SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec współpracy o2.pl i Kurnik.pl

o2.pl od sierpnia nie będzie sprzedawać reklam na Kurniku iprawdopodobnie zakończy współpracę z tym serwisem. Jacek Świderski,członek zarządu o2.pl - w rozmowie z Wirtualnemedia.pl -podsumowuje I półrocze 2009 r. i zapowiada przegląd rentownościrealizowanych projektów.

Koniec współpracy o2.pl i Kurnik.pl

Portal o2.pl od sierpnia nie będzie sprzedawaćreklam w serwisie Kurnik.pl (gry on-line).Niebawem ma zakończyć się współpraca pomiędzy tymi podmiotami.

- Martwi mnie, że współpraca ta pewnie będzie się musiałazakończyć - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.plJacek Świderski, członek zarządu o2.pl. - Jest toserwis, w który inwestowaliśmy i traktowaliśmy jak własny przezwiele lat. Przyjaźnimy się z Markiem Futregą i nigdy niesprowadzaliśmy tej współpracy tylko do biznesu - dodaje.

Zdaniem kierownictwa o2.pl zaprzestaniewspółpracy z Kurnikiem byłoby wytrąceniem konkurencji argumentu okupowanie ruchu dla poprawienia swoich wyników w badaniachMegapanelu. - Dziwią nas zarzuty współpracy z Kurnikiem, któryzwiększa nam zasięg o ledwie 150 tys. RU - tłumaczy Świderski.

Na przełomie sierpnia i września zostanie przeprowadzonyprzegląd rentowności realizowanych projektów. Może się on zakończyćpodjęciem decyzją o likwidacji jednego lub dwóch z nich. - W tymroku będziemy bardziej surowo oceniać nierentowne projekty -przyznaje Świderski. Nie chce jednak zdradzić, które z serwisówmogą zniknąć z rynku.

W skład spółki o2.pl wchodzą m.in. takie portale jak: o2.pl,pudelek.pl, wrzuta, luxlux.pl, snobka.pl, pardon.pl czykafeteria.pl.


Robert Stępowski: Jakie dla o2.pl było pierwsze półrocze2009 roku?
Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl: Biorąc poduwagę całe półrocze to udało nam się obronić przed spadkami.

Wpływy reklamowe były niższe niżprzewidywaliście?
Szału nie było (uśmiech). Liczyliśmy na dwucyfrowe wzrosty, ale wujęciu rocznym. Mamy wciąż nadzieję, że uda się je zrealizować.Sezonowo najlepsze miesiące przed nami.

Zatem które miesiące tego minionego półroczacharakteryzowały się największymi spadkami wpływów?
Najsłabszym miesiącem jeśli chodzi o dynamikę rok do roku był maj,a najlepszym luty.

Czy ten kryzys i kolejne miesiące zmienią coś na naszymkrajowym rynku internetowym?
jacekswiderskiMoim zdaniem zmiany jakie się w tej chwilidokonują na rynku mediów są nieodwracalne. Kto raz skorzysta naprzewidywalności jaką oferuje reklama w internecie w stosunku doinnych mediów, ten szybko z nich nie zrezygnuje. Do dobrego szybkosię przyzwyczajamy. W samym internecie zmiany będą o wiele mniejwidoczne. Kryzys najbardziej dotknie małe podmioty, uzależnione odcentralnych budżetów reklamowych. Liczymy, że pozycja dużychgraczy, w tym nasza, ulegnie wzmocnieniu. Odczujemy go jednakwszyscy.

Czyli obecna sytuacja gospodarcza jest szansą, a nienieszczęściem dla o2.pl?
Osobiście czuję się lepiej w czasach spowolnienia gospodarczego niższalonego boomu. Mamy obecnie sytuację, w której realistycznemyślenie znów zaczyna być pożądane i nie jest już postrzegane jakonienowoczesne. o2.pl nie była rozpieszczana w dzieciństwie. Rodziłasię w czasach poprzedniego kryzysu, gdy portale w Polsce padałyjeden po drugim. Naukę płynącą z tamtych doświadczeń wykorzystujemydzisiaj. Każdy kryzys jest szansą dla tych, którzy goprzetrwają.

W którą stronę chcecie iść? Niedawno wspominaliście, żewolicie rozwijać swoje serwisy, niż kupować już istniejące - takjest nadal? Nie będziecie dokonywać akwizycji jak to robią innigracze w branży?
Od lat rozwijamy serwisy. Przeprowadziliśmy dwie małe akwizycje dotej pory, z czego tylko jedna wystartowała w internecie(pogodnie.pl). Mamy gotówkę, dlatego nie wykluczamy akwizycji wsytuacji, w której na rynku pojawiłyby się serwisy po okazyjnejcenie i pasujące do naszego modelu biznesowego.

Wp.pl deklaruje, że przyszedł czas na przeglądefektywności podejmowanych w ostatnich latach działań i likwidacjęnierentownych projektów. Państwo także macie takie obszary swojejaktywności, z których myślicie się wycofać?
Najbliższy przegląd planujemy na przełomie sierpnia i września.Zwykle kończy się to decyzją o zamknięciu 1-2 projektów. W tym rokubędziemy bardziej surowo oceniać nierentowne projekty, choćdziałania te prowadzimy regularnie od wielu lat.

Będziecie podejmować jakieś kroki, by znów wyprzedzićInterię?
Będziemy konsekwentni we wzroście organicznym. Gdyby Interia nieuciekała nam łączeniem się z np. serwisami Bauera, albo zakupemruchu, to już dawno zostałaby prześcignięta przez o2.pl. Dziwią naszarzuty współpracy z Kurnikiem, który zwiększa nam zasięg o ledwie150 tys. RU. A jest to serwis, w który inwestowaliśmy itraktowaliśmy jak własny przez wiele lat. Przyjaźnimy się zMarkiem Futregą i nigdy nie sprowadzaliśmy tejwspółpracy tylko do biznesu. Martwi mnie, że współpraca ta pewniebędzie się musiała zakończyć, aby inni nie mogli bez zachowaniaproporcji nam jej wypominać. Od sierpnia nie będziemy już naKurniku sprzedawali reklam. Nie jesteśmy członkiem PBI i niebraliśmy udziału w podejmowaniu decyzji przez PBI odnośnie tego cosię wlicza, a co nie, do Megapanelu. Wyścig pomiędzy uczestnikamiPBI - Agorą a Interią o to kto kupi więcej ruchu - obserwujemy zdużym dystansem. Deprecjonuje on wartość Megapanelu, które tespółki same współtworzyły. Od lat zajmujemy się wzrostemorganicznym i budowaniem rzeczywistej wartości, a nie budowaniemzasad rankingu, które się później samemu wykorzystuje do psuciawyników. Nie było nigdy naszą intencją szukanie na rynku serwisów,od których moglibyśmy zakupić ruch do rankingu w Megapanelu. Nie mana rynku serwisu, który mógłby nam takie działania w stosunku dosiebie zarzucić. Uparcie jednak jesteśmy o takie działanianiesłusznie posądzani przez konkurentów. Jest to próba przyklejeniado o2.pl nieprawdziwej opinii na temat naszej strategii i szukaniausprawiedliwienia dla swoich, czarodziejskich posunięć.

Są szanse, że niebawem zobaczymy jakiś nowy serwis lubfunkcjonalności w Państwa serwisach?
Mamy kilkudziesięciu programistów, którzy pracują nad nowymiserwisami. Nie ujawniamy jednak przed startem nad czympracujemy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec współpracy o2.pl i Kurnik.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl