SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Tylko TVP2 zwiększyła oglądalność jesienią wśród „wielkiej czwórki”. Czwórka i TVP Info zyskały najwięcej w czołówce (analiza)

Jesienią 2017 roku najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym w grupie wiekowej 4+ był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 na pierwszym miejscu znalazł się TVN. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Robert Lewandowski, fot. polsat Article

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 28 sierpnia do 10 grudnia 2017 roku pierwsze miejsce niezmiennie należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej (tj. od 29 sierpnia do 11 grudnia 2016 roku) spadł o 8,03 proc. i wyniósł 11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

- Największe nadzieje pokładane były w dwóch nowościach: „Supermodelka Plus Size” i „Wyspa przetrwania”. Jednak obie pozycje nie okazały się wielkimi hitami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Drugą pozycję zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,02 proc. do 10,65 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do jesieni 2016 roku zmalał o 13,01 proc. do 9,29 proc. Jednocześnie był to największy spadek w top 10 najwyżej sklasyfikowanych kanałów w zestawieniu.

- Podobnie jak na wiosnę stacja znacząco pogorszyła swój wynik. Tutaj najbardziej „cierpi” wieczorne pasmo informacyjne, które traci prawie 50 proc. rok do roku. Spadki, ale już nie tak silne, odnotowuje również popołudniowe pasmo z „Teleexpresem” - analizuje ekspert.

Czwarte miejsce przypadło TVP2, która jako jedyna z tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła wzrostem (8,54 proc. udziału; do góry o 0,59 proc.).

- Zasługi takich wyników nie należy szukać jednak w hitowych pozycjach tej stacji („M jak miłość”, „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe”), tutaj znakomicie zapracowały również pozycje spoza tzw. prime-time. Hitem okazała się odświeżona formuła „Koła fortuny”, która w niektóre dni poprawiła oglądalności pasma prawie dwukrotnie - komentuje Zientek.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 42 proc. podczas ramówki jesiennej 2016 roku do 39,48 proc. jesienią 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasowała się Czwórka, która awansowała z szóstej pozycji. Udział tej stacji wyniósł 4,45 proc., po wzroście o 23,61 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,96 proc.; do góry o 7,03 proc.), TVP Info (3,93 proc.; wzrost o 27,60 proc. - największy w top 10), TVN7 (3,34 proc.; - 5,65 proc.), TV Puls (3,13 proc.; - 0,95 proc.) i TTV (1,85 proc.; + 17,09 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął już jednak TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,40 proc., po spadku o 1,76 proc. Drugi był Polsat, którego wynik w jesiennej ramówce ub.r. zmniejszył się o 9,14 proc. do 12,32 proc.

Trzecia była TVP2 (7,28 proc udziału; w dół o 0,27 proc.), a oczko niżej plasowała się TVP1 (5,94 proc., spadek o 12,90 proc. - największy w zestawieniu top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskał kanał TTV - było to 22,45 proc. do 2,40 proc.

W rankingach top 30 programów (w podziale na każdą z dziesięciu najchętniej oglądalnych stacji w 4+) w okresie od 28 sierpnia do 10 grudnia 2017 roku królowały te pozycje, które z reguły już od lat przyciągają najwięcej widzów.

Na antenie Polsatu trzynaście pozycji zajęło główne wydanie „Wydarzeń”. Najwięcej lokat w TVN - 29 - zajęły „Fakty”. W Jedynce 10 topowych audycji to emisje programu „Rolnik szuka żony”. Ranking top 30 programów w TVP2 w niemal całości - 28 pozycji - został okupiony przez serial „M jak miłość”.

Na antenie TV7 wyróżnił się serial „Policjantki i policjanci” (24 miejsca), w TVN24 - „Fakty po Faktach” (24), w TVP Info - „Teleexpress Extra” (30), w TVN7 - program „Sędzia Anna Maria Wesołowska” (13), w TV Puls - filmy (29), a w TTV - „Królowe życia” i prognoza pogody (po 11).


Komentarz Bartosza Zientka, będącego group account directorem w Codemedia:

Polsat
Największe nadzieje pokładane były w dwóch nowościach: „Supermodelka Plus Size” i „Wyspa przetrwania”. Jednak obie pozycje nie okazały się wielkimi hitami. O ile ta pierwsza nie spowodowała znaczących spadków w swoim paśmie to już druga znacząco pogorszyła wyniki stacji w piątkowe wieczory. Trudno się jednak dziwić, bo ciężko jest zastąpić tak silną pozycję jak „Taniec z gwiazdami”.

TVN
Tutaj nie mieliśmy żadnych spektakularnych nowości. Znakomicie przyjął się serial „Diagnoza”. Ponadto znacząco wyniki z zeszłego roku poprawiło wyniki pasmo z „Kuchennymi rewolucjami”. Podobnie również jak na wiosnę świetnie wypadają „Milionerzy”, którzy znacząco poprawiają statystyki stacji w swoim paśmie.

TVP1
Podobnie jak na wiosnę stacja znacząco pogorszyła swój wynik. Tutaj najbardziej „cierpi” wieczorne pasmo informacyjne, które traci prawie 50 proc. rok do roku. Spadki, ale już nie tak silne, odnotowuje również popołudniowe pasmo z „Teleexpresem”.

TVP2
Po słabszym wyniku na wiosnę na jesieni Dwójka się dosyć spektakularnie „obroniła” - jako jedyna stacja spośród czołowej czwórki nie zanotowała spadku oglądalności. Zasługi takich wyników nie należy szukać jednak w hitowych pozycjach tej stacji („M jak miłość”, „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe”), tutaj znakomicie zapracowały również pozycje spoza tzw. prime-time. Poranne pasmo („Pytanie na śniadanie”) zyskało około 6 proc. widzów. Dobrze przez widzów zostały przyjęty nowy turecki serial „Tylko z Tobą”. Hitem jednak okazała się odświeżona formuła „Koła fortuny”, która w niektóre dni poprawiła oglądalności pasma prawie dwukrotnie.

Czwórka
Wyniki tej stacji już chyba przestały kogokolwiek zaskakiwać. Dwa hitowe seriale paradokumentalne „Policjantki i policjanci” oraz „Sprawiedliwi - Wydział kryminalny” poprawiają wyniki całej stacji. W swoim paśmie seriale te pozwalają stacji osiągnąć trzeci wynik, będąc wyprzedzonym jedynie przez TVP2 i TVN. W pozostałych pasmach stacja nie radzi sobie już tak dobrze, dlatego wydaje mi się, że to będą pasma nad którymi będą w pierwszej kolejności starali się popracować.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko TVP2 zwiększyła oglądalność jesienią wśród „wielkiej czwórki”. Czwórka i TVP Info zyskały najwięcej w czołówce (analiza)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof Petryna
Spadek oglądalności TVP to skutek działań zarządu w czasie władzy koalicji PO PSL. Oddawali pole TVN-owi i POlsatowi bo wiedzieli że przegrają wybory więc TVP nie zawsze będzie w ich rękach. Na TVN i POlsat zawsze mogą liczyć, bo to za ich władzy z naszych kieszeni do tych stacji szło najwięcej. Gdyby komercyjne nie wykazywały posłuszności partiom które działają w interesie obcych mocarstw ( albo do nich należą ) to zawsze mogą ich wykupić jakieś ZDFy, albo zniszczyć powstaniem konkurencji. Jednym z dowodów na niszczenie TVP przez poprzednią władzę jest nawoływanie Tuska do niepłacenia abonamentu. Długo jeszcze Kurski musi pracować na odbudowaniem tego co PO z PSL niszczyła, a zaufanie do TVP było niszczone. kto nie wierzy niech zobaczy na YT ustawkę dziennikarki TVP z ówczesną "pierwszą damą"
19 11
odpowiedź
User
prawnik
Spadek oglądalności TVP to skutek działań zarządu w czasie władzy koalicji PO PSL. //bla bla bla... i tak dalej Tuska wina//


Matematyka jest królową nauk. I ona pokazuje, co zawodzi w TVP1. Tym, co zaniża wyniki stacji są "Wiadomości" i "Teleexpress". Jeszcze trzy lata temu były to dwa motory oglądalności TVP1. O niezagrożonej pozycji.
Oba te motory funkcjonowały jeszcze dobrze przez kilka miesięcy wstępnego przejmowania TVP1 przez PiS (do grudnia 2015r.) I zostały samowładnie zarżnięte przez obecną ekipę.

Wraz z Teleexpressem ucierpiało pasmo popołudniowe i wieczorne. Które teraz jest sztukowane.
Niższa oglądalność Wiadomości zaszkodziła z kolei serialom po nich.

Nadto zawodziły prawie wszystkie kolejno wprowadzane do TVP1 nowe formaty. I zabrakło "lewackiego, feministycznego, prounijnego - kochanego przez miliony widzów" Rancza.
10 2
odpowiedź
User
Zgred
Spadek oglądalności TVP to skutek działań zarządu w czasie władzy koalicji PO PSL. Oddawali pole TVN-owi i POlsatowi bo wiedzieli że przegrają wybory więc TVP nie zawsze będzie w ich rękach. Na TVN i POlsat zawsze mogą liczyć, bo to za ich władzy z naszych kieszeni do tych stacji szło najwięcej. Gdyby komercyjne nie wykazywały posłuszności partiom które działają w interesie obcych mocarstw ( albo do nich należą ) to zawsze mogą ich wykupić jakieś ZDFy, albo zniszczyć powstaniem konkurencji. Jednym z dowodów na niszczenie TVP przez poprzednią władzę jest nawoływanie Tuska do niepłacenia abonamentu. Długo jeszcze Kurski musi pracować na odbudowaniem tego co PO z PSL niszczyła, a zaufanie do TVP było niszczone. kto nie wierzy niech zobaczy na YT ustawkę dziennikarki TVP z ówczesną "pierwszą damą"

Spadek oglądalności TVP jest wynikiem głoszenia "prawd" jak wyżej. Kto w takie prawdy jest gotów uwierzyć pewnie ogląda, kto nie - przestaje nawet zaglądać!
3 0
odpowiedź
User
V2
jak wielkie g....ówno leci na Tvp to nikt nie ogląda,bo nie ma nic wartego do oglądania.....no tylko sport jeszcze jest:}
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing