TVP1 z najniższą oglądalnością w historii. „Fakty” i „Barwy szczęścia” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Fakty” TVN oraz serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a TVP1 zanotowała najniższy udział w historii nadawania. W 16-49 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP1 z najniższą oglądalnością w historii. „Fakty” i „Barwy szczęścia” hitami tygodnia

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 30 kwietnia do 6 maja 2018 roku najwięcej widzów zgromadziły „Fakty”, pokazane w TVN w niedzielę. Dziennik tego dnia miał średnio 2,56 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,40 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jednocześnie był to najchętniej oglądany program informacyjny. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,0 mln widzów (emisja tego samego dnia; 9. pozycja).

Drugi był codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Odcinek tej produkcji pokazany w poniedziałek miał 2,48 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 20,16 proc.

Podium uzupełnia pokazana w TVP1 prognoza pogody. Jej niedzielną emisję śledziło średnio 2,45 mln widzów, co przełożyło się na 17,63 proc. udziału.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,04 mln widzów; emisja 4 maja w Polsacie; 11. pozycja w zestawieniu).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też były „Kuchenne rewolucje”, które miały 1,08 mln osób, co dało TVN 20,51 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „MasterChefa Juniora” (970 tys. widzów; 17,72 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (924 tys. widzów; 22,78 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 9,74 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,71 proc. (w dół o 0,71 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,64 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,94 pkt. proc. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jedynka w tej grupie zanotowała najniższy wynik w historii nadawania. Również Polsat i TVN miały jedne z najniższych oglądalności na tle ostatnich kilkunastu lat.

Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2 (stacja ta stratę wynoszącą 1,64 pkt. proc. do 7 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,08 proc. do 33,09 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,90 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,13 pkt. proc. do 11,05 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,27 proc. (w dół o 0,97 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 1,39 pkt. proc. do 5,75 proc.) i Jedynka (- 0,45 pkt. proc. do 4,90 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,75 pkt. proc. do 10,26 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg