SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie oglądalność „19+”, TVN liderem w grupie komercyjnej. „Brakowało na rynku takiego serialu”

Paradokument „19+” ogląda średnio 1,04 mln osób. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pierwsze w 16-49. Oglądalność serialu rośnie z miesiąca na miesiąc.

Premierowe odcinki „19+” oglądać można na antenie TVN w dni powszednie o godz. 16.30, począwszy od 7 listopada ub.r. Pierwsze 85 odcinków (pokazanych do 8 marca br.) oglądało średnio 1,04 mln widzów. Przełożyło się to na 10,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz aż 25,16 proc. w grupie wiekowej 13-29 (docelowej scripted-docu) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję TVN.

Do tej pory największą popularnością cieszył się odcinek paradokumentu z 25 stycznia br, który zgromadził przed telewizorami 1,31 mln oglądających. Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 13-29 na czele znalazł się odcinek z 7 marca br. (odpowiednio 23,24 proc. i aż 41,92 proc. udziału).

Analizując dane miesiąc po miesiącu, wynika że paradokument regularnie gromadzi ponad 1 mln widzów, a jego udziały w rynku od stycznia br. wykazują delikatny trend rosnący. Duży wzrost oglądalności produkcji widoczny jest w grupach 16-49 i 13-29.

TVN paradokumentalny serial „19+” emituje mniej więcej między godz. 16.29, a 16.56. Stacja ma w tym czasie 10,14 proc. udziału wśród wszystkich widzów, co daje jej trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.

Liderem w tym paśmie jest Polsat, nadający wówczas konkurencyjny paradokument „Na ratunek 112”, co przekłada się na 13,91 proc. udziału. Druga jest TVP1 („Ojciec Mateusz” i „Złote serce”; 11,76 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (gł. powtórki seriali; 6,01 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy jest już jednak TVN, mający 15,17 proc. Dalej plasują się: Polsat (13,61 proc.), Jedynka (7,31 proc.) i Dwójka (6,01 proc.).

Główna antena TVN jest zdecydowanym liderem w grupie 13-29, gdzie jej udział wynosi 24,67 proc.

- Widzowie pokochali perypetie młodych, pełnych pasji ludzi, wkraczających w dorosłość - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystyna Lasoń, producent serialu. - Wyniki oglądalności wskazują, że brakowało na rynku takiego serialu. Z odcinka na odcinek obserwujemy wzrost liczby fanów serialu. Bardzo cieszy nas ta tendencja - dodaje.

„19+” to produkcja z gatunku scripted-docu, która opowiada historie absolwentów klasy maturalnej, próbujących odnaleźć się w dorosłym świecie. Serial przedstawia losy grupy przyjaciół mieszkających ze sobą, których poznajemy w przełomowym dla nich momencie - tuż po uroczystym rozdaniu świadectw maturalnych.

Scripted-docu produkowany jest przez krakowski oddział TVN. Zdjęcia rozpoczęto jesienią zeszłego roku.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 9,96 proc.

Dołącz do dyskusji: Rośnie oglądalność „19+”, TVN liderem w grupie komercyjnej. „Brakowało na rynku takiego serialu”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Misiek
Na pewno lepsze to niż "112" na Polsacie. Gdyby nie te "setki", to w sumie byłby jak zwykła telenowela młodzieżowa, bo przecież opowiada cały czas o tych samych bohaterach.
odpowiedź
User
x
To chyba żart. Co oni zrobili z tym krajem, z polskim widzem. Dno dna.
odpowiedź
User
Matko..
To już chyba wolałbym wyrzucić telewizor niż oglądać takie drewniane gó*no.
odpowiedź