Wirtualna Polska z kilkudziesięcioma procesami o ochronę dóbr osobistych, przez 2,5 roku zapłaciła 730 tys. zł odszkodowań

Przeciw firmie Wirtualna Polska Holding toczy się obecnie kilkadziesiąt postępowań sądowych dotyczących ochrony dóbr osobistych. W minionym półroczu spółka zapłaciła z tego tytułu 112 tys. zł odszkodowań, podwyższyła też rezerwę na sprawy sądowe do 1,57 mln zł.

W raporcie finansowym Wirtualna Polska Holding nie sprecyzowała, ile wytoczonych jej procesów dotyczących ochrony dóbr osobistych zakończyło się w pierwsze połowie br., ile konkretnie toczy się obecnie ani publikacji w których serwisach wydawanych przez firmę dotyczą.

Można się domyślać, że znaczna część tych procesów dotyczy doniesień serwisów plotkarskich Pudelek.pl i Gwiazdy.wp.pl. Ten pierwszy w ostatnich latach wiele razy musiał publikować przeprosiny skierowane do znanych osób. Niedawno Pudelek przepraszał Leszka Czarneckiego i Jolantę Pieńkowską, przegrał też w pierwszej instancji proces wytoczony przez Rafała Ziemkiewicza. Od lutego br. w nadawanym przez Wirtualną Polskę kanale telewizyjnym WP nadawany jest „Pudelek Show”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-splacila-w-br-13-5-mln-zl-kredytu-212-7-mln-zl-ma-zwrocic-do-2022-roku ##

Firma podwyższyła w minionym półroczu rezerwę na sprawy sądowe - 1,45 do 1,57 mln zł. Jednocześnie musiała zapłacić 112 tys. zł tytułem odszkodowań w sprawach o ochronę dóbr osobistych. W całym ub.r. na takie odszkodowania przeznaczyła 149 tys. zł, a w 2015 roku - 470 tys. zł.

W najnowszym raporcie finansowym Wirtualna Polska zaznaczyła, że obecnie nie toczą się wobec niej żadne postępowania sądowe, arbitrażowe lub przed organem administracji dotyczące zobowiązań lub wierzytelności, których wartość przekraczałaby 10 proc. jej kapitałów własnych. Podobnie było w poprzednich latach.

W minionym półroczu Wirtualna Polska zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 214,43 mln zł i spadek zysku netto o 20,1 proc. do 16,78 mln zł. Według badania Gemius/PBI w lipcu br. strony i aplikacje internetowe należące do firmy miały łącznie 19,93 mln zł realnych użytkowników i 3,11 mld odsłon.

tw