Rośnie popularność Androida w firmach, choć przedsiębiorcy mają obawy co do jego bezpieczeństwa

Firmy coraz częściej korzystają z tabletów i urządzeń przenośnych z systemem Android, ale ich zabezpieczenie pozostaje wyzwaniem – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Panasonic Business. Średnio 72% tabletów i urządzeń przenośnych w przedsiębiorstwach (z wyłączeniem telefonów komórkowych) wykorzystuje system operacyjny Android. Co więcej, 60% nabywców twierdzi, że Android jest zintegrowany z ich organizacjami, co oznacza, że liczba urządzeń z tym systemem będzie dalej rosła.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Trzy główne korzyści Androida w stosunku do innych systemów operacyjnych to elastyczność (według 59% nabywców), bezpieczeństwo (58%) i przystępność cenowa (52%).

Jednak firmy zwracają uwagę na konieczność częstego wprowadzania poprawek w celu zabezpieczenia systemu, średnio 4 razy w roku częściej niż obecnie. Wybierane metody aktualizacji zabezpieczeń są różne: 66% ankietowanych polega na dziale IT, 38% korzysta z rozwiązania do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM), 30% klientów korzysta z aktualizacji producenta sprzętu za pośrednictwem „Firmware over the air”, a 23% przedsiębiorców zostawia aktualizacje w rękach użytkowników.

Aby sprawnie zarządzać urządzeniami firmowymi nabywcy oczekują takich funkcji, jak:

Możliwość dostosowania OS do potrzeb biznesowych: 50%

Konto “Android for Work”: 47%

Policy Management Tool/ konsola do aktualizacji oprogramowania: 41%

Rozszerzone wsparcie w obszarze zabezpieczenia systemu: 37%

Włączenie certyfikowanych rozwiązań bezpieczeństwa innych firm: 35%

Bezpłatne, gotowe aplikacje biznesowe zwiększające produktywność: 35%

Staging, certyfikaty EMM, licencje i dostosowane aplikacje MDM: 33%

Funkcja SCOMO (Software Component Management Object): 30%

Kompatybilność między różnymi urządzeniami tego samego producenta: 30%

FOTO (Firmware over the air): 29%

Opcjonalny modułowy pakiet dla programistów: 23%

Jak wynika z badania, firmy aktualizują swoje systemy operacyjne Android na każdym urządzeniu średnio 5 razy w roku. Od dostawcy urządzeń klienci oczekują, by obsługiwał system przez okres do 3 lat po zakończeniu cyklu życia urządzenia.

- Obecność urządzeń mobilnych z systemem Android w firmach jest coraz powszechniejsza, ale ich zabezpieczenie i zarządzanie nimi dla wielu działów IT pozostaje wyzwaniem - mówi Jan Kaempfer, General Manager for Marketing w Panasonic Computer Product Solutions. - Ważne jest, aby kupujący zdawali sobie sprawę, że nie wszystkie urządzenia mobilne z Androidem są takie same. Powinni zwrócić uwagę na funkcje zarządzania i bezpieczeństwa oferowane przez dostawcę oraz jego doświadczenie inżynieryjne z systemem Android. Wybierając odpowiednie urządzenie z funkcjami zarządzania i bezpieczeństwa, działy IT mogą zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, automatyzując wdrażanie poprawek - dodaje Jan Kaempfer.

Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic Toughbook. Wzięło w nim udział 250 brytyjskich nabywców notebooków, tabletów i urządzeń przenośnych dla pracowników mobilnych. Pełne wyniki można znaleźć pod linkiem: https://business.panasonic.co.uk/computer-product/android-on-the-march.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych