55 proc. wpływów grupy CCC z e-commerce. Mniej salonów CCC, już 66 sklepów HalfPrice

Według wstępnych danych w zeszłym kwartale finansowym, od lutego od kwietnia br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 1,89 mld zł, zysku EBITDA z 35 do 110 mln zł zysku i spadek straty operacyjnej ze 101 do 45 mln zł.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
55 proc. wpływów grupy CCC z e-commerce. Mniej salonów CCC, już 66 sklepów HalfPrice
Sklep HalfPrice, fot. materiały prasowe

Według szacunków grupy CCC, marża brutto na sprzedaży w I kwartale wzrosła o 5,9 pp. rdr do 49,2 proc. Była to druga najwyższa kwartalna marża brutto firmy w okresie ostatnich 3 lat.

Spółka podała, że na wzrost marży grupy w największym stopniu wpłynęła jej poprawa rdr o blisko o 10 pp. w segmencie CCC.

CCC poinformowało, że jej sprzedaż w I kwartale była pod istotnym wpływem czynników zewnętrznych takich jak pandemia, niesprzyjające konsumentowi otoczenie makroekonomiczne oraz wojna w Ukrainie.

Kwiecień dużo lepszy dla grupy CCC niż luty i marzec

- Ostatni kwartał pokazał, że nawet w bardzo trudnym otoczeniu biznesowym potrafimy wypracowywać wzrosty i szybko reagować na zmieniające się otoczenie zewnętrzne. Oczywiście liczmy na uspokojenie sytuacji na rynku i większą stymulację popytu. Kwiecień był dużo mocniejszym pod tym względem miesiącem niż pierwsza połowa kwartału i mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CCC Marcin Czyczerski.

Udział e-commerce w przychodach grupy spadł do 55 proc. z 62 proc. rok wcześniej.

grafika

W segmencie CCC wzrost sprzedaży wyniósł 40 proc. do 790 mln zł. Sprzedaż w bieżącym roku jest o 3 proc. wyższa w porównaniu z przychodami wypracowanymi przez ten szyld w analogicznym kwartale 2019 roku (tj. nieobarczonym pandemią), pomimo mniejszej o ponad 3 proc. powierzchni handlowej.

Najmłodszy koncept grupy, HalfPrice, w pierwszym kwartale 2022 r. wypracował przychody w wysokości 118 mln zł. Obroty DeeZee w okresie I kwartału kształtowały się na podobnym do zeszłorocznego poziomie i wyniosły 26 mln zł.

Zysk brutto na sprzedaży grupy wyniósł blisko 928 mln zł (o 50 proc. więcej niż przed rokiem). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów.

Pierwszy kwartał 2022 r. grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 5,8 proc., co stanowi wzrost o 3,4 pp. rdr.

- Równolegle do inwestycji w strategiczny rozwój, sukcesywnie odbudowujemy rentowność operacyjną po pandemii. Pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, poprawiliśmy wynik operacyjny o 56 mln zł rdr. W kolejnych kwartałach będziemy dalej, konsekwentnie wypracowywać wzrosty - powiedział wiceprezes Kryspin Derejczyk.

grafika

Mniejszy zysk grupy Modivo

Grupa Modivo wypracowała marżę brutto na poziomie 43,5 proc., co stanowi wzrost o 0,4 pkt proc. rdr. Koszty SG&A (sprzedażowe, ogólne i administracyjne wzrosły o 35 proc. rdr, a ich dynamika wynikała także z realizacji projektów rozwojowych – rozbudowy logistyki, systemów wspierających sprzedaż, a także działań związanych z wdrożeniem marketplace. W ujęciu kdk poziom kosztów spadł o ok. 9 proc.

Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości 59 mln zł, przy marży na poziomie 6,4 proc.

grafika

Do końca br. 100 sklepów HalfPrice

Liczba sklepów CCC rok do roku zmalała z 927 do 850, a ich łączna powierzchnia handlowa - o 10 proc. do 553,9 tys. metrów kwadratowych. W ciągu roku otworzono pięć sklepów eobuwie.

Natomiast rozwijana od wiosny ub.r. sieć HalfPrice na koniec kwietnia br. liczyła już 66 sklepów o łącznej powierzchni 106,5 tys. metrów kwadratowych.

grafika

- Strategia Grupy CCC zakłada otwarcie do 2025 roku ok. 250 sklepów sieci, a do końca roku chcemy, aby nasza sieć liczyła już 100 sklepów. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tego celu - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Adam Holewa, prezes HalfPrice.

Firma podała, że w ciągu roku sklepy stacjonarne HalfPrice odwiedziło 16,2 mln klientów, a w uruchomionym w grudniu sklepie online złożono niemal 50 tys. zamówień.

HalfPrice jest obecne w sześciu europejskich krajach poza Polską - w Austrii, Czechach, Chorwacji i Słowenii, a także na Węgrzech oraz Słowacji.

tw/pap
Autor artykułu:
tw/pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii