WareckiCopywriter: Jacek Maciejewski, Magdalena SzymczakAccount Executive: Małgorzata GałaAssociate Director: Patrycja Rzucidło-ZającBroadcast Director: Katarzyna LachowiczDom Produkcyjny: Bomaye
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Kampanie zintegrowane
Gala... której nie było
Widowiskowa premiera samochodu Mercedes CITAN. Ustanowienie nieoficjalnego rekordu świata w szybkości organizacji gali na oczach zgromadzonych gości. 11 Mercedesów CITAN, 11 fikcyjnych firm powołanych do życia na potrzeby wydarzenia, 189 kelnerów, akrobatów, kaskaderów, muzyków, tancerzy i techników. Jeden wielki stoper. Czas: 14 minut i 45 sekund.
Zgłaszający: EskadraKlient: Mercedes-Benz PolskaProdukt: Mercedes CITAN
Dyrektor kreatywny: Mateusz ZmyślonyArt. director: Justyna PaterekCopywriter: Mateusz Zmyślony
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Event marketing / B2C
Hotel Amnesia
Hotel Amnesia w Lizbonie to nieistniejące miejsce wymyślone na potrzeby komunikacji Young Creatives Eurobest 2012. Identyfikację hotelu, jego logo oraz całą szatę graficzną kampanii, w tym wszystkie ilustracje na plakaty i ulotki w formie paragonów, przygotowano, wykorzystując zazwyczaj nieużywaną i omijaną w projektowaniu czcionkę Times New Roman.
Zgłaszający: tenpawlak & companyWspółzgłaszający: UVMWKlient: SKM SARProdukt: Polskie preeliminacje Young Creatives Eurobest Lisbon 2012
Dyrektor kreatywny: Robert MendelArt. director: Robert Mendel, Jacek WalesiakCopywriter: Jacek PawlakIlustrator: Robert Mendel, Jacek WalesiakDom produkcyjny: SKM SARProject coordinator: Daniel KuberJunior project coordinator: Joanna Stępień
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne wydawnictw
Język polski jest Ą-Ę
21 lutego 2013 wystartowała kampania społeczna w obronie znaków diakrytycznych. Aby zwrócić uwagę na problem nieużywania ich w mailach i SMS-ach, usunięto polskie znaki ze wszystkich mediów.
Zgłaszający: Ogilvy & Mather AdvertisingWspółzgłaszający: OgilvyPRKlient: Rada Języka PolskiegoProdukt: Język polski
Dyrektor kreatywny: Jan MajleArt directorzy: Joanna Biernacka, Agata Dobrowolska, Bartłomiej Walczuk, Wiktor MalinowskiCopywriterzy: Bartek Klimaszewski, Wiktor BielskiDom Produkcyjny: RedWorksClient Service: Ania Tańska, Maciej Kuś
Nagroda:Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit
Kartka świąteczna
Kartka Świąteczna i materiał promocyjny studia postprodukcyjnego Televisor oraz nowego studia motion designu ColorTV. Oprócz utrzymania relacji z klientami i podkreślenia sezonowego charakteru przedsięwzięcia, projekt miał za zadanie przedstawienie możliwości kreatywnych obu studiów. Inspiracją do stworzenia pocztówki było malarstwo P. Bruegel’a.
Zgłaszający: ColorTVWspółzgłaszający: TelevisorKlient: Televisor, ColorTVProdukt: kartka świąteczna
Dyrektor kreatywny: Marcin SławekArt. director i ilustrator: Marcin SławekCopywriter: Marcin Sławek, Ola StolarskaRetuszer: Wojtek SzklarskiInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Paweł Szklarski
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne wydawnictw
Żubr - kawka
"Rano kawka, wieczorem Żubr" - reklama piwa Żubr
Zgłaszający: ParalotnaKlient: Kompania PiwowarskaProdukt: Żubr
Dyrektor kreatywny: Michał Holewiusz / Paweł LisArt. Director: Michał SoroczyńskiCopywriter: Michał SoroczyńskiProducent Agencyjny: Kamila StefaniakDom produkcyjny: Papaya FilmsReżyseria: Sebastian PańczykZdjęcia: Marek SanakMuzyka: Michał Barycki
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Napoje alkoholowe
Klocki - zestaw dla dorosłych
Designerski gadżet, który pokazuje, że beztroski seks jest świetną zabawą. Zestaw dla dorosłych od 18 do 100 lat w krótkim czasie stał się ulubionym gadżetem promującym prezerwatywy Taboo. Zestaw prowokuje do kreowania i ekperymentowania, inspiruje i bawi.
Zgłaszający: Grey Worldwide WarszawaKlient: Glue InvestProdukt: prezerwatywy Taboo
Dyrektor kreatywny: Katarzyna Sośnierz, Grzegorz WaliczekArt. director: Zofia Nowak, Beata Kotnowska-BujakCopywriter: Monika Świątek-Królmodele 3D: Zuzanna Łąpieś, Michał KubczakProdukcja: Jerzy Smoleński, Jerzy Wasilewski
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D
Laserowe róże
Wykrywa najmniejsze poruszenie, drgnienie, machnięcie ręki i natychmiast rozpyla zapach róż. Air Wick Freshamtic pilnuje dobrej atmosfery w łazience.
Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Reckitt BenckiserProdukt: Air Wick Freshmatic
Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Cesar PueblaCopywriter: Antoni KorzeniowskiFotograf: Jacek WołowskiArt. buyer: Katarzyna LachowiczSenior account executive: Katarzyna Wierzbicka
Nagroda:Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
Laurka - zaproszenie na święto policji
Film zapraszający na święto policji, w tym szczególnym dniu nawet przestępcy, pozostający na co dzień w konflikcie z naszym klientem, pragną uszanować trud i ciężką pracę polskich Policjantów. Jak wyrazić wdzięczność za Ich trud i codzienny znój? Może skromnym, ale płynącym ze szczerego serca bukietem kwiatów, a może laurką z życzeniami...
Zgłaszający: SARKlient: KG PolicjiProdukt: Święto Policji
Dyrektor kreatywny i copywriter: Michał NowosielskiProducent Agencyjny: Bartosz OkólskiReżyseria, scenografia i stylista: Michał NowosielskiAktorzy: Michał Nowosielski, Norbert Szukała
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Reklama społeczna i non profit
Layout magazynu „Poland Today”
„Poland Today” to anglojęzyczny magazyn, mający też serwis internetowy, prezentujący obcokrajowcom wydarzenia w Polsce.
Zgłaszający: Poland TodayKlient: Poland TodayProdukt: Magazyn Poland Today
Dyrektor kreatywny: Bartosz StefaniakArt. director: Bartosz StefaniakCopywriter: Richard StephensIlustrator: różni
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Editorial (periodyki)
Media Trendy 2012
Oprawa wizualna gali Media Trendy 2012 opierała się na kontrastowym zestawieniu surowej scenografii z pikselowymi projekcjami wideo. Scenografię stanowił przestrzenny ekran zbudowany z pudeł kartonowych. Modułowy ekran został zamieniony w animowanej grafice w piksel, mozaikę, fragmentaryczny obraz. Architektura scenografii współistniała z oprawą graficzną.
Nie pomiń swojej szansy
Dział kreacji The Digitals potrzebował kogoś młodego i zdolnego na staż. Takie osoby inspirują się, oglądając znane reklamy na Youtube. By do nich dotrzeć, w niestandardowy sposób wykorzystano pre-roll zachęcając tych, których reklama denerwuje, do jej pominięcia, a tych których interesuje, do rozpoczęcia w niej pracy.
Zgłaszający: The DigitalsKlient: The Digitals Sp. z o.o.Produkt: Rekrutacja
Dyrektor kreatywny: Michał KobierzewskiArt. director: Mateusz FelsmannCopywriter: Kuba SaganSEM manager: Artur Żak
Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama własna
Niedźwiedź - billboard sponsorski Teatru TV
Podobnie jak w zeszłym, także w tym sezonie billboardy sponsorskie Toyoty towarzyszą premierom spektakli Teatru TV. 8-sekundowe billboardy sponsorskie same w sobie są mikro spektaklami, zrywającymi z powszechnym podejściem do sponsoringu programów telewizyjnych.
Zgłaszający: Saatchi & SaatchiKlient: Toyota Motor PolandProdukt: Toyota Avensis
Dyrektor kreatywny: Max OlechArt. Director: Jakub Zielecki / Martin WintherCopywriter: Jakub Zielecki / Martin Winther / Max OlechProducent Agencyjny: Jacek DanielDom produkcyjny: Studio DT Film - Jacek MacierewiczReżyseria: Marcin SerafinZdjęcia: Kamil PłockiScenografia: Mariusz BorowiecDźwięk: Studio FonografStylista: Sara MilczarekMake up: Magda DanilewiczMontaż: Marcin SerafinAccount manager: Piotr SmólskiAccount executive: Marcin KozłowskiProducent, Badi Badi: Adam SosnowskiObsada: Matylda Damięcka, Mariusz Zaniewski, Sławomir Zapała
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Motoryzacja
Plakaty 8. Kwartesencja
Plakaty do 8. festiwalu Kwartesencja.
Zgłaszający: Stowarzyszenie KwartesencjaWspółzgłaszający: Studio TemperówkaKlient: Stowarszyszenie KwartesencjaWielkoformatowe)Produkt: PlakatDyrektor kreatywny, copywriter i ilustrator: Justyna Kosińska
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty
Polska za 20 lat
Najlepszy spot powstały w wyniku crowdsourcingowej kampanii społecznej „Polska za 20 lat” organizowanej przez MillionYou.com i Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jej finał odbył się na Przystanku Woodstock 2012. Celem kampanii było pobudzenie dyskusji o Polsce w oderwaniu od doraźnych, miałkich sporów. Film zdobył rekordową oglądalność w internecie
Zgłaszający: Millionyou.comKlient: Przystanek WoodstockProdukt: kampania Polska za 20 lat
Dyrektor kreatywny: Jan Okulicz-KozarynArt. Director: Michał SlezkinCopywriter: Adrian ŁapczyńskiProducent Agencyjny: Małgorzata KucharskaReżyseria: Adrian ŁapczyńskiZdjęcia, dźwięk, montaż: Creative Studio
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: Film Internetowy / Reklama społeczna i non profit
Projekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty Mocy
Projekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty Mocy utrzymany jest w konwencji świata bajkowego, po którym oprowadza zwiedzających 5 bohaterów ekspozycji. Konwencja ta połączyła elementy świata przedstawionego w spójną opowieść o powstawaniu węgla, a następnie jego wykorzystaniu do produkcji energii elektrycznej w Elektrowni Bełchatów.
Zgłaszający: NolabelKlient: Urząd Miasta BełchatówProdukt: Ekspozycja multimedialna Giganty Mocy
Dyrektor kreatywny: Krzysztof DykasArt. Director: Mateusz SzulikCopywriter: klientInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Piotr Habdas, Paweł Żugaj, Paweł Rosiak, Sebastian Szypuła, Anna Rezner, Tomasz Popakul, Piotr Szczepanowicz, Wojciech Florczyk
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne 3D
Przycisk, który zmienia życie
Agencja Artegence przygotowała dla Alior Sync innowacyjną technologię zastępującą żmudny proces uzyskiwania kredytu, przenosząc go z offline do online za pomocą jednego przycisku. Dzięki kreatywnej technologii opracowanej na pokładzie Artegence i kontomierz.pl, w ciągu kilku miesięcy klienci Alior Sync zaoszczędzili już łącznie ponad 10 lat.
Zgłaszający: ArtegenceKlient: Alior BankProdukt: Produkty kredytowe bankuDyrektor kreatywny: Bartłomiej Wyszyński/Marcin Truszel/kontomierz.plArt. Director: -Copywriter: Rafał GregorowiczDesigner: Michał FedorowiczProgramista: Piotr Włodarek/kontomierz.pl
Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Kreatywność w technologii
Readbook
Zestaw sentencji streszczających fabułę najpopularniejszych dzieł literatury pięknej, które fani prozy mogli zamieszczać na swoich profilach na Facebooku. Ponieważ opisy bardzo odbiegały od codziennych treści zamieszczanych na ich tablicach, wywoływały szok i konsternację.
Zgłaszający: Young&RubicamKlient: EmpikProdukt: CSR
Dyrektor kreatywny: Ryszard SrokaArt. director: Wojciech MichalakCopywriter: Edyta Kotowicz
Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Reklama w mediach spolecznosciowych
Serwis internetowy House
Z okazji premiery wiosennej kolekcji House udostępniono nowy serwis www marki. Głównym zadaniem było połączenie funkcji wizerunkowej strony z działaniami prosprzedażowymi oraz optymalizacją pod kątem mediów społecznościowych - kluczowym kanałem komunikacji marki ze swoimi odbiorcami.
Zgłaszający: Zjednoczenie.comKlient: LPP marka HosueProdukt: Serwis Internetowy www.house.pl
Dyrektor kreatywny: Rajmund DziemaszkiewiczArt. Director: Grzegorz NiepewnyCopywriter: Maciej Czarnecki i Rajmund DziemaszkiewiczDesigner: Marcin NowickiProgramista: Adam JarzębskiPrzedstawiciele klienta: Maciej Czarnecki, Grzegorz Chyła, Igor OszczepalskiProgramista: Wojciech KosakDesigner: Wojciech ObuchowiczProject Manager: Martyna SzutaWeb Developer: Marek Martuszewski
Nagroda:Kategoria: Media interaktywne, podkategoria: Strony www, mikrowitryny, prezentacje online / Moda
SMS-y
Z roku na rok wzrasta ilość kierowców, którzy nagminnie piszą SMS-y za kierownicą. Spot sugeruje, czym może to się skończyć.
Zgłaszający: Havas WorldwideKlient: Peugeot PolskaProdukt: Peugeot
Dyrektor kreatywny: Jacek SzuleckiArt. director: Rafał RyśCopywriter: Mateusz GacaProducent agencyjny: Katarzyna LachowiczDom produkcyjny: Human Ark / Dream StudiosAccount director: Marta KorzeniowskaJunior account executive: Małgorzata NiecieckaGroup account director: Agnieszka Wichracka
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Motoryzacja
Energa - Po prostu włącz
Spot z kanarkiem emitowany w ramach kampanii Energii „Po prostu włącz”
Zgłaszający: BrainKlient: EnergaProdukt: Wizerunek
Dyrektor kreatywny: Asiya MalinowskaArt. Director: Katarzyna MacharzCopywriter: Kamil NazarewiczProducent Agencyjny: Aleksandra AdamczewskaDom produkcyjny: Prime TimeReżyseria: Michał SablińskiZdjęcia: Wit DąbalMuzyka: Wojciech WaglewskiDźwięk: ZtudioDyrektor kreatywny: Jakub KamińskiClient service director: Sylwia Tygielska
Nagroda:Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV/Cinema / Usługi detaliczne i publiczne
Syrenki Narodowe
Celem kampanii „Syrenki Narodowe” była promocja miasta Warszawy, jako gospodarza Euro 2012, wśród zagranicznych kibiców z piętnastu krajów - finalistów turnieju, przy wykorzystaniu narzędzi online, offline i mobile
Zgłaszający: John PitcherWspółzgłaszający: XS EventsKlient: Urząd Miasta Stołecznego WarszawyProdukt: Euro 2012
Dyrektor kreatywny i copywriter: Andrzej JakubczykDom Produkcyjny: Tony Stylu
Nagroda: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Działania pr
Tyskie 5. Stadion
W 2012 r. Polacy byli gospodarzami największego piłkarskiego święta w Europie. Każdy chciał uczestniczyć w tym historycznym wydarzeniu, ale na 4 oficjalnych stadionach mogło zasiąść tylko 3% polskich kibiców. Dlatego Tyskie wspólnie z kibicami stworzyło 5. Stadion - jedyny, który pomieścił wszystkich spragnionych sportowych emocji.
Zgłaszający: Tequila\PolskaWspółzgłaszający: DDB Warszawa, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consutants, Starcom Mediavest GroupKlient: Kompania PiwowarskaProdukt: Tyskie
Dyrektor kreatywny: Przemysław JędrowskiArt. Director: Adam DopieralskiCopywriter: Krzysztof Drzazga
Nagroda:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Kampanie zintegrowane
Zagubione dziecko
Przemoc werbalna, jakiej dopuszczają się rodzice wobec swoich dzieci, skutkuje tym, że poczucie własnej wartości dzieci spada. Można powiedzieć, że zaczynają one myśleć o sobie tak, jak są nazywane. Ogłoszenie w radiowęźle w Ikea, naśladujące komunikat o zagubionym dziecku, miało za zadanie uświadomić to zjawisko.
Zgłaszający: PublicisKlient: Fundacja Dzieci NiczyjeProdukt: Problem przemocy werbalnej wobec dzieci
Dyrektor kreatywny: p.o. Joanna BednarkiewiczArt. director: Joanna Bednarkiewicz, Alexandre BoucherCopywriter: Marek Preiss, Julia WójcikDom produkcyjny: Efectura sp. z o.o.Account executive: Marika Kierzkowska
Nagroda:Kategoria: Active advertising, podkategoria: Ambient advertising
Zaproszenia do udziału w KTR 2013
Takie fajne obrazki ze śmiesznymi podpisami mówiące o kateerze, o poszczególnych kategoriach i nawołujące do zgłaszania swoich prac, same obrazki na takim fajnym różowym tle, a te podpisy takie raczej żartobliwe w wymowie.
Zgłaszający: BBDO WarszawaWspółzgłaszający: Edgar BąkKlient: KTRProdukt: konkurs KTR 2013
Dyrektor kreatywny: Edgar BąkDyrektor kreatywny i copywriter: Michał NowosielskiIlustrator: Edgar BąkInni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Przedstawiciel Klienta - Daniel Kuber
Nagroda:Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)
Żarówka
Jak w najlepszy sposób powiedzieć w reklamie prasowej o długiej żywotności żarówek LED? Użyjmy języka, którym w swoich instrukcjach posługuje się IKEA.
Zgłaszający: JWT WarszawaKlient: IKEAProdukt: LED Bulbs
Dyrektor kreatywny: Mariusz PituraArt. director: Bartosz PalasekCopywriter: Joanna SrokaAccount director: Gaweł PodwysockiAccount executive: Klaudyna Saczuk
Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
Zła tradycja
Przemoc rodziców wobec dzieci jest wciąż poważnym problemem społecznym w Polsce. Można powiedzieć, że w wielu rodzinach zachowania takie są przekazywane z pokolenia na pokolenia. Innymi słowy: bici biją. Aby uświadomić ten fakt, stworzyliśmy swoiste drzewo genealogiczne, którego gałęzie ułożone zostały z narzędzi przemocy.
Zgłaszający: PublicisKlient: Fundacja Dzieci NiczyjeProdukt: Problem przemocy wobec dzieci
Dyrektor kreatywny: p.o. Joanna BednarkiewiczArt. Director: Joanna Bednarkiewicz, Alexandre BoucherCopywriter: Julia WójcikFotograf: Szymon RogińskiRetuszer: Piotr HołubowiczDom produkcyjny: PhotobyAccount executive: Marika Kierzkowska
Nagroda:Kategoria: Reklama drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Reklama społeczna i non profit
Łódź kreuje - spoty
Wyzwanie: Stworzyć 4 TVC (20’) + 1 video (4-8min) promujące Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Strategia: Opowiedzieć prawdę o Łodzi, nawet jeśli ta prawda nie jest wygodna. Pokazać słabości Łodzi jako źródło jej siły. Insight: Kreatywna siła Łodzi ma swoje źródło właśnie w jej upadku.
Zgłaszający: K2Klient: Urząd Miasta ŁodziProdukt: Miasto Łódź
Dyrektor kreatywny: Arek SzulczyńskiArt. director: Daniel RakusProducent agencyjny: Paweł MiłkowskiProject manager: Bartek Bobrowski
Nagroda:Kategoria: Marketing miejsc











