Ponad połowa Polaków nie chce internetu

59 proc. Polaków zadeklarowało, że nie korzysta z internetu i w ciągu najbliższego roku na pewno to się nie zmieni. Telefonów komórkowych nie używa 45 proc. badanych.

Gazeta Wyborcza-cbos
Gazeta Wyborcza-cbos
Udostępnij artykuł:

Badania wskazują, że niechętne urządzeniom teleinformatycznym są przede wszystkim osoby starsze, mieszkające na wsi, o wykształceniu średnim i podstawowym, oceniające własną sytuację materialną jako złą lub średnią. Podczas gdy wśród osób w wieku 18-24 lata aż 66 proc. korzysta z internetu, to w przedziale 55-64 lata jest już ich tylko 13 proc. Internautów jest znacznie więcej w największych metropoliach (53 proc.) niż na wsi (18 proc.). Wśród osób dobrze sytuowanych około połowy korzysta z sieci, natomiast wśród biednych - mniej więcej co szósty. Internetu używa trzy czwarte badanych z wykształceniem wyższym, mniej więcej połowa ze średnim i jedynie nieliczni z zawodowym i podstawowym - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Zdaniem socjologa Michała Wenzla, który opracował badania CBOS, w najbliższym czasie ta sytuacja się nie zmieni. - Tych osób po pierwsze, nie stać na internet i telefon komórkowy, a po drugie, nie czują potrzeby ich użytkowania. Przyznaje, że brak zmniejszania się społecznych dysproporcji w dostępie do nowych technologii jest zjawiskiem niepokojącym. - Ludzie pozbawi internetu są wykluczeni z wielu dziedzin życia. Przede wszystkim pozostają odcięci od rosnącej liczby usług online: tańszych rozmów telefonicznych, kont bankowych, szukania pracy, zamawiania biletów. Poza tym są wyłączeni z obiegu informacji - dzięki internetowi można dowiadywać się nowych rzeczy i kontaktować się z ludźmi. Brak dostępu do sieci będzie pogłębiał społeczne nierówności - starsze, biedniejsze, gorzej wykształcone osoby z małych miast się coraz mniej liczyły w życiu społecznym i politycznym.

CBOS, 3-6 marca, reprezentatywna 1081-osobowa próba losowa dorosłych mieszkańców Polski

Gazeta Wyborcza-cbos
Autor artykułu:
Gazeta Wyborcza-cbos
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu