Reklamodawcy wydadzą w tym roku o 40 mld dolarów więcej na kampanie w internecie niż w telewizji

Na promocję w internecie marketerzy na całym świecie wydadzą o 40 miliardów więcej niż w telewizji - wynika z szacunków domu mediowego Zenith. Budżety na reklamę online stanowić będą 40 proc. ogólnych wydatków na płatne promowanie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Reklamodawcy wydadzą w tym roku o 40 mld dolarów więcej na kampanie w internecie niż w telewizji
fot. Shutterstock.com

Wzrost reklamy online napędzają obecnie głownie media społecznościowe (głownie facebook i YouTube) oraz formaty display. Zenith szacuje, że budżety reklamowe na social media wzrosną w tym roku na całym świecie aż o 21 proc. do kwoty 58 miliardów dolarów (w relacji rdr.). Wydatki na reklamę wideo online będą zaś wyższe o 19 proc. i wyniosą 32 miliardy dolarów. Największą część tortu reklamowego zgarniają jednak wyszukiwarki (głównie Google) - na ten format reklamy marketerzy mogą wydać w tym roku nawet 95 miliardów dolarów.

grafika

Analitycy Zenith wskazują, że 60 proc. budżetów reklamowych na internet wydawanych jest na promocję na urządzeniach mobilnych (wzrost o 25 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym). Tymczasem wydatki na promocję na urządzeniach stacjonarnych spadł o 4 proc

grafika

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-2018-roku ##

Zenith szacuje, że wydatki na reklamę ogółem wzrosną w tym roku o 5 proc. w skali globalnej i wyniosą 579 miliardów dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski