SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt ujawnia poprawki do „Cyberpunka 2077”. Kilkaset pozycji w ważnych obszarach rozgrywki

CD Projekt opublikował pełną listę poprawek do gry „Cyberpunk 2077” oczekiwanych przez użytkowników jako patch 1.2. Zbiór obejmuje kilkaset pozycji dotyczących między innymi rozgrywki, zadań czy grafiki, które mają poprawić funkcjonowanie gry na konsolach i komputerach PC.

Oczekiwany przez rynek „Cyberpunk 2077” miał swoją premierę 10 grudnia 2020 r. Szybko okazało się, że gra bardzo słabo działa na konsolach poprzedniej generacji, a sporo błędów jest także w wersji na komputery.

Tydzień po premierze Sony i CD Projekt poinformowały, że „Cyberpunk 2077" został tymczasowo wycofany ze sklepu PlayStation Store, a wszyscy jego użytkownicy będą mogli oddać grę i otrzymać zwrot pieniędzy. Równocześnie Microsoft zapowiedział, że wprowadza do odwołania pełen zwrot kosztów zakupu cyfrowej wersji „Cyberpunka 2077" w Microsoft Store każdemu zainteresowanemu użytkownikowi. CD Projekt powtórzył wówczas swoją deklarację, że do 21 grudnia ub.r. będzie oddawał pieniądze wszystkim użytkownikom, którzy chcą zwrócić „Cyberpunka 2077".

Czytaj także: CD Projekt przez atak hakerski później poda wyniki finansowe

Patch 1.2 ujawniony

13 stycznia 2021 r. opublikowano nagranie wideo, w którym wiceprezes spółki Marcin Iwiński wyjaśnił, z czego wynikały problemy z działaniem „Cyberpunka 2077" na konsolach poprzedniej generacji oraz zapowiedział dwa duże pakiety poprawek (tzw. patche) do gry.

Pierwszy duży patch do „Cyberpunka 2077” oznaczony symbolem 1.1 został udostępniony pod koniec stycznia br. Pakiet miał m.in. polepszyć wykorzystanie pamięci komputerów i konsol w trakcie rozgrywki oraz zmniejszyć liczbę nieplanowanych wyłączeń gry. Poprawione zostały również m.in. błędy dotyczące kilkunastu zadań wykonywanych w trakcie gry.

Najbardziej oczekiwany przez użytkowników patch z symbolem 1.2 pierwotnie miał być wprowadzony w lutym br. Jednak na początku tego miesiąca atak hakerski na infrastrukturę CD Projektu spowodował przesunięcie w czasie daty udostępnienia patcha 1.2.

Teraz wiele wskazuje na to, że oczekiwany pakiet poprawek zostanie niebawem wprowadzony, bowiem CD Projekt ujawnił pełną listę zawartości patcha 1.2.

Kilkaset poprawek

Pełna lista poprawek w ramach patcha 1.2 została ujawniona przez CD Projekt na dedykowanej stronie internetowej. Obejmuje ona wszystkie najważniejsze obszary „Cyberpunka 2077”, takie jak rozgrywka, zadania, świat gry czy lokalizacje. Są także poprawki dotyczące oddzielnie platformy PC oraz konsol do gier.

Na razie nie wiadomo dokładniej kiedy patch 1.2 zostanie oficjalnie udostępniony. Na opublikowanej liście znalazło się w sumie kilkaset zmian i poprawek. Poniżej spis elementów gry objętych aktualizacją wraz z przykładowymi poprawkami przygotowanymi przez producenta.

Rozgrywka

  • Zwiększono odległość, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo.
  • Dodano nowy suwak czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania. Pozwala zmniejszyć szybkość reakcji przycisków podczas kierowania pojazdami na wszystkich urządzeniach sterujących. Jest to szczególnie przydatne dla graczy używających klawiatury.
  • Dostosowano kod prowadzenia pojazdów, by lepiej radził sobie w przypadku małej lub ekstremalnie wysokiej liczby klatek na sekundę, co zapewnia większą spójność sterowania. Znacznie poprawia to kierowanie pojazdami na konsolach poprzedniej generacji.
  • Dodano możliwość odblokowania pojazdów, które utknęły poprzez ich rozbujanie/przekręcenie. Użyj lewego drążka lub klawiszy A/D W/S lub lewego Shifta / lewego Ctrl, by rozkołysać lub obrócić samochód, który utknął, i tym sposobem go uwolnić.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że celownik poruszał się niezależnie od gracza, kiedy postać celowała pod wpływem wszczepu „Berserk".

Zadania

  • Plakatów w zadaniu Umarł boss, niech żyje boss nie można już zniszczyć przed rozpoczęciem konkursu (co mogło prowadzić do zablokowania postępów).
  • Zadanie Pasja teraz aktualizuje się prawidłowo, jeśli V opuści studio przedwcześnie.
  • Naprawiono niemożność dobycia broni na farmie Poppy podczas zadania Kwestia czasu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że użycie chwytu na członkach gangu mogło zepsuć postępy w zadaniu Umarł boss, niech żyje boss.
  • Zadanie Bilet wstępu nie zablokuje się już, jeśli Dum Dum umrze dokładnie w tej samej chwili co ostatni wróg.

Otwarty świat

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykonanie celu polegającego na zniszczeniu flamingów, jeśli zostały one zniszczone, zanim ten cel stał się aktywny w zadaniu Delamain: Rancho Coronado.
  • Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.
  • Zniszczalne przedmioty nie będą już niezniszczalne po wczytaniu zapisu gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre kroniki kryminalne NCPD nie były oznaczone jako ukończone po przeszukaniu pojemnika.
  • Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia za ukończenie działań w danej dzielnicy nie były odblokowywane.

