Energa: trzeba dokładnie czytać umowy

Energa informuje, że jej pracownicy nie odwiedzają klientów w domach i nie nakłaniają ich do podpisywania nowych umów na sprzedaż energii elektrycznej. Spółka dementuje podawane przez przedstawicieli innych firm informacje, że Energa przenosi siedzibę do innego miasta, zmienia ceny, itp., co ma być podstawą do zawarcia nowej umowy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 W związku z licznymi w ostatnim czasie zgłoszeniami od osób, które sądziły, że podpisały nową umowę z przedstawicielami Energi  bądź były do tego nakłaniane, spółka informuje, iż jej pracownicy nie zawierają umów w domach klientów. 

Do Energi wpływają skargi od klientów, którzy relacjonują, że akwizytorzy – niektórzy posługując się nazwą łudząco podobną do nazwy naszej firmy - informują o konieczności zmiany umowy lub oferują korzystniejsze opłaty za energię elektryczną. Z relacji tych klientów wynika, że przedstawiana im do podpisu nowa umowa zawiera co prawda nieznacznie niższą cenę za energię elektryczną, ale obwarowana jest dodatkowymi i - jak wynika z relacji klientów - mniej widocznymi zapisami o opłatach dodatkowych. Są to np. stałe opłaty abonamentowe, wyższa opłata za przesył energii, ale też w niektórych przypadkach np. zobowiązanie do odprowadzania składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Energa szanując prawo swoich klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą zaleca, by dokładnie wczytywali się w warunki przedstawianych im do podpisu dokumentów. Ważne jest dokładne sprawdzenie, z jaką firmą będzie podpisywana umowa, a także zapisów o dodatkowych kosztach i o cenie końcowej. Najlepiej poprosić o pozostawienie wzoru umowy, a na podpisanie umówić się w późniejszym terminie

Informujemy także, że Energa nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowej umowy. Ponadto pracownicy Energi posiadają identyfikator lub legitymacje służbowe, dlatego należy prosić o wylegitymowanie się. Jeśli nasi klienci nie mają pewności czy rozmawiają z pracownikiem ENERGI, prosimy o kontakt z naszymi Biurami Obsługi Klienta (także telefonicznymi oraz elektronicznymi).

Jeśli ktoś podpisał już umowę w domu (lub w innym miejscu poza lokalem sprzedawcy) może ja rozwiązać bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów w ciągu 10 dni.

W razie pytań i  wątpliwości można skontaktować się z Energą telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8-20 tel. 801 200 100 dla tel. stacjonarnych i 24 266 24 20 dla telefonów komórkowych, mailowo naszklient@energa.pl lub osobiście. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana