Aleksandra Boczkowska z Nielsen Audience Measurement, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, informuje, że obecnie instytut realizuje testowe badanie extended screen. Pozwala ono na pomiar treści telewizyjnych oglądanych na urządzeniach innych niż telewizory - na komputerach, laptopach czy tabletach. Dzięki niemu poznać będzie można widownię programów i filmów dostępnych w internecie na żądanie czy w postaci streamingu.
- Instalujemy oprogramowanie w gospodarstwach panelu telemetrycznego. Będzie to grupa ok. 170-200 gospodarstw, tyle osób oglądało treści wideo online - mówi Aleksandra Boczkowska. Dodaje, że instytut planuje udostępnienie danych z tego badania klientom w I kwartale 2015 roku.
Już od lutego br. Nielsen Audience Measurement pozwala klientom na dostęp do danych o oglądalności przesuniętej w czasie (możliwe dzięki urządzeniom typu PVR). Boczkowska zaznacza jednak, że cały czas nie są to dane oficjalne.

NAM pracuje też nad powiększeniem panelu telemetrycznego. Obecnie liczy on 1750 gospodarstw domowych. - Na razie nie chcemy przekazywać szczegółów dotyczących powiększenia panelu. Mogę jedynie powiedzieć, że naszym celem jest 2000 gospodarstw domowych - mówi Boczkowska. Terminu zakończenia tego procesu nie chce ujawnić.











