SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Opus TV z ponad 2 mln zł zysku, urósł na serialach dla Canal+ i Netfliksa

Produkująca seriale firma Opus TV w ub.r. dzięki nowym realizacjom dla Canal+ i Netfliksa osiągnęła wzrost przychodów o 92 proc. do 50,43 mln zł i zysku netto z 721,7 tys. do 2,22 mln zł. Jej siostrzana spółka Opus Film przy wzroście wpływów o 16 proc. do 28,15 mln zł miała 252,1 tys. zł straty netto.

Maciej Stuhr w trzecim sezonie „Belfra”Maciej Stuhr w trzecim sezonie „Belfra”

Wpływy krajowe Opus TV zwiększyły się nieznacznie - z 23,54 do 24,72 mln zł, a te z zagranicy poszybowały w górę z 1,39 do 41,09 mln zł. Natomiast wynik ze zmiany stanu produktów (czyli wartość produkcji pozostających w toku na koniec roku) poszła w dół z 1,33 do -15,38 mln zł. Firma uzyskała też 2,11 mln zł dotacji.

Spółka w ub.r. zakończyła i rozliczyła produkcję dla Canal+ seriali „Klangor” i drugiego sezonu „Kruka” oraz skończyła etap developmentu i realizowała zdjęcia do trzeciego sezonu „Kruka” (miał premierę pod koniec ub.r.) i trzeciego sezonu „Belfra” (będzie emitowany jesienią br.).

Z kolei dla Netfliksa zakończyła i rozliczyła produkcję seriali „Pewnego razu na krajowej jedynce” (pojawił się na platformie w listopadzie ub.r.) i „Królowa” (miał premierę w czerwcu ub.r.). Opus TV jest także w trakcie developmentu kilku nowych seriali dla Canal +, Telewizji Polskiej i Netfliksa.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty operacyjne Opus TV poszły w górę o 95,4 proc. do 49,67 mln zł, z czego te na usługi obce - z 19,09 do 39,32 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 4,44 do 6,78 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 1,28 do 2,96 mln zł.

Zysk operacyjny spółki podskoczył z 931,6 tys. do 2,83 mln zł, a zysk netto - z 721,7 tys. do 2,22 mln zł.

W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Z kolei Opus Film zanotował wzrost przychodów o 15,9 proc. do 28,15 mln zł, z czego wpływy netto zmalały z 24,18 do 21,91 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę ze 108,3 tys. do 6,23 mln zł.

Firma produkowała spoty i inne treści reklamowe oraz zrealizowała film fabularny „Anatomia”. Na działalność operacyjną przeznaczyła 26,45 mln zł, o 7,8 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty usług obcych wzrosły z 21,49 do 22,85 mln zł.

Przy spadku pozostałych kosztów operacyjnych z 2,24 do 1,76 mln zł i skurczeniu się pozostałych przychodów operacyjnych z 2,8 mln do 20,2 tys. zł wynik operacyjny poszedł w dół z 303,2 tys. zł zysku do 42,5 tys. zł straty, a wynik netto - z 394 tys. zł zysku do 252,1 tys. zł straty.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Opus TV z ponad 2 mln zł zysku, urósł na serialach dla Canal+ i Netfliksa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl