Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

Należący do miliardera Larry’ego Ellisona koncern Oracle kupił Moat, firmę zajmującą się analityką skuteczności reklam emitowanych w internecie. Według nieoficjalnych informacji Oracle zapłacił za transakcję kwotę 850 milionów dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Za 850 milionów dolarów Oracle przejmuje Moat, firmę analizującą skuteczność reklam w internecie

Przejęcie wszystkich udziałów w Moat koncern Oracle (drugi po Microsofcie dostawca oprogramowania dla firm) ujawnił w komunikacie, nie podał jednak wartości transakcji. Według nieoficjalnych informacji kwota może sięgać 850 mln dol., taką bowiem cenę Oracle proponował wcześniej rozpoczynając negocjacje.

Moat jest dostawcą rozwiązań pozwalających m.in. reklamodawcom na śledzenie skuteczności prowadzonych przez nich kampanii w internecie, świadczy też usługi konsultingowe w precyzyjnym targetowaniu przekazu reklamowego.

Wśród klientów Moat są Nestle, Procter & Gamble, Unilever, ESPN, Facebook, NBCUniversal, Snapchat i YouTube. YouTube zapowiedział ostatnio, że to właśnie Moat znajdzie się w gronie audytorów pomagających serwisowi w unikaniu zamieszczania reklam przy kontrowersyjnych treściach w serwisie, co niedawno wywołało poważne wątpliwości reklamodawców.

Oracle zapowiada, że po zakończeniu akwizycji Moat pozostanie niezależną firmą, która jednak wpisuje się dobrze w strategię koncernu opartą o usługi działające w chmurze obliczeniowej.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"