SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Reklamodawcy wydadzą w tym roku o 40 mld dolarów więcej na kampanie w internecie niż w telewizji

Na promocję w internecie marketerzy na całym świecie wydadzą o 40 miliardów więcej niż w telewizji - wynika z szacunków domu mediowego Zenith. Budżety na reklamę online stanowić będą 40 proc. ogólnych wydatków na płatne promowanie.

Article

Wzrost reklamy online napędzają obecnie głownie media społecznościowe (głownie facebook i YouTube) oraz formaty display. Zenith szacuje, że budżety reklamowe na social media wzrosną w tym roku na całym świecie aż o 21 proc. do kwoty 58 miliardów dolarów (w relacji rdr.). Wydatki na reklamę wideo online będą zaś wyższe o 19 proc. i wyniosą 32 miliardy dolarów. Największą część tortu reklamowego zgarniają jednak wyszukiwarki (głównie Google) - na ten format reklamy marketerzy mogą wydać w tym roku nawet 95 miliardów dolarów.

Analitycy Zenith wskazują, że 60 proc. budżetów reklamowych na internet wydawanych jest na promocję na urządzeniach mobilnych (wzrost o 25 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym). Tymczasem wydatki na promocję na urządzeniach stacjonarnych spadł o 4 proc

 

Zenith szacuje, że wydatki na reklamę ogółem wzrosną w tym roku o 5 proc. w skali globalnej i wyniosą 579 miliardów dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy wydadzą w tym roku o 40 mld dolarów więcej na kampanie w internecie niż w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing