Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)

Tradycyjne media w okresie od stycznia do sierpnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 5,7 proc. rok do roku. O wiele bardziej wzrosły wydatki reklamowe kilku największych marketerów, w tym T-Mobile Polska, Kino Świat i Unilevera.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Przez pierwsze osiem miesięcy br. firmy wydały na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 19,2 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej na reklamy niezmiennie przeznacza firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska -  w omawianym okresie jej nakłady w tym zakresie wyniosły 1,29 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce na podium przypadło dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat. Ta firma wydała w mediach pozainternetowych 451,7 mln zł, o 31,6 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą była sieć sklepów Lidl Polska z wydatkami w kwocie 386,6 mln zł (wzrost o 14,3 proc.). Aktualnie prowadzi działania wizerunkowe, w których podkreśla, że jest atrakcyjnym pracodawcą.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-polsce-w-gore-o-3-proc-a-globalnie-o-4-4-proc-niepewnosc-marketerow-szybko-wzrost-reklamy-mobilnej ##

Kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły w omawianym okresie wydatki reklamowe takich firm, jak T-Mobile Polska, Unilever Polska czy Ferrero Polska.

T-Mobile zwiększył nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach o 34,1 proc., do 260,2 mln zł. Operator obecnie promuje Supernet w kampanii z udziałem Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.

Inwestycje Unilevera wzrosły o 30 proc. - z 272,7 mln zł do 354,5 mln zł. Natomiast Ferrero wydało w tym roku 232,4 mln zł, czyli 27,9 proc. więcej w skali roku.

W czołówce największych reklamodawców znalazł się też koncern Procter & Gamble Polska  z wydatkami w wysokości 252,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. większymi niż w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r.

Tylko trzech marketerów z grona 10 największych zredukowało w omawianym okresie swoje budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 10,2 proc. - do  335,3 mln zł, P4 (operator sieci Play) - o 7,9 proc., do 230,9 mln zł, a Metro Group - o 1,1 proc., do 213,8 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-polsce-reklama-internetowa-za-cztery-lata-wyprzedzi-telewizyjna-najszybciej-rosnie-wideo-i-mobile ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"