Internet zamiast lekarza?

Aż 87 procent internautów poszukuje informacji medycznych w Internecie, a 46 proc. robi to przynajmniej raz w miesiącu. Do tego celu niemal wyłącznie są wykorzystywane wyszukiwarki internetowe (99 proc.)

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Badania przeprowadzone przez GG Network S.A., w ramach projektu GG Opinion Detector pokazały, że zdecydowana większość Polaków korzystających z Internetu poszukuje informacji na temat swojego zdrowia w Internecie. W pytaniu otwartym dotyczącym najczęściej wykorzystywanej wyszukiwarki do sprawdzenia informacji medycznych, badani wskazywali Google (93 proc.). Tylko 1 proc. korzysta bezpośrednio z portali specjalistycznych zawierających dedykowane treści medyczne.

„Nasze badania pokazują, że specjalistyczne portale medyczne powinny poważnie zatroszczyć się o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Według danych Polskich Badań Internetu obecnie mamy w Polsce ponad 18 milionów internautów. Skoro co miesiąc niemal połowa z nich szuka informacji o swoim zdrowiu w internecie, to dedykowane temu tematowi serwisy mają duży potencjał wzrostu” – mówi Tomasz Barań z GG Network SA.

Badanie zostało zrealizowane w październiku 2011 roku, w ogólnopolskim panelu badawczym ARIADNA. Przebadano reprezentatywną grupę polskich internautów (N=1124 osób).

***

Więcej informacji: Tomasz Baran, tomasz.baran@gadu-gadu.pl, tel. 729 018 018.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]