„Drogi wolności” nowym serialem TVP1. Zagrają Julia Rosnowska, Paulina Gałązka i Katarzyna Zawadzka

Telewizja Polska pracuje nad historyczną sagą rodzinną „Drogi wolności” o krakowskiej rodzinie. Producentem serialu jest spółka Drogi Wolności, a w rolach głównych pojawią się Julia Rosnowska, Paulina Gałązka i Katarzyna Zawadzka - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Serial „Drogi wolności” skupia się na losach krakowskiej rodziny. Fabuła serialu rozegra się na przestrzeni wielu lat, przez co produkcja jest kosztowna i skomplikowana. Wątki historyczne mają splatać się z dziejami głównych bohaterów, którzy walczyli o odzyskanie niepodległości.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, w rolach sióstr obsadzone zostały aktorki młodego pokolenia - Julia Rosnowska, Paulina Gałązka i Katarzyna Zawadzka.

„Drogi wolności” zadebiutują w TVP1 jesienią przyszłego roku. Serial powstaje z myślą o stuleciu niepodległości Polski przypadającym 11 listopada 2018 roku.

Z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że pomysłodawcą serialu jest Stanisław Krzemiński, współtwórca m.in. „Plebanii” i „Londyńczyków”. Producentem projektu jest spółka Drogi Wolności.

Julia Rosnowska jest znana z tytułowej roli w telenoweli TVN „Julia” oraz roli w „Czasie honoru - Powstanie”, Paulina Gałązka zagrała m.in. w „Powidokach”, „Skazanych” i „Pierwszej miłości”, natomiast Katarzyna Zawadzka grała m.in. w „Prawie Agaty” i „Powiedz Tak!”, a w listopadzie do kin trafi trzecia część „Listów do M.” z jej udziałem.

 

Wszystkiego najlepszego, Gałązko! Ale mamy w tym roku magiczne urodziny! Z całkowitym zaćmieniem słońca! To chyba znak, że szykuje nam się jakiś turborok. 😎 #astraltwins #bliźniaczki #sisterfromanothermister

Post udostępniony przez Julia Rosnowska (@julia.rosnowska)

 

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła 1,47 mld zł (6,8 proc. mniej niż rok wcześniej), 1,65 mld zł kosztów operacyjnych (po wzroście w skali roku o 8,2 proc.) oraz 176,7 mln zł straty netto.

W sprawozdaniu do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji spółka podała, że w 2016 roku zanotowała 872 mln zł wpływów reklamowych (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). Z kolei od stycznia do lipca br. miała 27 mln zł straty.

Łukasz Brzezicki