
Dołącz do newslettera Wirtualne Media!
Codziennie rano
Oferty pracy
50 tysięcy subskrybentów
*Zrezygnuj w każdej chwili, nie wysyłamy spamu.
Dziękujemy za zapisanie się do newsletteraWirtualne Media
Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą.

Po zaprezentowaniu nowego Volvo V60 Plug-In, Volvo poszło o krok dalej i opracowało koncepcyjne hybrydowe Volvo XC60 łączące w sobie silnik benzynowy z napędem elektrycznym. Auto podczas ekologicznej jazdy zużywa tylko 2,3 l na 100 km, a największa moc silnika to 350 KM.Samochód, który został po raz pierwszy zaprezentowany w trakcie tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit, pokazuje kierunek w którym marka Volvo będzie się rozwijała w przyszłości.XC60 Plug-In zostało wyposażone w nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z nowej rodziny silników VEA (Volvo Environmental Architecture). Silnik zapewnia moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem specjalnie opracowanej ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Dodatkowo tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Model koncepcyjny nosi oznaczenie „T8”, co ma podkreślić uzyskiwaną łącznie przez wydajny silnik czterocylindrowy i silnik elektryczny moc 350 KM.Podobnie jak Volvo V60 Plug-In, model został wyposażony w trzy tryby jazdy – Pure, Hybrid i Power. W przypadku wybrania opcji Pure, kierowca podróżuje dzięki energii elektrycznej – zasięg auta wynosi wtedy 50 km. Z kolei tryb Hybrid stanowi najbardziej ekonomiczne połączenie silnika benzynowego z napędem elektrycznym – samochód zużywa wtedy tylko 2,3 l benzyny na 100 km. Najciekawszą opcją jest jednak Power, w której samochód wykorzystuje pełną moc silnika benzynowego i napędu elektrycznego – w sumie 350 KM.Silnik w modelu XC60 Plug-in nie ma tradycyjnego rozrusznika ani alternatora. Zamiast tego do wału korbowego pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów podłączony jest zintegrowany rozrusznik i generator (ISG). ISG podczas przyspieszania może dostarczyć dodatkowych 34 kW (45 KM) mocy. Ładuje także akumulator podczas hamowania.Akumulatory są ładowane przy użyciu zwykłego gniazdka sieciowego w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od napięcia w gniazdku. Przy napięciu 220 V i 12 A pełne naładowanie akumulatorów zajmuje tylko 3,5 godziny, przy 110 V/12 A potrwa 7,5 godziny. Podczas ładowania można ogrzać lub ochłodzić wnętrze samochodu, aby zwiększyć komfort podróży. XC60 Plug-in jest modelem koncepcyjnym, więc pokazuje tylko trend, w którym Volvo będzie podążać.


TVN Warner Bros. Discovery

Ringier Axel Springer Polska

WPP Media

Wirtualna Polska Media

Wirtualna Polska Media

TVN Warner Bros. Discovery

WPP Media

WPP Media

Wojskowy Instytut Wydawniczy w Warszawie
