WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Rosną wydatki Polaków na wodę w butelkach

Konsumenci im mniej kupują, tym są szczęśliwsi (raport)

2017-03-10 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Zaledwie cztery osoby na dziesięć uważają, że pieniądze nadają ich życiu sens, a połowa respondentów jest zdania, że byliby szczęśliwsi, gdyby konsumowali mniej - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego globalnie przez sieć Havas.

fot. shuttlerstock fot. shuttlerstock

Jak wskazuje raport 71 proc. badanych twierdzi, że ich życie byłoby lepsze, gdyby byli bogatsi. Z drugiej strony 81 proc. jest zdania, że ludzie, którzy mają obsesję na punkcie pieniędzy, nie dostrzegają prawdziwego sensu życia. 73 proc. respondentów podziwia tych, którzy mimo swojego bogactwa żyją skromnie.

Z badania wynika też, że prawie siedmiu na dziesięciu respondentów twierdzi, że gdyby byli mniej zadłużeni, ich życie byłoby lepsze. Główny powód, dla którego starają się o kredyt, to kupno domu (50 proc.), opłacenie edukacji dzieci (40 proc.), inwestycja w swoją firmę (31 proc.) i kupno samochodu (27 proc.).

Niespełna połowa ankietowanych (49 proc.) uważa, że im ciężej się pracuje, tym więcej się zarabia - czyli wierzy w przekonanie, na którym opiera się kapitalizm. 50 proc. respondentów czuje się sfrustrowanych tym, że tak długie godziny pracy wystarczają im tylko na utrzymanie.

Z badania Havasa wynika też, że konsumenci na całym świecie oczekują, że banki zaczną używać nowych technologii i będą proponować klientom bardziej spersonalizowane usługi.  59 proc. badanych chciałoby mądrzej oszczędzać, 49 proc. - żeby całymi ich finansami zajmowała się jedna organizacja, a wśród najnowocześniejszych konsumentów w próbie (prosumentów), 55 proc. chciałoby płacić za wszystko smartfonami albo używać do płatności technologii biometrycznych.

Raport „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut”, oparty jest na badaniu, w którym wzięło udział 11 976 osób w wieku powyżej 18 lat na 37 rynkach na świecie (rynek Polski zostanie uwzględniony w kolejnej edycji). Badanie zostało stworzone przez Havas i przeprowadzone przez Market Probe International.

Autor: bg

Wiecej informacji: zwyczaje zakupowe, badanie konsumenckie

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej