Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi w Polsce

Zakupy najchętniej robimy w Lidlu i Biedronce – tak wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Ufamy także markom jakim jak: Tesco, Kaufland i Auchan.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

Podczas tegorocznego badania 35% ankietowanych Polaków wskazało Biedronkę jako sklep spożywczy najbardziej godny zaufania. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa nagrodę Złotego Godła w swojej kategorii. Najczęściej na zakupy wybierają się tam osoby w wieku do 50 lat, żyjące z rodziną i dziećmi.  Większość klientów (83%) jest zadowolona  z wyboru tego właśnie sklepu, a 63% z nich wyraziło chęć polecenia go innym konsumentom. Biedronka została również wyróżniona za atrybuty jakości i podobnie jak w zeszłym roku otrzymała bardzo wysokie oceny w kategoriach wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

Wśród innych sklepów spożywczych godnych zaufania często wymieniane były także: Lidl (12%), Tesco (7%) czy Kaufland (4,5%), które osiągnęły podobne wyniki w ubiegłorocznym sondażu. Respondenci nie zapomnieli również o takich markach jak: Auchan, Real, Carrefour, Lewiatan, Żabka, Piotr i Paweł, Społem, Delikatesy Centrum i Netto.

Marka Lidl – tegoroczny laureat Kryształowego Godła – otrzymała najwyższe oceny za atrybuty jakości spośród wszystkich sklepów spożywczych. Klienci niemieckiej sieci cenią głównie jej  wizerunek (średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów do ceny (średnia 4,61). Choć marka Lidl od 2011 co roku zdobywa nagrodę Kryształowego Godła, średnie ocen za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność spadają.

Za atrybuty jakościowe wyróżnione zostały także wspomniane wcześniej Biedronka i Tesco. To ostatnie znacznie poprawiło zeszłoroczną ocenę za wizerunek. Wysoko oceniana była również marka Kaufland, którą doceniono przede wszystkim za wizerunek, oraz Auchan – za zrozumienie potrzeb klienta i stosunek wartości do ceny.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych