SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

W Netfliksie zlikwidowano zespół marketingowy

Centrala Netflixa rozwiązła zespół specjalistów odpowiedzialnych za promowanie marki na całym świecie.

Article

Informację o zmianach w zespole Netfliksa podał branżowy portal Adweek, powołując się na własne źródła. Firma nie odpowiedziała na prośbę serwisu o komentarz na temat doniesień .

Zlikwidowany zespół zajmował się przygotowaniem i realizacją kampanii promocyjnych produkcji własnych Netflixa. Nie wiadomo, ile osób zostało zwolnionych. Według źródeł Adweeka, zwolniono stosunkowo niewielki zespół, sformowany w 2017 roku, kiedy firma zaczęła być bardziej aktywna reklamowo. Redukcje etatów mogą zwiastować dalszą reorganizację pionu marketingu amerykańskiej platformy, podaje serwis.

Niedawno rezygnację ze stanowiska szefa marketingu Netflixa po niemal siedmiu latach ogłosił Kelly Bennett oraz wiceprezes firmy odpowiedzialny za marketing, Stephen Bruno.

Rosną wydatki na marketing Netfliksa

Netflix przeznaczył w ubiegłym na reklamy i promocję 1,8 mld dolarów, o 65 procent więcej niż rok wcześniej.

W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (wobec 185,5 mln dolarów w 2017 r.).  W tym czasie serwis zyskał 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-wyniki-finansowe-za-2018-rok-ile-ma-subsrybentow-jakie-wplywy-i-zysk

W grudniu w Polsce przeglądarkowa wersja Netfliksa zanotowała 2,57 mln użytkowników i 32,61 mln odsłon, a jej aplikacja mobilna - 941 tys. użytkowników (dane za Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Netfliksie zlikwidowano zespół marketingowy

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
oooo to chwilowo nie będzie wyskakujących z lodówki artykułów na temat netflixowych produkcji ... ale pewnie nie na długo .. a może chcą przystopować trochę bo nie nadążają z nowościami i obecnie znalezienie czegoś nowego potrafi zająć nawet i pół h
3 3
odpowiedź
User
dh
Electronic Arts właśnie ogłosiło zwolnienie 350 osób, z czego większość to marketingowcy. Świat się zmienia.
3 0
odpowiedź
User
Plum
Mam nadzieje, ze polecieli tez Ci odpowiedzialni za Polskę, co stacjonują w Holandii - typowi milenialis majacy wszystko gdzies.
2 3
odpowiedź
User
Adrian D.
Najprawdopodobniej firma wychodzi z założenia, że klienci chwalący się oglądaniem NF zrobią robotę, a resztę obleci wynajęta agencja reklamowa.
1 0
odpowiedź