Przez pierwsze osiem miesięcy br. firmy wydały na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 19,2 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamy niezmiennie przeznacza firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - w omawianym okresie jej nakłady w tym zakresie wyniosły 1,29 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na podium przypadło dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat. Ta firma wydała w mediach pozainternetowych 451,7 mln zł, o 31,6 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą była sieć sklepów Lidl Polska z wydatkami w kwocie 386,6 mln zł (wzrost o 14,3 proc.). Aktualnie prowadzi działania wizerunkowe, w których podkreśla, że jest atrakcyjnym pracodawcą.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-w-polsce-w-gore-o-3-proc-a-globalnie-o-4-4-proc-niepewnosc-marketerow-szybko-wzrost-reklamy-mobilnej ##
Kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły w omawianym okresie wydatki reklamowe takich firm, jak T-Mobile Polska, Unilever Polska czy Ferrero Polska.
T-Mobile zwiększył nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach o 34,1 proc., do 260,2 mln zł. Operator obecnie promuje Supernet w kampanii z udziałem Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.
Inwestycje Unilevera wzrosły o 30 proc. - z 272,7 mln zł do 354,5 mln zł. Natomiast Ferrero wydało w tym roku 232,4 mln zł, czyli 27,9 proc. więcej w skali roku.
W czołówce największych reklamodawców znalazł się też koncern Procter & Gamble Polska z wydatkami w wysokości 252,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. większymi niż w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r.

Tylko trzech marketerów z grona 10 największych zredukowało w omawianym okresie swoje budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 10,2 proc. - do 335,3 mln zł, P4 (operator sieci Play) - o 7,9 proc., do 230,9 mln zł, a Metro Group - o 1,1 proc., do 213,8 mln zł.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-polsce-reklama-internetowa-za-cztery-lata-wyprzedzi-telewizyjna-najszybciej-rosnie-wideo-i-mobile ##











