SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

38 proc. Polaków kupuje w internecie, głównymi problemami opóźniona dostawa i pomylenie produktów

Klienci coraz chętniej robią zakupy w internecie, ale jednocześnie rośnie liczba osób mających złe doświadczenia z e-sklepami. Co dziesiąty kupujący miał problem z odzyskaniem pieniędzy od sprzedawcy w sieci - wynika z badania Kantar Public.

Article

Ponad 1/3 (38 proc.) badanych Polaków przyznaje, że robi zakupy w internecie przynajmniej raz na sześć miesięcy. Jednocześnie 12 proc. deklaruje zakupy online dwa razy w miesiącu. Oznacza to spadek o 1 pkt. proc. w porównaniu do badania przeprowadzonego rok wcześniej. Nadal niewielu Polaków kupuje przez internet co najmniej raz w tygodniu: tak często robi to 2 proc. badanych, czyli tyle samo, co rok wcześniej.

Największy odsetek wśród kupujących przez internet stanowią osoby robiące zakupy raz na pół roku. Taką odpowiedź wskazało 24 proc. badanych, czyli o 8 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.

Wiele osób miało niemiłe doświadczenia z zakupami w sieci. Tak było w przypadku prawie połowy (45 proc.) ankietowanych. 17 proc. użytkowników zbyt długo czekało na zamówiony towar (w 2016 r. – 16 proc.), 15 proc. otrzymało inny produkt niż zamówiony (10 proc. w 2016 r.), a 12 proc. miało problemy ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą (9 proc. w 2016 r.).

Ponad 1/10 (11 proc.) internautów otrzymała uszkodzony towar (9 proc. w 2016 r.). Z kolei w przypadku 7 proc. badanych towar nigdy nie dotarł na podany adres, a pieniędzy nie udało się odzyskać. Kolejne 4 proc. badanych przyznało, że miało trudności ze zwrotem towaru i odzyskaniem pieniędzy. Oznacza to, że co dziesiąty badany klient e-sklepów w ogóle nie dostał zamówionych przedmiotów, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem.

Badanie "Podstawy zakupowe online Polaków" zostało przeprowadzone przez ośrodek Kantar Public w dniach od 21-26 kwietnia 2017 r., techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo, na reprezentatywnej i ogólnopolskiej grupie 1063 osób w wieku 15 lat i więcej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 38 proc. Polaków kupuje w internecie, głównymi problemami opóźniona dostawa i pomylenie produktów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing