Banki o 13 proc. mniej na reklamy. Liderem ING Bank Śląski, mocno w górę BZ WBK

Wydatki reklamowe banków w 2016 roku były niższe od tych poniesionych rok wcześniej o 13 proc. Ich właściciele ograniczyli je na outdoor, dzienniki, magazyny i telewizję. Najwięcej na reklamę wydał ING Bank Śląski, zaś mBank najbardziej zredukował swój budżet reklamowy.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Banki o 13 proc. mniej na reklamy. Liderem ING Bank Śląski, mocno w górę BZ WBK
fot. Shutterstock.com

W całym 2016 roku banki wydały na reklamy w mediach pozainternetowych ponad 1,05 mld zł. Było to 12,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów).

Redukcja budżetów reklamowych tego sektora to głównie skutek wprowadzonego na początku ub.r. podatku bankowego. Już wtedy eksperci z domów mediowych wskazywali, że podatek bankowy to dodatkowy koszt, którego wcześniej banki nie miały. Koszt, na który środki muszą być wygospodarowane z dotychczasowych obrotów, a nie jak niektórym może się wydawać tylko z „kieszeni klientów”.

W 2016 roku ok. 60 proc. pieniędzy wydawanych przez banki na reklamę, podobnie jak w latach wcześniejszych, trafiło do telewizji. Stacje tv zarobiły jednak 17,6 proc. mniej niż w 2015 roku - 690,3 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-wydaje-najwiecej-na-reklame ##

Redukcja wydatków reklamowych przez banki dotknęła jednak nie tylko telewizję. Spadły nakłady na reklamę zewnętrzną oraz na reklamy w dziennikach i magazynach. Wpływy reklamowe outdooru z reklam tych instytucji spadły o 28,9 proc. (do 39,2 mln zł), gazety zarobiły 23,4 proc. mniej (35,4 mln zł), a magazyny – 21,5 proc. mniej (55,2 mln zł).

W omawianym okresie wzrosły jednak wydatki banków na reklamy w radiu, kinach i indoorze. Stacje radiowe dzięki nim zarobiły 175,1 mln zł (20,3 proc. więcej rok do roku), kina – 57,5 mln zł (wzrost o 8,1 proc.), a indoor – 1,2 mln zł (11,4 proc. więcej).

Podobnie jak w 2015 roku, najwięcej na reklamę wśród banków wydał ING Bank Śląski. Utrzymał pozycję lidera mimo, że inwestycje w reklamy zredukował o 3,6 proc., do 105,3  mln zł. W ub.r. w reklamach tego banku, obok Marka Kondrata, pojawili się aktorka Olga Frycz oraz youtuber Krzysztof Gonciarz.

Drugie miejsce na podium zajmuje mBank, który ograniczył nakłady reklamowe o 7,5 proc., do 95,1 mln zł. Ten bank w jednych z ostatnich działań reklamowych realizowanych jesienią ub.r. zamiast na promocji swoich produktów i usług skupił się na ostrzeganiu przed cyberprzestępcami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wplywy-reklamowe-2016-telewizja-radio-prasa-kina-outdoor ##

Na trzecią lokatę awansował z kolei eurobank, który jako jeden z niewielu z czołówki zwiększył budżet reklamowy. Na promocje swoich produktów i usług wydał 4 proc. więcej niż rok wcześniej - 87,7 mln zł. Działania te, podobnie jak wcześniej, firmował swoją twarzą aktor Piotr Adamczyk.

O 20,6 proc. więcej przeznaczył na reklamy w 2016 roku Bank Zachodni WBK – było to 86,9 mln zł. Latem ub.r. w kampanii tego banku pojawili się Anna Lewandowska i Mateusz Borek -, a jesienią do Borka dołączył Łukasz Fabiański.

Kolejny w czołówce Bank Millennium ograniczył natomiast wydatki reklamowe o 0,5 proc., do 86,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące