Wynik netto TFI spadł do 365,4 mln zł w 2009 r.

Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI) osiągnęły wynik finansowy netto w wysokości 365,4 w 2009 wobec 579,7 mln zł w 2008 roku, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w komunikacie w piątek. Wynik brutto wyniósł 451,2 mln zł i był niższy o 37,6 r/r.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Przychody z działalności operacyjnej towarzystw spadły do 1.819,8 mln zł wobec 2.560,8 mln zł rok wcześniej (tj. o 28,9%), a koszty działalności operacyjnej spadły do 1.429,0 mln zł wobec 1.895,5 mln zł rok wcześniej (tj. o 24,6%).

Wynik z działalności operacyjnej sięgnął 391,4 mln zł wobec 666,0 mln zł rok wcześniej (spadek o 41,2%).

„W 2009 r. przychody z lokat funduszy inwestycyjnych ogółem wyniosły 3.585,5 mln zł (o 18% mniej niż przed rokiem), na co wpływ miało zmniejszenie przychodów odsetkowych do 2 097,0 mln zł (o 22,2%); pozycja ta stanowiła 58,5% przychodów ogółem z lokat”- podał GUS.

GUS podał, że koszty działalności operacyjnejTFI obniżyły się z 1 895,5 mln zł do 1 429,0 mln zł (o 24,6%) na skutek ograniczenia ponadlimitowanych kosztów funduszy do 148,0 mln zł i zmniejszenia kosztów usług obcych do 884,8 mln zł.

Aktywa netto funduszy inwestycyjnych na koniec grudnia 2009 r. sięgnęły 96.867,7 mln zł i były o 24,1% wyższe niż w 2008 r.

„Na wzrost tej wartości miał wpływ głównie wzrost aktywów netto funduszy inwestycyjnych otwartych, które osiągnęły wartość 58.627,1 mln zł i były wyższe niż w 2008 r. o 26,8%”- podano także.

Wartość aktywówzgromadzonych przez fundusze inwestycyjne ogółem  wyniosła 104.428,9 mln zł, co oznacza wzrost o 24,7% w skali roku.

Na koniec 2009 roku działało 364 funduszy, tj. o 51 więcej niż przed rokiem. Ilościowo dominowały fundusze inwestycyjne zamknięte (224 wobec 174 w 2008 r.).

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały