PMPG SA przedstawiła program naprawczy. Stawia na zdrowy fundament, ale nie wyklucza scalenia akcji.

Budowa fundamentów spółki i jej wiarygodności wśród inwestorów jest kluczowym elementem programu naprawczego PMPG SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Jeżeli jednak w czwartej z rzędu kwalifikacji kurs akcji nie spełni kryteriów, które warunkują usunięcie spółki z Listy Alertów, Zarząd rozważy zwołanie posiedzenia Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w celu podjęcia uchwały, której przedmiotem będzie połączenie akcji.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z wymogami uchwały Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w sprawie wyodrębnienia segmentu rynku regulowanego LISTA ALERTÓW, Zarząd PMPG SA ogłosił w sobotę program naprawczy.

W programie władze spółki podkreślają, że już w roku 2012 podjęły działania mające na celu doprowadzenie do ustabilizowania wartości kursu akcji na poziomie zapewniającym swobodny i bezpieczny obrót. W tym celu m.in. przeprowadziły analizę kursu pod kątem jego wartości w perspektywie średnio i długoterminowej, analizę możliwości i celowości przeprowadzenia połączenia akcji oraz wprowadziły do porządku obrad Walnego Zgromadzenia z dnia 21 czerwca 2013 roku punkt dotyczący połączenia akcji. Prowadząc te działania, Zarząd PMPG SA uznał jednak, że najkorzystniejszym dla Spółki i jej akcjonariuszy programem naprawczym będzie budowa fundamentów Spółki i jej wiarygodności wśród inwestorów. Podobnie uznało Walne Zgromadzenie, które jednomyślnie sprzeciwiło się podjęciu uchwały w sprawie połączenia akcji.

Mając na uwadze wyniki finansowe spółki za 2012 i 2013 r. oraz I Q 2014 r., a także opublikowane prognozy na rok 2014,  Zarząd spółki w dalszym ciągu stoi na stanowisku, iż najkorzystniejszym sposobem na ustabilizowanie kursu akcji na bezpiecznym dla obrotu poziomie jest umożliwienie powrotu wartości kursu do poziomu sprzed okresu, w którym doszło do załamania kursu, bez wpływu na jego wartość przez dokonywanie połączenia akcji. Dlatego na chwilę obecną Zarząd rekomenduje niepodejmowanie czynności zmierzających do połączenia. Jednocześnie przypomina, że zgodnie z konserwatywną prognozą ogłoszoną w marcu br., w tym roku Grupa powinna mieć przychody na stabilnym poziomie 64 mln zł przy kilkunastoprocentowym wzroście rentowności liczonej rok do roku (wzrost EBITDA o 17 proc., licząc od korekty prognozy z końca roku 2013).

Tab. 1. Prognoza PMPG SA na 2014 r. Dane w tys. PLN.

Zarząd PMPG SA bierze jednak pod uwagę, iż w kolejnych weryfikacjach akcje mogą nie spełniać kryteriów określonych w uchwale Zarządu GPW. W takim przypadku, w terminie 21 dni od daty czwartej z rzędu kwalifikacji spółka ogłosi zwołanie NWZA w celu podjęcia uchwały o połączeniu akcji. Czwarta kwalifikacja wypada na koniec grudnia 2014 r.

Pełna treść programu naprawczego spółki jest dostępna pod linkiem:

Zgodnie z uchwałą GPW, program naprawczy musi zawierać opis działań jakie emitent zamierza podjąć w celu usunięcia przyczyn kwalifikacji do segmentu Lista Alertów oraz harmonogram realizacji działań. Przyczyną kwalifikacji jest średni kurs poniżej 50 gr.

Link do uchwały GPW:  

Komunikat GPW o pierwszej kwalifikacji PMPG do segmentu Lista Alertów:

Komunikat GPW o drugiej z rzędu kwalifikacji PMPG do segmentu Lista Alertów:

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS