WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Allegro wspólnie z DHL Parcel oferuje dostarczanie zakupów wieczorem

Gorący temat

Programy Charliego Rose’a zawieszone, osiem współpracowniczek zarzuca dziennikarzowi molestowanie

3

W rodzinach o zakupach najczęściej decydują matki

2017-10-16 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Rola matki w decyzjach zakupowych jest największa, ale "swoje do powiedzenia" ma też dziecko - wynika z badania IQS.

fot. shuttlerstock fot. shuttlerstock

Jeśli chodzi o gry i zabawki, głównym decydentem w tym obszarze wcale nie są dzieci. To matka podejmuje ostateczną decyzję, choć ojcowie sobie przypisują kluczową rolę w procesie decyzyjnym.

Kupowanie gier i zabawek sprawia przyjemność większości przebadanym dzieciom (72 proc.). Jednocześnie niemal co druga matka i ojciec również lubi takie zakupy. Matki szczególną satysfakcję czerpią z dokonywania zakupów w związku z konkretną okazją.

Dla matek największy wpływ na zakup ma cena (50 proc.). 71 proc. matek przyznaje, że porównuje ceny gier/zabawek w różnych sklepach. Ojcowie przywiązują zaś uwagę do jakości (54 proc.). Dla dzieci najważniejsza jest opinia rówieśników (53 proc.).

Matka jest również głównym decydentem w procesie zakupu produktów spożywczych, ale dzieci też mają spory wpływ na to, co ostatecznie znajdzie się w domowej lodówce.

Co drugiej kobiecie zakupy spożywcze sprawiają radość, w przypadku ojców jest to 35 proc., a dzieci - 26 proc. Zarówno matka, jak i ojciec dużą uwagę przykładają do jakości (matka 68 proc., ojciec 70 proc.). Dla dzieci najważniejsza jest cena (38 proc.). Ważna jest również opinia rówieśników (26 proc.) oraz reklama (24 proc.).

W procesie zakupowym ubrań najważniejsza jest rola matki, ale również w tym obszarze dzieci mają dużo do powiedzenia.

Zakupy te lubią i matki (61 proc.) i dzieci (48 proc.). Matka największą uwagę przywiązuje przy tym do jakości produktów (73 proc.) i ich ceny (73 proc.), podczas gdy dla dzieci najważniejsza jest marka (48 proc.).

Badanie zostało przeprowadzono przez agencję badawczą IQS dla Generation, w 2017 r., techniką wywiadu internetowego, na ogólnopolskiej próbie rodziców i dzieci w wieku 11-16 lat, matki N=400, ojcowie N=200, dzieci 11-16 lat N=200.

Autor: km

Wiecej informacji: zakupy, zwyczaje zakupowe

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia