SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy będzie rósł

CR Media: Rynek reklamy będzie rósł o 8,5-9,5 proc. w latach 2007-2009. Najwięcej zyska Internet, kosztem telewizji i prasy.

Rynek reklamy będzie rósł w latach 2007- 2009 w tempie 8,5-9,5 proc. wobec wzrostu o 9,9 proc. w 2006 roku, do czego przyczyni się korzystna sytuacja gospodarcza - wynika z szacunków spółki CR Media Consulting.

Według CR Media Consulting, w latach 2007-2009 stale będzie wzrastać udział internetu w wydatkach reklamowych ogółem i może osiągnąć nawet 7 proc., ale będzie się to odbywało kosztem telewizji i prasy.

"Udział radia powinien do 2009 roku utrzymywać się na stałym poziomie 7,8 proc. Wzrost wydatków reklamowych w internecie cechuje się niezmiennie od 2000 roku największą dynamiką, która uzyskując poziom od 25 proc. do 40 proc. będzie utrzymywała się nadal do roku 2009" - podano.

Rok 2006 – przede wszystkim dzięki bardzo dobrej koniunkturze gospodarczej – przyniósł wzrost wartości rynku reklamy o 9,9. Był to drugi z rzędu rok równomiernego wzrostu telewizji i radia, których przychody reklamowe wzrosły o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Obniżyła się dynamika wzrostu na rynku reklamy prasowej i wyniosła 5,5%. Na dynamice całego rynku zawyżyła po raz kolejny reklama internetowa, która odnotowała wzrost aż o 54% w ujęciu rok do roku - czytamy w Ad.Media Raport firmy CR Media Consulting.

Sytuacja gospodarcza pozwala na optymistyczne prognozy rozwoju rynku reklamy. Rok 2006 zamknął się wzrostem gospodarczym przekraczającym prognozy na poziomie ok. 5,8%. Prognozy na rok 2007 oscylują w przedziale 5,5% - 7%. Rosną prognozy wzrostu poziomu inwestycji w gospodarce, które w niektórych przedziałach przekraczają 20%. Na dynamikę rozwoju rynku reklamy w najbliższych latach będą miały wpływ również czynniki o charakterze strukturalnym, między innymi dalsza liberalizacja w sektorach tradycyjnie zmonopolizowanych takich jak telekomunikacja, poczta, energetyka, transport kolejowy czy lotniczy oraz wzrost konkurencji na skutek napływu podmiotów unijnych. Niemałe znaczenie dla dynamiki rynku reklamy w roku 2007 będzie miało wejście na rynek nowego operatora komórkowego pod marką „Play”, który dzięki swojemu budżetowi na reklamę i promocję może wskoczyć na jedno z pierwszych miejsc w rankingu największych reklamodawców. Wejście „Play” oraz powstawanie licznych operatorów wirtualnych może ożywić również działania pozostały długoletnich graczy w sektorze telekomunikacyjnym.

CR Media Consulting SA zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.

Pełny raport do pobrania na stronach CR Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy będzie rósł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl