Opony przystosowane do wypraw polarnych

Arktyczne doświadczenie: Wytrzymała opona zimowa Nokian Hakkapeliitta 44 to najnowszy produkt z górnej półki, będący owocem współpracy Nokian Tyres z Arctic Trucks

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ekstremalne warunki panujące podczas nordyckiej zimy wymagają specjalistycznej wiedzy. Dla Nokian Tyres, fińskiego producenta opon z dalekiej Północy, oraz Arctic Trucks, islandzkiej firmy specjalizującej się w konwersji pojazdów z napędem na cztery koła, to żadna nowość. Obu firmom zdarzało się już wcześniej połączyć siły w celu poskromienia najsurowszych na świecie warunków, jakie mogą panować zimą. Najnowszym owocem współpracy tych dwóch ekspertów w dziedzinie jazdy po lodzie i śniegu jest zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44.

Nokian Hakkapeliitta 44 doskonale radzi sobie w ostrych, zimowych warunkach

W arktycznych warunkach, niezmiernie cenne jest zaufanie do opon i pewność, że podróż nie zostanie zakłócona przez ich przebicie lub trudne warunki terenowe. Specjalne pojazdy od Arctic Truck wykorzystywane są m.in. do wypraw polarnych – w takich misjach, ogumienie musi spełniać najwyższe standardy. To właśnie dlatego, twórcy Nokian Hakkapeliitta 44 podeszli do zimy tak poważnie. Ich projekt powstał z myślą o intensywnym użytkowaniu w surowych zimowych warunkach, w których te opony czują się jak w domu.

Opona Nokian Hakkapeliitta 44 została dostosowana przede wszystkim do potrzeb specjalnych pojazdów ekspedycyjnych wyprodukowanych przez Arctic Trucks oraz wyróżnia się przyczepnością i trwałością. Nowy produkt Nokian Tyres waży około 70 kilogramów i ma ponad metr średnicy, ale mimo znacznych wymiarów z łatwością przedziera się przez głębokie śniegi.

„W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Zarówno szerokość bieżnika, jak i maksymalna przestrzeń powietrzna opony gwarantują, że będzie się ona sprawnie toczyć również po miękkiej nawierzchni. Śnieg nie stanowi dla Nokian Hakkapeliitta 44 żadnego wyzwania” – zapewnia Kalle Kaivonen, manager ds. B+R w Nokian Heavy Tyres.

Przyczepność i precyzyjne manewrowanie w ekstremalnych sytuacjach

Nokian Hakkapeliitta 44 z łatwością toczy się po wszystkich rodzajach nawierzchni. Wzmocnione bloki barku opony pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Nokian Tyres Polar Expedition łączy najwyższej klasy przyczepność w zimowych warunkach z wytrzymałością, której nie straszne jest ekstremalne zimno. Nokian Hakkapeliitta 44 może zostać nabita kolcami – opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich.

Nokian Hakkapeliitta 44 to początek nowego rozdziału historii współpracy między dwoma ekspertami w dziedzinie arktycznego klimatu. Opona jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17 i została zaprojektowana specjalnie z myślą o ciężkich samochodach typu SUV z napędem 4x4 stworzonych przez Arctic Trucks. Produkcja opony ruszy w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Produkt będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks.

„Nokian Hakkapeliitta 44 to opona, na którą długo czekaliśmy. Arctic Trucks oferuje szeroki wybór rozwiązań i produktów dla samochodów z napędem 4x4, a dzięki Nokian Hakkapeliitta 44 możemy kontynuować naszą pracę nad coraz doskonalszymi pojazdami ekspedycyjnymi. Nasze samochody są wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach na świecie: na lodowcach, w Arktyce czy w północnej części Eurazji. Współpraca z Nokian Tyres przyniosła doskonałe efekty. Mamy bardzo duże oczekiwania względem tej opony” – mówi Herjolfur Gudbjartsson, dyrektor zarządzający w Arctic Trucks.

Nokian Tyres i Arctic Trucks kontynuują pracę nad poskramianiem najsurowszych zimowych warunków

Nokian Hakkapeliitta 44 jest kontynuacją historii, która zaczęła się w 2014 roku. To właśnie wtedy na rynek trafił pierwszy owoc współpracy między Nokian Tyres a Arctic Trucks, czyli opona zimowa Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35, przeznaczona do dużych pojazdów z napędem na cztery koła. Wcześniej firmy długo prowadziły współpracę handlową.

Początki firmy Arctic Trucks sięgają roku 1990, kiedy to Toyota rozpoczęła w Islandii modyfikację użytkowych pojazdów sportowych i pojazdów z napędem 4x4. Dzisiaj Arctic Trucks to marka zrzeszająca czołowych profesjonalistów specjalizujących się w modyfikacjach różnorodnych samochodów z napędem na cztery koła.

Nokian Tyres opracował i wyprodukował pierwszą na świecie oponę zimową w 1934 roku. Nokian Hakkapeliitta to jedna z najbardziej znanych marek opon zimowych, która zdążyła już stać się legendą tam, gdzie każdy wie, czym jest prawdziwa zima. Innowacyjne produkty Nokian Tyres są przeznaczone do samochodów, ciężarówek i ciężkich maszyn. O ich doskonałej jakości można się najlepiej przekonać w śnieżnych zaspach, trudnych warunkach klimatycznych czy wymagających sytuacjach na drodze.

Nokian Hakkapeliitta 44

  • Rozmiar: LT475/70 R17
  • Głębokość bieżnika: 18 mm
  • Średnica: 1100 mm
  • Waga: ok. 70 kg
  • Maksymalne ciśnienie: 240 kPa, w oponach niskociśnieniowych należy zastosować ok. 160 kPa

Zdjęcia:

Wideo:

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady