SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka liderem w Święta. „Kevin sam w domu” pokonał „Listy do M.”

TVP1 była najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, ale w grupie komercyjnej wygrał TVN. Najwięcej widzów zgromadziły „Wiadomości” TVP1, ale hitem filmowym okazał się pokazany w wigilię “Kevin sam w domu”.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że liderem rynku podczas Świąt Bożego Narodzenia - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 13,08 proc., czyli o 0,23 proc. wyższym niż rok wcześniej. Na drugim miejscu utrzymała się TVP2 notująca wzrost o 2,14 proc. do 11 proc. Trzecią pozycję z wynikiem 9,17 proc. zajął Polsat, tracący 5,46 proc. Spadek aż o 10,41 proc. zanotował zaś TVN. Jego udział wyniósł 9,04 proc.

Duży wzrost, wynoszący aż 24,44 proc. odnotował za to będący na miejscu piątym TVN7. Na kolejnych pozycjach znalazły się stacje TV4 (3,60 proc. udziału, spadek o 10,67 proc.) i TV Puls (3,45 proc., w górę o 3,60 proc.). Dziesiątkę zamykają trzy anteny tematyczne TVP (TVP Info, TVP Rozrywka i TVP Seriale).

Top kanałów

Wszyscy 4+

25-12-2013 - 26-12-2013

25-12-2014 - 26-12-2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1

1 059 304

13,05%

1 141 431

13,08%

TVP2

874 496

10,77%

960 127

11,00%

Polsat

787 405

9,70%

800 317

9,17%

TVN

818 763

10,09%

788 749

9,04%

TVN7

252 395

3,11%

338 113

3,87%

TV4

327 154

4,03%

314 163

3,60%

TV PULS

270 676

3,33%

301 224

3,45%

TVP INFO

126 240

1,56%

198 328

2,27%

TVP Rozrywka

141 744

1,75%

172 577

1,98%

TVP Seriale

160 640

1,98%

144 367

1,65%


W grupie komercyjnej 16-49 liderem był jednak TVN, którego udział wyniósł 11,39 proc. po wzroście o 2,61 proc. Stacja ta awansowała z miejsca drugiego. Z pozycji pierwszej na drugą spadł Polsat, notujący zmniejszenie udziału o 7,48 proc. do 10,39 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP2 (10,11 proc. udziału, spadek o 0,69 proc.) i TVP1 (9,34 proc., - 9,41 proc.). Udział piątek TVN7 w tej grupie wzrósł aż o 41,82 proc. do 4,68 proc.

Top kanałów

16-49

25-12-2013 - 26-12-2013

25-12-2014 - 26-12-2014

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

392 051

11,10%

423 735

11,39%

Polsat

396 599

11,23%

386 497

10,39%

TVP2

359 577

10,18%

375 851

10,11%

TVP1

364 258

10,31%

347 165

9,34%

TVN7

116 458

3,30%

174 116

4,68%

TV4

154 225

4,37%

156 964

4,22%

TV PULS

135 719

3,84%

151 989

4,09%

Puls 2

49 420

1,40%

66 490

1,79%

TVP Rozrywka

48 602

1,38%

65 869

1,77%

TVP Seriale

81 232

2,30%

61 144

1,64%


Najwięcej widzów w Święta miały nadawane w TVP1 „Wiadomości”, który 26 grudnia br. obejrzało 4,79 mln widzów. Drugie miejsce zajął pokazany tego samego dnia po „Wiadomościach” serwis sportowy z widownią na poziomie 4,35 mln osób.  Trzecie miejsce należało zaś też do emitowanego w TVP1 „Teleexpressu” (3,92 mln widzów). W pierwszej dziesiątki programów podczas Świąt znalazły się też m.in. programy kabaretowe z TVP2, Pogoda z TVP1, teleturnieje TVP czy serwisy informacyjne nadawców komercyjnych.

Top pozycji

Wszyscy 4+

25-12-2014 - 26-12-2014

Program

stacja

dzień

początek

koniec

AMR

SHR %

WIADOMOŚCI

TVP1

26-12-2014

19:30:10

19:57:17

4 788 589

30,22%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

26-12-2014

20:01:11

20:08:46

4 351 793

27,35%

TELEEXPRESS

TVP1

26-12-2014

17:00:07

17:15:12

3 921 912

29,90%

PROGNOZA POGODY

TVP1

25-12-2014

20:18:17

20:21:29

3 442 148

21,52%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

26-12-2014

18:35:05

19:20:01

3 358 663

22,83%

10-LECIE KABARETU PARANIENORMALNI /KABARET/

TVP2

26-12-2014

20:11:39

21:51:48

2 799 125

17,15%

PIELGRZYMKA DO MIEJSC ŚMIESZNYCH /PROG.KABAR./

TVP2

25-12-2014

20:16:13

22:08:51

2 756 189

17,06%

FAMILIADA /TELETURNIEJ/

TVP2

26-12-2014

13:59:58

14:29:57

2 719 226

22,33%

WYDARZENIA

Polsat

26-12-2014

18:50:05

19:16:11

2 693 877

18,12%

FAKTY

TVN

26-12-2014

19:00:08

19:20:50

2 425 931

16,09%

Wirtualnemedia.pl

Top pozycji

16-49

25-12-2014 - 26-12-2014

Program

stacja

dzień

początek

koniec

AMR

SHR %

WIADOMOŚCI

TVP1

26-12-2014

19:30:10

19:57:17

1 360 472

21,45%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

26-12-2014

20:01:11

20:08:46

1 321 846

20,87%

10-LECIE KABARETU PARANIENORMALNI /KABARET/

TVP2

26-12-2014

20:11:39

21:51:48

1 316 685

18,98%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

25-12-2014

20:00:33

22:18:23

1 271 452

18,45%

WYDARZENIA

Polsat

26-12-2014

18:50:05

19:16:11

1 127 918

19,18%

PIELGRZYMKA DO MIEJSC ŚMIESZNYCH /PROG.KABAR./

TVP2

25-12-2014

20:16:13

22:08:51

1 087 776

15,60%

TELEEXPRESS

TVP1

25-12-2014

17:00:08

17:15:26

1 043 069

22,00%

ASTERIX NA OLIMPIADZIE /FILM KOM.FRA.NIEM.WLO.HISZP.BELG./

TVN

26-12-2014

20:00:33

22:21:14

1 036 807

15,15%

PRETTY WOMAN /KOM.USA/

TVP2

25-12-2014

22:20:59

00:15:40

1 028 204

18,44%

FAKTY

TVN

26-12-2014

19:00:08

19:20:50

1 026 061

17,21%


W top 10 programów nadanych 25 i 26 grudnia br. nie znalazł się żaden film, ale wśród topowych pozycji z wigilii drugie miejsce zajął kultowy już „Kevin san w domu”. 24 grudnia w Polsacie obejrzało go średnio 3,34 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 23,79 proc.

Top pozycji

Wszyscy 4+

24-12-2014

Program

stacja

dzień

początek

koniec

AMR

SHR %

WIADOMOŚCI

TVP1

24-12-2014

19:31:29

19:58:46

3 436 787

28,69%

KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/

Polsat

24-12-2014

20:07:09

22:09:54

3 335 713

23,79%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

24-12-2014

20:01:23

20:11:26

2 850 226

22,66%

TELEEXPRESS

TVP1

24-12-2014

17:00:06

17:15:06

2 790 376

27,73%

KRAKOWSKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/

Polsat

24-12-2014

17:48:37

18:32:15

2 734 717

26,61%

Wirtualnemedia.pl

Top pozycji

16-49

24-12-2014

Program

stacja

dzień

początek

koniec

AMR

SHR %

KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/

Polsat

24-12-2014

20:07:09

22:09:54

1 717 135

28,38%

WIADOMOŚCI

TVP1

24-12-2014

19:31:29

19:58:46

1 177 965

23,49%

WYDARZENIA

Polsat

24-12-2014

18:50:04

19:16:25

1 098 549

24,34%

KRAKOWSKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/

Polsat

24-12-2014

17:48:37

18:32:15

1 087 132

25,95%

ASTERIX I OBELIX MISJA KLEOPATRA /FILM FAB.NIEM.FRANC./

TVN

24-12-2014

20:07:30

22:18:59

1 035 500

17,03%


25 i 26 grudnia tego roku przed telewizorami Polacy spędzili średnio 5 godzin 53 minuty i 18 sekund. Było to aż o 26 minut i 17 sekund więcej niż rok temu i o 23 minuty i 4 sekundy więcej niż dwa lata temu.

Podczas Świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji wydała firma Media Expert. Na emisję spotów z Eweliną Lisowską, których częstość pokazywania zaczęła irytować część widzów (więcej na ten temat) przeznaczyła ona aż 3,69 mln zł. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 2,04 mln zł znalazł się Idea Bank (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

Top 5 reklamodawców tv w Święta

Marka

Wydatki

MEDIA EXPERT

3 688 620

IDEA BANK

2 038 320

PLAY

1 804 559

SMART DOM

1 521 450

LIDL

1 333 260

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedynka liderem w Święta. „Kevin sam w domu” pokonał „Listy do M.”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arek
Media Expret wydało najwięcej na reklamę? A to zaskoczenie. :) Ponad 3 i pół miliona wydane na zniszczenie wizerunku.
31 12
odpowiedź
User
ja
nic nie zniszczyli - pisza o nich wszedzie i o to chodzi
23 13
odpowiedź
User
widz 1
Oglądałem "Kevina". Cieszy mnie jego doskonała oglądalność. Chciałbym,aby powstało TOP filmów obejrzanych w czasie świąt. Tylko filmów. Jestem ciekawy takiego zestawienia.
27 14
odpowiedź
User
Maciek
A ja podziwiam Polsat za tego Kevina. Nie pamiętam już od kiedy go puszczają, ale ludzie wciąż go chcą oglądać. Mimo że obejrzany po parę razy przez każdego, dalej tworzy jakąś taką magię Świąt. I szczerze mówiąc, jest to bardzo sympatyczne.
28 14
odpowiedź
User
Arek
Piszą wszędzie tyle, że negatywnie i specjaliści uważają, ze nic za tym nie idzie. W tym przypadku nie liczy się to żeby nieważne co pisali byle pisali... Tez mi sukces. :)
13 8
odpowiedź