SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Newsweek kopiuje Wprost. Lis działa na naszą szkodę"

Platforma Mediowa Point Group uważa, że Ringier Axel Springer chce w “Newsweeku” skopiować formułę “Wprost”, a zatrudnieni do kierowania tym pismem Tomasz Lis i Aleksandra Karasińska są nadal pracownikami AWR “Wprost” i działają na szkodę spółki.

- Z zapowiedzi przedstawicieli Ringier Axel Springer Polska wynika, że nowe kierownictwo wydawanego przez koncern tygodnika chce skopiować linię redakcyjną i format “Wprost”, które stanowią własność intelektualną AWR Wprost, a w której posiadanie nasza konkurencja weszła w wątpliwych z punktu widzenia etyki biznesowej okolicznościach - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG SA, właściciela “AWR “Wprost”.

- W mojej ocenie, działania te są niezgodne z prawem, dlatego przekazałem sprawę prawnikom. Ocenę etyczną działań podjętych przez wydawcę konkurencyjnego tygodnika pozostawiam etykom biznesu i mediów - dodaje Lisiecki.

>>> Czy Lis podźwignie „Newsweek”? „Nie samym nazwiskiem”

W komunikacie PMPG podaje też, iż osoby powołane w minionym tygodniu do kierownictwa redakcji „Newsweek Polska” są nadal pracownikami AWR “Wprost” i działają na szkodę pracodawcy. Chodzi o Tomasza Lisa i Aleksandrę Karasińską, którzy zostali zwolnieni z redakcji “Wprost” 7 lutego br. Karasińska od poniedziałku 27 lutego br. kieruje “Newsweekiem”, zaś Lis ma zostać redaktorem naczelnym tego tygodnika “niebawem” (prawdopodobnie w maju br.). Ściągnęli oni do “Newsweeka” byłych felietonistów “Wprost”, m.in. Marcina Mellera, Zbigniewa Hołdysa i Magdę Gessler (więcej na ten temat).

>>> Tomasz Lis: wydawca „Wprost” nie płacił na czas

AWR “Wprost” zamierza skierować przedsądowe wezwanie mającego na celu zaniechanie dalszego naruszania interesów AWR i PMPG. Jak czytamy w komunikacie, treść pisma otrzymali już do wiadomości właściciele tejże spółki (Ringier Axel Springer Polska - przyp. red.), którymi są renomowane koncerny, kierujące się w swoich standardach korporacyjnych najwyższymi standardami etycznymi i poszanowaniem prawa własności intelektualnej.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w 2011: Jaki wynik "Newsweeka" i "Wprost"

Roman Szczepanik, dyrektor komunikacji i HR w Ringier Axel Springer Polska, poinformował portal Wirtualnemedia.pl, że spółka zapozna się z pismem i wtedy udzieli odpowiedzi. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Springer uważa zarzuty PMPG za absurdalne.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Newsweek kopiuje Wprost. Lis działa na naszą szkodę"

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iwa
Cały zespół Wprost uciekł, bo nie chciał mieć nic wspólnego z Liciekim i Koboską a teraz te łajzy połakują, że ich wydymano.
odpowiedź
User
ponet
Za chwilę ta kreatura Lisiecki odkryje, że Economist i New Yorker też kopiują Wprost i Koboskę.
odpowiedź
User
kleks
Lisiecki już teraz powinien sprzedacWprost, ostatni moment, za chwilę to nie będie już nic warte. Swoją drogą Lis go nieźle ograł, cwaniaczka.
odpowiedź