SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Raport: E-commerce 2007

Zdecydowana większość internautów w Polsce zdaje sobie sprawę zmożliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. Wśród nich66 proc. przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś w ten sposób. Cotrzeci internauta, który kiedykolwiek robił zakupy w sklepach lubna aukcjach internetowych, zamierza w przyszłości kupować zapośrednictwem internetu częściej niż dotychczas (36 proc.).

Jak wynika z raportu firmy Gemius, ponad jedna trzecia (36proc.) internautów kupujących w internecie robi to raz w miesiąculub częściej, podobny odsetek (39 proc.) - kilka razy w roku.Magnesem przyciągającym klientów do sklepów internetowych jestprzede wszystkim dostawa do domu (63 proc. wskazań), możliwośćzłożenia zamówienia o każdej porze (62 proc.) oraz oszczędnośćczasu (60 proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracająnatomiast w pierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepachtradycyjnych ceny (72 proc.).

Mimo rosnącej popularności zakupów przez internet, ponad połowabadanych internautów (52 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, żekupowanie w internecie jest ryzykowne. Co więcej aż 60 proc.respondentów kupujących na aukcjach i niemal tyle samo klientówsklepów internetowych (56 proc.) wskazuje na trudności wynikłepodczas robienia zakupów.

W przypadku internautów kupujących w sklepach internetowych, cotrzeci badany (33 proc.) skarżył się na zbyt długie oczekiwanie nadostawę. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniemwłaściwego produktu (16 proc.), a co ósmy spotkał się z niewłaściwąobsługą (12 proc.).

Jakich zmian mogą się spodziewać konsumenci w przyszłości? Jakwynika z raportu, zdecydowana większość badanych przedstawicielisklepów internetowych zakłada w ciągu najbliższego rokurozszerzenie oferty produktów (77 proc.), a ponad połowa zamierzaskorzystać z nowego sposobu reklamowania sklepu (53 proc.). Corazwiększą wagę polskie e-sklepy wydają się także przywiązywać dobudowania lojalności klientów - trzy piąte z nich przygotowało jużspecjalne oferty dla swoich stałych nabywców (61 proc.), a niemaljedna trzecia planuje je wprowadzić w przyszłości (29 proc.).

Według szacunków serwisu Sklepy24.pl, pod koniec 2006 r. wPolsce funkcjonowało około 2500 sklepów internetowych. Znacznączęść obrotów polskiego e-commerce - kalkulowaną w 2006 r. na około5 mld zł - stanowiły jednak przychody platform aukcyjnych, w tymzwłaszcza Allegro.pl. Koniunktura na rynku sprzedaży przez internetpozwala jednak właścicielom sklepów na optymizm.

Jak pokazują wyniki raportu, zdecydowana większość badanychprzedstawicieli sklepów internetowych (76 proc.) przewiduje, żeobroty sklepu, w którym pracują, zwiększą się w ciągu następnych 12miesięcy. W tej grupie co ósmy respondent (12 proc.) prognozujezwiększenie dochodów o od 50 do 100 proc. Natomiast w opinii 9proc. badanych obroty firmy wzrosną co najmniej dwukrotnie.

Badanie postaw internautów względem zakupów w interneciezostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych emitowanych nawitrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centricstat.pl/PBI. Losowa emisja została przeprowadzona w okresie 4 - 10maja 2007 roku. Analizą objęto 1 752 wypełnionych do końcakwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat więcej.Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów,odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej,skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów orazo ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzącychz badania Omnibus PBS (I-II 2007). Przedstawiana pod wykresamiliczba respondentów (N), będącą podstawą procentowania, dotyczydanych nieważonych.

Dołącz do dyskusji: Raport: E-commerce 2007

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl