Rośnie oglądalność „19+”, TVN liderem w grupie komercyjnej. „Brakowało na rynku takiego serialu”

Paradokument „19+” ogląda średnio 1,04 mln osób. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pierwsze w 16-49. Oglądalność serialu rośnie z miesiąca na miesiąc.

Premierowe odcinki „19+” oglądać można na antenie TVN w dni powszednie o godz. 16.30, począwszy od 7 listopada ub.r. Pierwsze 85 odcinków (pokazanych do 8 marca br.) oglądało średnio 1,04 mln widzów. Przełożyło się to na 10,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz aż 25,16 proc. w grupie wiekowej 13-29 (docelowej scripted-docu) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję TVN.

Do tej pory największą popularnością cieszył się odcinek paradokumentu z 25 stycznia br, który zgromadził przed telewizorami 1,31 mln oglądających. Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 13-29 na czele znalazł się odcinek z 7 marca br. (odpowiednio 23,24 proc. i aż 41,92 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/milionerzy-podnosza-widownie-tvn-o-1-32-mln-osob-hitami-czwartkowe-odcinki ##

Analizując dane miesiąc po miesiącu, wynika że paradokument regularnie gromadzi ponad 1 mln widzów, a jego udziały w rynku od stycznia br. wykazują delikatny trend rosnący. Duży wzrost oglądalności produkcji widoczny jest w grupach 16-49 i 13-29.

TVN paradokumentalny serial „19+” emituje mniej więcej między godz. 16.29, a 16.56. Stacja ma w tym czasie 10,14 proc. udziału wśród wszystkich widzów, co daje jej trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.

Liderem w tym paśmie jest Polsat, nadający wówczas konkurencyjny paradokument „Na ratunek 112”, co przekłada się na 13,91 proc. udziału. Druga jest TVP1 („Ojciec Mateusz” i „Złote serce”; 11,76 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (gł. powtórki seriali; 6,01 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy jest już jednak TVN, mający 15,17 proc. Dalej plasują się: Polsat (13,61 proc.), Jedynka (7,31 proc.) i Dwójka (6,01 proc.).

Główna antena TVN jest zdecydowanym liderem w grupie 13-29, gdzie jej udział wynosi 24,67 proc.

- Widzowie pokochali perypetie młodych, pełnych pasji ludzi, wkraczających w dorosłość - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystyna Lasoń, producent serialu. - Wyniki oglądalności wskazują, że brakowało na rynku takiego serialu. Z odcinka na odcinek obserwujemy wzrost liczby fanów serialu. Bardzo cieszy nas ta tendencja - dodaje.

„19+” to produkcja z gatunku scripted-docu, która opowiada historie absolwentów klasy maturalnej, próbujących odnaleźć się w dorosłym świecie. Serial przedstawia losy grupy przyjaciół mieszkających ze sobą, których poznajemy w przełomowym dla nich momencie - tuż po uroczystym rozdaniu świadectw maturalnych.

Scripted-docu produkowany jest przez krakowski oddział TVN. Zdjęcia rozpoczęto jesienią zeszłego roku.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 9,96 proc.

Michał Kurdupski