PMPG Polskie Media ma nowe logo, nawiązujące do filozofii zen. „Odzwierciedla nasz obecny stan”

Spółka PMPG Polskie Media zaprezentowała nowe logo. Za projekt odpowiada Dominika Szczechowicz.

Nowa identyfikacja wizualna nawiązuje do logo Platformy Mediowej Point Group, spółki - poprzedniczki PMPG Polskie Media. Znak graficzny wpisany jest teraz w prostokąt, przypominając tarczę z dwoma okręgami - białym i czerwonym, okalającymi czerwony środek. Nawiązywać ma to do symboliki enso  (jap. „okrąg”), który w buddyzmie zen symbolizuje oświecenie, siłę i zachowanie równowagi. Michał M. Lisiecki, prezes spółki, przekonuje, że projekt ma wyrażać to, co wyrażają w filozofii zen skoncentrowane kręgi: najwyższy stopień oświecenia, harmonię wszystkich sił duchowych.

- Nasze nowe logo odzwierciedla obecny stan i strategię Grupy PMPG Polskie Media. Mamy uporządkowaną, czytelną strukturę, jasno określone cele i jako firma osiągnęliśmy dojrzałość, która umożliwia dalszy rozwój. Jesteśmy spółką nowoczesną, otwartą na najnowsze trendy, także w wymiarze symboli i grafiki. Sięgamy po inspiracje do kultury, która zbudowała bodaj najbogatszy język znaczeń, a która, zachowując szacunek dla tradycji, stanowi dziś jedno z centrów nowoczesnego świata - mówi prezes PMPG. 
   
Odświeżeniu uległ także kolor: nowa kolorystyka spółki nawiązuje do polskich barw narodowych.

Autorką nowego logotypu PMPG Polskie Media jest Dominika Szczechowicz, dyrektor artystyczna Grupy PMPG, nadzorująca spójność komunikacji wizualnej PMPG, spółek i projektów Grupy. Gdy w marcu obejmowała to stanowisko, jako jeden z celów stawiała sobie odświeżenie wizualizacji mediowego koncernu.

PMPG odświeża logo na swoje dwudziestolecie: swoją działalność zaczynała w 1997 r., jako studencki start-up. Właściwe 20-lecie spółki przypada jednak rok później, na 2018 r.

W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej.

jk