Nowa identyfikacja wizualna nawiązuje do logo Platformy Mediowej Point Group, spółki - poprzedniczki PMPG Polskie Media. Znak graficzny wpisany jest teraz w prostokąt, przypominając tarczę z dwoma okręgami - białym i czerwonym, okalającymi czerwony środek. Nawiązywać ma to do symboliki enso (jap. „okrąg”), który w buddyzmie zen symbolizuje oświecenie, siłę i zachowanie równowagi. Michał M. Lisiecki, prezes spółki, przekonuje, że projekt ma wyrażać to, co wyrażają w filozofii zen skoncentrowane kręgi: najwyższy stopień oświecenia, harmonię wszystkich sił duchowych.
- Nasze nowe logo odzwierciedla obecny stan i strategię Grupy PMPG Polskie Media. Mamy uporządkowaną, czytelną strukturę, jasno określone cele i jako firma osiągnęliśmy dojrzałość, która umożliwia dalszy rozwój. Jesteśmy spółką nowoczesną, otwartą na najnowsze trendy, także w wymiarze symboli i grafiki. Sięgamy po inspiracje do kultury, która zbudowała bodaj najbogatszy język znaczeń, a która, zachowując szacunek dla tradycji, stanowi dziś jedno z centrów nowoczesnego świata - mówi prezes PMPG.
Odświeżeniu uległ także kolor: nowa kolorystyka spółki nawiązuje do polskich barw narodowych.
Autorką nowego logotypu PMPG Polskie Media jest Dominika Szczechowicz, dyrektor artystyczna Grupy PMPG, nadzorująca spójność komunikacji wizualnej PMPG, spółek i projektów Grupy. Gdy w marcu obejmowała to stanowisko, jako jeden z celów stawiała sobie odświeżenie wizualizacji mediowego koncernu.
PMPG odświeża logo na swoje dwudziestolecie: swoją działalność zaczynała w 1997 r., jako studencki start-up. Właściwe 20-lecie spółki przypada jednak rok później, na 2018 r.
W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej.
jk
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pmpg-polskie-media-ma-nowe-logo-nawiazujace-do-filozofii-zen-odzwierciedla-nasz-obecny-stan