YouTube podpisuje umowy z Universal Music Group i Sony Music Entertainment, planuje płatny serwis muzyczny

YouTube podpisał długoletnie kontrakty z muzycznymi wytwórniami Universal Music Group i Sony Music Entertainment. Zakładają one nowe zasady rozliczeń z właścicielami praw autorskich za zamieszczane w serwisie piosenki i wideoklipy, w perspektywie jest uruchomienie przez YouTube płatnej platformy muzycznej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
YouTube podpisuje umowy z Universal Music Group i Sony Music Entertainment, planuje płatny serwis muzyczny

O nowych umowach podpisanych z największymi wytwórniami muzycznymi przez YouTube poinformowały zachodnie agencje. Kontrakt został potwierdzony przez Universal Music Group w rozmowie z Bloombergiem, zaś podobne porozumienie z Sony Music Entertainment zostało ujawnione na podstawie anonimowych źródeł w kierownictwie koncernu.

Zgodnie z doniesieniami umowy na linii YouTube – największe marki muzycznego rynku mają charakter długoletni i dotyczą materiałów zamieszczanych w serwisie obejmujących nagrania piosenek oraz muzyczne wideoklipy.

W ramach porozumień YouTube zobowiązał się do ściślejszego kontrolowania treści chronionych prawami autorskimi zamieszczanymi w serwisie oraz transparentnego rozliczania się z twórcami.

Według doniesień obecne kontrakty mogą spowodować, że część nagrań oraz muzycznych materiałów filmowych zostanie usunięta z oferty YouTube’a, chodzi głównie o treści publikowane na platformie przez samych użytkowników.

Media podkreślają, że YouTube przygotowuje się do uruchomienia w 2018 r. własnego serwisu muzycznego, do którego dostęp będzie możliwy na zasadzie subskrypcji. Podpisane obecnie umowy z wytwórniami są jednym z kroków do osiągnięcia tego celu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem