WP.pl dalej przed Onetem w informacjach i publicystyce, Fakt.pl z dużym wzrostem

W kategorii informacyjno-publicystycznej liderem pozostaje WP.pl, przy czym tak jak Onet i o2.pl w sierpniu zanotowała spore spadki odwiedzialności. Natomiast liczba użytkowników takiej sekcji na portalu „Faktu” wzrosła o ponad połowę, a czas korzystania wydłużył się o jedną czwartą.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w lipcu br. część informacyjno-publicystyczną WP.pl (Grupa Wirtualna Polska), bez treści regionalnych i o pogodzie, odwiedziło 10,74 mln użytkowników, czyli 36,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 38 minut i 57 sekund.

Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska), jako stronie www i aplikacji mobilnej, taka sekcja miała mniej o prawie milion użytkowników (9,79 mln) i ponad minutę średniego czasu korzystania (37 minut i 51 sekund).

Ponad pół godziny odwiedzający spędził też w sekcji Interii z informacjami i publicystyką: każdy z 5,43 mln internautów (to 18,28 proc. zasięgu) korzystał z niej średnio przez 33 minuty i 54 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/onet-przed-wp-facebook-i-tiktok-stracily-uzytkownikow-mediapanel-z-lipca,7169792797296769a ##

W zestawieniu są też analogiczne działy innych portalu horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował on 9,01 mln użytkowników, 30,34 proc. zasięgu oraz 12 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 7,41 mln odwiedzających, 24,95 proc. zasięgu oraz 12 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Jedyną marką telewizyjną w rankingu jest TVN24 - część informacyjno-publicystyczna jego platformy internetowej miała 8,52 mln użytkowników, 28,67 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania. Branżę radiową reprezentują sekcja z informacjami i publicystyką portalu Radia ZET (5,9 mln użytkowników, 19,85 proc. zasięgu, 3 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę) i serwis RMF24.pl (5,57 mln odwiedzających, 18,74 proc. zasięgu, 6 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania).

W czołowej dziesiątce są też dwie witryny tytułów prasowych. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) dział informacyjno-publicystyczny zanotował 7,89 mln użytkowników, 26,58 proc. zasięgu oraz 7 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 5,57 mln odwiedzających, 18,76 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotowała spadek o 388,5 tys. internautów (3,5 proc.) i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.). W konsekwencji nieco zmalała jej przewaga nad analogiczną sekcją Onetu, w której przy spadku liczby odwiedzających o 254,8 tys. (2,5 proc.) średni czas spędzany przez każdego wydłużył się o minutę i 58 sekund (5,5 proc.).

Natomiast na o2.pl taki dział stracił 383,8 tys. użytkowników (4,1 proc.) i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (6 proc.), a na portalu „Super Expressu” - 35,6 tys. internautów (0,6 proc.) i 17 sekund średniego czasu korzystania (6,2 proc.).

Na platformie TVN24 w części informacyjno-publicystycznej przy spadku liczby odwiedzających o 35,5 tys. (0,4 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 39 sekund (13,2 proc.), a na Interii liczba użytkowników zmalałą o 149,8 tys. (2,7 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 3 minuty i 15 sekund (10,6 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakt-pl-gazeta-wyborcza-subskrypcja-wyniki,7169789888767617a ##

Na portalu „Faktu” sekcja z informacjami i publicystyką zyskała aż 2,78 mln internautów (54,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 36 sekund (27 proc.). Wzrost w obu statystykach zanotował też analogiczny dział Gazeta.pl: o 377,3 tys. użytkowników (5,4 proc.) i 32 sekundy (4,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa