Glovo Tech Hub – technologiczny rozwój w Polsce

Hiszpański gracz rynku delivery nie zwalnia tempa. Glovo rozwija działalność swojego Centrum Technologicznego w Warszawie. Polscy specjaliści IT ulepszą działanie aplikacji oraz rozwiną jej nowe funkcjonalności, a firma chce inwestować w Polski rynek.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Glovo – gigant mocno stąpający po polskim rynku

Polscy użytkownicy mogą korzystać z usług Glovo już od niemal 2 lat. W tym czasie aplikacja została pobrana niemal 2 miliony razy. Glovo chce inwestować w Polski rynek i rozwija w Warszawie otwarte w lipcu 2020 roku najnowocześniejsze centrum technologiczne – Glovo Tech Hub. Firma nieustannie powiększa swój zespół w Polsce. Warszawski Tech Hub to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie. Pierwszy mieści się w Barcelonie, z której pochodzi Glovo. Specjaliści z branży IT będą nieustannie pracować nad rozwojem oprogramowania aplikacji, który ma przynieść dodatkowe oszczędności poprzez automatyzację i optymalizację interakcji platformy i użytkowników.

- Polska jest rynkiem niezwykle szybko rozwijającym się, chcemy w niego inwestować. Centrum technologiczne w Warszawie, które rozwijamy, jest drugim tego typu miejscem w Europie. Chcemy zatrudnić najwyższej klasy specjalistów z branży IT, którzy jeszcze bardziej rozwiną naszą aplikację oraz oferowane przez nas usługi i dostarczą użytkownikom możliwie najlepszych doświadczeń. Miniony rok sprawił, że rozwój technologiczny nabrał jeszcze większego znaczenia, dlatego nieustannie podążamy za zmianami. Jednym z najważniejszych wyzwań dla Glovo jest teraz wspieranie Q-Commerce, czyli ultraszybkiej dostawy, której czas wynosiłby maksymalnie 30 minut. – podkreśla Carlos Silvan, manager Glovo Polska.

Zespół do Centrum Technologicznego nieustannie się rozrasta, a Glovo stale otwiera kolejne rekrutacje. Obecnie pracuje w nim ponad 50 osób, docelowo ma zatrudniać około 100 specjalistów IT.

Od startupu do globalnego gracza delivery

Hiszpański startup branży delivery, który w tym roku będzie obchodził swoje 5 urodziny, szturmem zdobył już nie tylko polski rynek, ale także hiszpański, ukraiński czy rumuński. Za pomocą Glovo użytkownicy mogą zamówić nie tylko jedzenie z ulubionych restauracji, ale także zakupy z sieci handlowych i punktów partnerskich, parafarmaceutyki, nawet poprosić kuriera o odbiór paczki czy złożyć zamówienie specjalne. Firma planuje mocno zwiększyć ekspansję, prognozując na obecny rok ponad 100 milionów zamówień, a w 2022 roku nawet 200 milionów. Tak śmiałe plany Glovo upatruje właśnie we wsparciu ze strony technologicznej.

- Rynek delivery nieustannie rośnie, a my chcemy być akceleratorem tych zmian. Rozwój centrum technologicznego w Polsce to jeden z etapów, które są dla nas jako firmy ogromnie ważne. Na innych rynkach testujemy nowe usługi, takie jak sprzedaż biletów w wersji elektronicznej, zamówienia z odbiorem osobistym, czy dostarczenie tekstów na COVID, które chcemy wdrażać globalnie – podsumowuje Silvan.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?