Cinematic Design

  • Postępy nie będą się już blokować, jeśli gracz dwukrotnie wybierze korporacyjną kwestię dialogową, rozmawiając z Hanako w kryjówce podczas zadania Mieszkanie nr 303.
  • Naprawiono błąd, który blokował postępy, jeśli gracz dotarł do Wakako przed Takemurą w zadaniu Stary znajomy.
  • Takemura nie będzie się już teleportować do Wakako, jeśli gracz postanowi dotrzeć na miejsce na własną rękę w zadaniu Stary znajomy.
  • Naprawiono problemy z kamerą przy wysiadaniu z samochodu na początku zadania Początek końca.
  • Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał graczowi użycie drabiny w pomieszczeniu ochrony w zadaniu Koty w ciemności.

Lokalizacje i poziomy

  • Zadanie Bunraku nie będzie się już blokować na celu "Pokonaj napastników".
  • V nie będzie się już blokować wewnątrz odlatującej AV-ki, jeśli stanie na rurach w Podejrzeniu przestępczości zorganizowanej: Przeciwieństwa się przyciągają.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że dwóm punktom szybkiej podróży brakowało znaczników na mapie.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z niewłaściwym zachowaniem NPC-ów w walce, m.in. niewchodzeniem w tryb walki lub blokowaniem się w miejscu.
  • Naprawiono szereg problemów związanych z brakiem reakcji NPC-ów na obecność V i niewchodzeniem w tryb walki.

Grafika, dźwięk, animacja

  • Naprawiono problem z NPC-ami poruszającymi się po śmierci.
  • Poprawiono renderowanie tekstur z daleka.
  • Naprawiono błąd graficzny związany z szybką podróżą oraz przejściami filmowymi.
  • Poprawiono jakość niektórych elementów pod wodą.
  • Ulepszenia w jakości szczegółów materiałów.

Interfejs

  • Naprawiono problem z niewłaściwym wyświetlaniem reklam na krawężnikach.
  • Szereg ulepszeń i aktualizacji graficznych reklam.
  • Naprawiono szereg usterek graficznych w odprawach zadań.
  • Zaktualizowano rozkład tekstu w odprawach zadań w języku arabskim.
  • Zaktualizowano ikony granatów zgodnie z zadawanymi przez nie obrażeniami.

Stabilność i wydajność

  • Poprawiono stabilność i wydajność silnika gry oraz silnika renderującego (zmniejszając tym samym liczbę losowych błędów w grze).
  • Wprowadzono ulepszenia w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią na różnych systemach (co zmniejsza liczbę awarii).
  • Wprowadzono szereg optymalizacji i ulepszeń dla cieni, shaderów, fizyki, systemu workspotów, systemu odradzania, systemu scen, systemu animacji, systemu okluzji i systemu animacji twarzy.
  • Poprawiono mechanizm zarządzania pamięcią atlasów ikon interfejsu, co pomoże zmniejszyć liczbę awarii związanych z pamięcią, szczególnie przy dłuższej rozgrywce.
  • Wprowadzono szereg poprawek stabilności interfejsu w przypadku najczęściej występujących błędów.

Różne

  • Naprawiono kwestię niepoprawnej cenzury w przypadku używania kopii gry z regionu innego niż japoński, grając na konsoli, w której region lub język ustawiono na japoński.
  • W zakładce interfejsu dodano ustawienie pozwalające ukryć znaczniki potencjalnych wrogów oraz ukryć wyświetlanie imion nad głowami NPC-ów.
  • Zgoda na pobieranie danych telemetrycznych jest teraz zapisywana w profilu i synchronizowana za pośrednictwem chmury.
  • Poprawiono logikę wczytywania ostatniego punktu kontrolnego, kiedy nie istnieje żaden zapis gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował pojawienie się czarnego ekranu po zmianie poziomu trudności w menu pauzy.

PC

  • Umożliwiono włączenie ray tracingu w kartach graficznych AMD. Konieczne są najnowsze sterowniki karty graficznej.
  • Przypisanie klawiszy: więcej akcji można teraz przypisać do innych klawiszy.
  • Przypisanie klawiszy: dodano możliwość przypisania skrótów klawiszowych, by otwierać i zamykać określone panele tym samym klawiszem.
  • Przypisanie klawiszy: unik można teraz odłączyć od klawiszy ruchu (Ustawienia -> Sterowanie). Unik nadal można wykonać poprzez podwójne naciśnięcie klawisza przełączającego kucnięcie (domyślnie klawisz „C”).
  • Obecnie możliwe jest przejście z mapy do dziennika przy użyciu klawiatury.

Konsole

  • Naprawiono błąd z PlayStation 4, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niestandardowy HUD Johnny’ego nie pojawiał się na Xbox One podczas sceny koncertu w zadaniu Operacja Firestorm.
  • Naprawiono błąd, który powodował przybliżenie ekranu po naciśnięciu pauzy na PlayStation 4 Pro oraz Xbox One X.
  • Naprawiono problem streamingu z panelem windy w zadaniu Przerwane milczenie na Xbox One.
  • Poprawiono mechanizm dostosowywania rozdzielczości tekstur interfejsu do platformy.

Czytaj także: CD Projekt pozwany przez graczy w USA, chodzi o ceny na Steamie

W trzecim kwartale ub.r. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie "Cyberpunka 2077", wynosiły już 270,61 mln zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt ujawnia poprawki do „Cyberpunka 2077”. Kilkaset pozycji w ważnych obszarach rozgrywki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl